به مناسبت روز خبرنگار حرف های خبرنگاران در گلو ماند

  • شناسه خبر: 14430
به مناسبت روز خبرنگار حرف های خبرنگاران در گلو ماند

جشنی به مناسبت روز خبرنگار بر پا شد و باز هم خبرنگاران نتوانستند مشکلات خود را بگویند و حرفهایشان در گلو ماند

جشنی به مناسبت روز خبرنگار بر پا شد و حرف های خبرنگاران در گلو ماند

یادداشت///

به گزارش خبرنگار روراستی ، ۱۷ مرداد  به مناسبت شهادت خبرنگار محمود صارمی به عنوان روز خبرنگار نام گذاری کرده اند و هر ساله طی مراسمی از خبرنگاران تجلیل می شود.

۱۷ مرداد امسال مصادف شد با تشییع پیکر پاک شهدای غواص که برای ما خبرنگاران که توانستیم همراه کاروان شهدا باشیم بسیار پر خیر و برکت بود و آرزو می کنیم بتوانیم راه شهدا را ادامه بدهیم.

جشنی به مناسبت روز خبرنگار یک روز بعد از تشییع شهدا برگزار کردند و باز هم مسئولان در جایگاه خود قرار گرفتند و به ایراد سخنرانی پرداختند.

حرف ها گویا تکراری بود  و تنها از روز خبرنگار تبریکی به زبان برده شد و ظایف خبرنگاران را به آن ها گوش زد کردند.

آن چه آزار دهنده بود زمان دو دقیقه ای بود که در اختیار خبرنگاران گذاشتند تا مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند اما دو دقیقه کجا و مشکلات جامعه خبرنگاران “مثنوی هفتاد من کاغذ” کجا…

هیچ کدام از ما نتوانستیم آن چه را که می خواهیم بیان کنیم حتی عده ای هم که حرف حق بر زبان جاری کردند نقدشان پذیرفته نشد و در جواب حرفی شنیدند.

مسئله دیگری که هر سال تکرار می شود و بارها گوشزد شده این بود که امروز چهره هایی در میان خبرنگاران بودند که حتی یک بار هم در جلسات برای پوشش خبر حاضر نبودند اما شاید صلاحدید مسئولان ما این بوده که سایر عوامل هم لوح تقدیری بگیرند و تجلیل شوند و این مسئله گر چه کوچک است اما حرف های زیادی به دنبال دارد .

و اما از لوح تقدیرهایی که به خبرنگاران دادند ،  این لوح ها حتی در قاب قرار نگرفته بودند و خبرنگارانی که صبح و شب در پی تهیه و تولید خبر هستند و در این راه جان ، مال  و آبروی خود را بدون هیچ چشمداشتی می گذارند تا دردی از دل جامعه برداشته شود حتی در بسیاری از موارد خواب و خوراک ندارند که نکند پوشش خبری کامل نباشد  یا رسالتشان را درست انجام ندهند حتی ارزش یک قاب برای لوح تقدیر برای آن ها قائل نشدند .

سال های قبل حداقل خبرنگاران می توانستند حرف بزنند هر چند مسئولان قول ها و وعده های بی عمل به آن ها می دادند ،  اما امسال خبرنگاران علاوه بر اینکه قول و وعده ای به آن ها داده نشد بلکه حتی نتوانستند حرف بزنند و مشکلات خود را مطرح کنند و حرف هایشان در گلو ماند.

ما خبرنگاران رسالتی والا تر از این داریم که بخواهیم شخصیت و حرفه خود را با مادیات معامله کنیم اما مسئولان شان خبرنگاران را بهتر بشناسند و همان طور که نسبت به پوشش دادن ذره ذره کارهایشان توقع دارند، این قشر پر تلاش را نادیده نگیرند و همان طور که منزلت و نام خبرنگاران والاست او را به حساب بیاورند.

برچسب ها:
رفسنجان ، روراستی ، حرف ، خبرنگار
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ain

    سلام عجب مسولانی داریم خیلی باحالن خیییییییلی