زمین هایی که در رفسنجان بین زمین و هوا مانده است

  • شناسه خبر: 27456
زمین هایی که در رفسنجان بین زمین و هوا مانده است

زمین هایی که سال ۸۹ از سوی شرکت رودان زمین استعلام و خریداری شده و به عده ای واگذار شده و شهرداری هم پروانه صادر کرده امروز بین زمین و هوا مانده و اعلام می شود که دولتی بوده و باید به دولت برگردد.

زمین هایی که سال ۸۹ از سوی شرکت رودان زمین استعلام و خریداری شده و به عده ای واگذار شده و شهرداری هم پروانه صادر کرده امروز بین زمین و هوا مانده و اعلام می شود که دولتی بوده و باید به دولت برگردد.

به گزارش”روراستی” در پی اعتراض جمعی از خریداران زمین  از شرکت رودان زمین که متعلق به سهامداران سه مجموعه کارگران شهرداری، صندوق بازنشستگان مس و شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه است، موضوع را پیگیری کردیم.

یکی از معترضان به خبرنگار ما گفت: سال ۸۹ شرکت رودان زمین تعدادی زمین در امیرکبیر غربی تفکیک و به مزایده گذاشته است که حدود ۶۰ خانوار از این زمین ها خریداری می کنند.

وی ادامه داد: لوله آب و گاز به محل زمین ها هدایت شده و خیابان کشی هم شده و شهرداری هم با خاطر جمع پروانه صادر کرده است.

این شخص در ادامه با اشاره به اینکه سال ۹۰ اعلام می شود که زمین ها مال دولت است و نباید ساخت و ساز انجام شود، پرونده تشکیل شده و به دادگاه ارجاع می شود و هر هفته به هفته بعد موکول می کنند، بیان داشت: در دادگاه رفسنجان رای به نفع دولت صادر می شود و اعلام می کنند که دست نگه دارند.

وی عنوان کرد: ۶ سال است که از هر خریدار مبالغی از ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان گرفته اند و برخی هم دو قطعه به میزان ۶۰ میلیون تومان خریداری کردند به امید اینکه خانه دار شوند اما هیچ کاری برای ما انجام نداده اند.

این خریدار همچنین از واریز پول به صورت نقد به شرکت رودان زمین یاد کرد و خواستار رسیدگی به این معضل شد و از شهردار به عنوان رئیس هیئت مدیره خواست تا اقدامی انجام دهد و حق این خریداران ضایع نشود.

وی در پایان ابراز کرد: اگر به حق ما رسیدگی نشود از مقام معظم رهبری می خواهیم حق ما را بگیرند و بدهند.

در ادامه گفت و گویی با مدیر عامل شرکت رودان زمین در مورد این مشکل انجام دادیم.

حسین بنی اسدی افزود: این شرکت به منظور حمایت از کارگران شهرداری، صندوق بازنشستگی مس و شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه تأسیس شده است.

وی ادامه داد: ۱۰ درصد سهام  برای شرکت سرمایه گذاری، ۲۵ درصد صندوق بازنشستگی و مابقی برای سازمان عمران شهرداری است که هرکدام نماینده ای در هیئت مدیره دارند و اکبر پورمحمدی شهردار به عنوان رئیس هیئت مدیره است و محمدعلی زینلی و علی صابری دیگر اعضای هیئت مدیره هستند.

بنی اسدی تصریح کرد: اسفند ۸۹ زمین برای شرکت خریداری شده که آن زمان بهشتی پور مدیرعامل شرکت بوده و از سازمان مسکن و شهرسازی هم استعلام گرفته شده است.

وی ادامه داد: به استناد استعلام اخذ شده شهرداری هم زمین ها را تفکیک کرده و شرکت به مزایده گذاشته است و بعد از چهارماه در تاریخ ۱۵ مردادماه سال ۹۰ سازمان مسکن و شهرسازی اعلام می کند، اشتباه شده و زمین ها دولتی و از آن پلاک ۲۰۹۴ هستند.

وی با اشاره به اعتراضی صورت گرفته و رای دادگاه مبنی بر دولتی بودن زمین ها، افزود: قاضی دستور جانمایی داده و کارشناس هم توضیح لازم را ارائه کرده و اعلام داشته که پلاک ۲۰۹۴ کلا اشکال دارد.

مدیرعامل شرکت رودان زمین خاطر نشان کرد: قرار بود نقشه پلاک ۲۰۹۴ اصلاح شود و شورای حفظ حقوق بیت المال کرمان طی جلسه ای اعلام کردند که تقریبا زمین ها خارج از پلاک مذکور می باشند و باید به سازمان مسکن و شهرسازی ابلاغ شود که هنوز این کار صورت نگرفته و اگر ابلاغ شود این زمین ها جزو مستثنیات بوده و مشکل حل می شود.

وی در ادامه عنوان کرد: بعضی زمین ها امتیاز آب و گاز گرفتند و  تفکیک شده  هزینه زمین ها را هم پرداختند.

به گفته یکی از خریداران این زمین ها با توجه به تایید رای دادگستری رفسنجان از سوی دادگاه تجدید نظر کرمان مبنی بر دولتی بودن زمین های فروخته شده توسط شرکت رودان زمین به مردم معترضان خواستار رسیدگی فوری از طریق مسوولان این شرکت بعد از ۶ سال به مردم هستند.img_5160

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، زمین، هوا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :