مدیرکل دامپزشکی کرمان:

تشکیل زنجیره تولید طیور گامی بلند در رفع مشکلات این صنعت

  • شناسه خبر: 48383
تشکیل زنجیره تولید طیور گامی بلند در رفع مشکلات این صنعت

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: تشکیل زنجیره تولید طیور گامی بلند در رفع مشکلات این صنعت است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: تشکیل زنجیره تولید طیور گامی بلند در رفع مشکلات این صنعت است.

به گزارش “روراستی” به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، دکتر حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان هدف از تشکیل این جلسه را جمع بندی مشکلات حال حاضر در صنعت طیور ، ایجاد تعامل در جهت مدیریت شرایط بحران و ایجاد برنامه جامع در شرایط فعلی بیان نمود و افزود : این نشست به منظور بحث ، تبادل نظر ، و بررسی چالش ها و موضوعاتی پیرامون بیماری ها و مشکلات صنعت طیور و تبادل نظر در خصوص دستورالعملهای جدید ، ثبت عملیات واکسیناسیون و سابقه واحد های پرورش طیور تشکیل شده است.
دکتر رشیدی گفت: اداره کل دامپزشکی استان کرمان متولی امر بهداشت در بخش دام، طیور و آبزیان می باشد و تمام تلاش خود را می کند که با برقراری ارتباط خاص و نزدیک مابین تشکل ها،تولیدکنندگان و سایر ارگان های مربوطه من جمله جهاد کشاورزی در جهت رفع مشکلات این صنعت گام بردارد.
وی اعلام کرد: تشکیل زنجیره تولید طیور (مجموعه ای از فعالیتها برای یکپارچه سازی موثر از مرحله تولید تا بازار رسانی محصولات) گامی بلند در راستای رفع مشکلات این صنعت می باشد.
دکتر رشیدی در ادامه با تاکید بر اهمیت ایجاد زنجیره تولید در صنعت طیور، گفت: زنجیره های تولید بدین معنی است که مدیریتی واحد در کل فرایند تولید برای حوزه های مختلف تولیدی تعریف می شود و این مدیریت واحد شرایط تمام زنجیره و مراحل تولید را مد نظر قرار می دهد لذا تمام عوامل در فرآیند تولید به صورت زنجیروار به همدیگر متصل شده و در این میان امکان ایجاد رانت ها و حلقه های زائد از بین رفته و نهایتا بهره و سود اصلی را تولید کنندگان اصلی (مرغداران) می برند.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان تصریح کرد: ما توانستیم چندین سال متوالی مانع از ورود بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان به استان شویم و مشکلات فعلی این صنعت را نیز با همکاری یکدیگر رفع می نماییم علاوه بر اینکه این اداره کل همواره با حمایت های همه جانبه خود از پرورش دهندگان طیور، سعی نموده تا از این صنعت دفاع نماید.
وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت های تامین دارو و واکسن در سالجاری، لزوم مدیریت برنامه ریزی شده واکسن و دارو ضروری بوده، ضمن اینکه واکسن های موجود در بازار آزاد قابل اطمینان نمی باشد و بر اطلاع رسانی در این خصوص تاکید نمود.
دکتر رشیدی با اعلام برگزاری کلاس های آموزشی متعدد جهت پرورش دهندگان طیور در شهرستان های استان، افزود: ارائه مطالب کاربردی مفید در مباحث بیماری های طیور و مسائل بنیادی بهداشتی مزارع طیور در این کلاس های آموزشی و به کاربردن آن ها توسط مرغداران سبب به حداقل رسیدن مشکلات آن ها گردیده است.
در ادامه نشست ارائه گزارشی از وضعیت بیماری های طیور استان صورت پذیرفت و اعضا حاضر با بیان مشکلات این صنعت و ارائه پیشنهادات عملیاتی خود در راستا رفع انها، خواستار بررسی وضعیت ژنتیک جوجه های گوشتی و دلائل کاهش کیفیت جوجه های یک روزه گوشتی و …گردیدند.
از جمله مشکلات این صنعت که در این نشست مطرح گردید شامل افزایش بیماری ها در فصل گرما، تامین و تهیه نهاده و نحوه توزیع آن ها، سلامت و کیفیت نهاده های توزیعی، تامین واکسن وارداتی و چرخه بازار آزاد واکسن ها ، افزایش قیمت نهاده، دارو و واکسن، نوسانات قیمت مرغ و تخم مرغ و ضررهای کلان تولید کنندگان، مشکلات امنیت زیستی که سبب دامن زدن به شیوع بیماری ها می گردد، کمبود ریز مغزی ها و آنتی بیوتیک ها، افزایش قیمت حمل و نقل نهاده و … می باشد.

برچسب ها:
اداره کل دامپزشکی کرمان دامپزشکی دامپزشکی رفسنجان رفسنجان صنعت دام و طیور مرغداری رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :