جشنواره بستنی کبوترخان تجربه خوبی بود

  • شناسه خبر: 41304
جشنواره بستنی کبوترخان تجربه خوبی بود

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: جشنواره پسته و بستنی تجربه اول بود اما بازخورد خوبی داشت و سال آینده هم بهتر برگزار شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: جشنواره پسته و بستنی تجربه اول بود اما بازخورد خوبی داشت و سال آینده هم بهتر برگزار شود.

به گزارش “روراستی” با حضور ملانوری معاون سیاسی استاندار و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستان رفسنجان و میهمانانی از سراسر استان و جمع کثیری از اهالی منطقه جشنواره پسته و بستنی کبوترخان در محل کاروانسرای کبوترخان شهرستان برگزار شد.

احمد انارکی‌محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری جشنواره بستنی کبوترخان اظهار داشت: یکی از جاهایی که محور اتحاد، همدلی و همبستگی است، اینگونه مراسمات است.

وی بیان داشت: این کاروانسرا به یک مخروبه تبدیل شده بود و با هماهنگی بخشدار مرکزی، شوراهای منطقه و میراث فرهنگی امروز شاهد احیای کاروانسرا هستیم که محلی برای برگزاری این جشنواره شده است.

**۹۰ درصد محصول پسته امسال لطمه دید

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که برای پسته در شهرستان ایجاد شده گرمازدگی و کاهش محصول بوده که وزیر اقتصاد و دارایی به همین کبوترخان سفر کرد و از نزدیک درختان را دید، بیان کرد: امسال ۹۰ درصد پسته ما امسال لطمه دیده و چون تک‌محصولی هستیم تمام اصناف، خدمات و حمل و نقل صدمه دیده است.

وی تصریح کرد: خواستار امهال وام‌های کشاورزی شدیم و بیمه پایه کشاورزی را برای هر هکتار باغ کشاورزی تقاضا دادیم که به کشاورزان کمک کنیم که حدود ۳۰ درصد از باغات ما بیمه هستند و بیمه پایه پرداخت شود.

انارکی‌محمدی خاطرنشان کرد: دولت باید کمک کند یک سال از این بحران عبور کنیم، بحران آب در این شهرستان جدی است و باید منابع موجود مدیریت شود تا بتوانیم به کشاورزی ادامه دهیم.

وی ابراز داشت: یکی از اصول اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند استفاده از ظرفیت‌هاست که بستنی کبوترخان یک ظرفیت است و کاروانسرای این منطقه ظرفیت گردشگری است و می‌تواند محلی برای درآمدزایی باشد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی به بحث آب روستایی اشاره کرد و گفت: یک منبع ۵۰۰ مترمکعب آب به زودی طبق صحبت با وزیر نیرو در این منطقه اجرا می‌شود و مدیرعامل آب و فاضلاب استان قول رسیدگی داد و از هفته آینده این کار آغاز می‌شود.

انارکی‌محمدی در ادامه اظهار کرد: زمین چمن مصنوعی برای ورزشکاران کبوترخان به زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: فردا وزیر ارتباطات و فناوری در شهرستان رفسنجان حضور خواهد داشت تا مشکلات زیرساختی و ارتباطی و فضای کسب و کار نو بررسی شود.

انارکی‌محمدی در پایان متذکر شد: جشنواره پسته و بستنی تجربه اول بود اما بازخورد خوبی داشت و سال آینده هم بهتر برگزار شود.

برچسب ها:
انارکی بستنی رفسنجان کبوترخان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :