یادداشت//

از مدیران غافل تا ماهیگیران قابل در رفسنجان

  • شناسه خبر: 44468
از مدیران غافل تا ماهیگیران قابل در رفسنجان

پس از بازکردن زمینه آشوب در شهرستان، قیافه حق به جانب و توضیحاتی برای مبراشدن از آن، جای تعجب دارد.

غفلت مدیران متولی امر اشتغال در رفسنجان زمینه موج سواری برخی افراد دیگر را فراهم کرده است.

به گزارش “روراستی” در روزهای اخیر در شهر رفسنجان شاهد اعتراض جوانان بیکار به حضور غیر بومی ها در مجتمع مس سرچشمه بودیم  که تجمعی نیز مقابل شرکت مس رخ داد و البته می شد با تدبیر و درایت مسؤولان امر در همان ساعات ابتدایی حل و فصل شود اما متاسفانه عده ای از این آب گل آلود ماهی منافع خود را صید کردند و باعث به تعویق افتادن این تجمع که می توانست تبعات جبران ناپذیری برای شهرستان داشته باشد، شد.

بعد از اعتراض تعداد کمی از جوانان مقابل ورودی مجتمع مس ، شورای شهر رفسنجان دست به اقدامی زد و آن هم دادن معرفی نامه به تعدادی زیادی از جوانان جهت اشتغال در مس بود بعد از دریافت معرفی نامه شاهد تشدید و اجتماع تعداد زیادی از جوانان مقابل دروازه مجتمع مس برای استخدام بودیم که باز هم تاکید می شود می توانست تبعات جبران ناپذیری داشته  باشد!
سؤال اینجاست چرا باید متولیان امر اشتغال به جای رفتن به خواب زمستانی مسیر را برای عده ای باز کنند تا جولانگاهی برای تاختن باشد.
اما باید دید آیا این روش ها پاسخ می دهد؟ آیا در این برهه زمانی در کنار رنج و مشقت هایی که مردم ما از گرانی ها و بی عدالتی ها و فاصله های طبقاتی می کشند این سرکاری برای سرکار رفتن را دیگر باید کجای دلشان بگذارند. آیا باعث و بانی این تجمعات و آشوب ها که هر روز شورای تأمین را به جلسه می کشاند کیست؟

متاسفانه کسانی که خودشان مسبب بسیاری از مشکلات امروز مردم هستند قیافه ای حق به جانب گرفته اند و خود را نجات دهنده مردم از گرفتاری ها معرفی می کنند روزگاری شهرستان رفسنجان منابع و ظرفیت های زیادی داشت که با بی کفایتی مدیران از دست رفت. ظرفیت هایی همچون شرکت تعاونی تولید کنندگان پسته رفسنجان، مجتمع صنعتی ، مجتمع کشت و صنعت، صندوق تعاونی اسلامی،شرکت کنکاش و همچنین سرمایه هایی که به بهانه خرید سهام هفت باغ هفت آسمان ، سهام طلایی ، آب کارون و … از جیب مردم رفت و هیچ ثمری نیز برای مردم نداشت. روزگاری که مردم این شهر تیرشان به عرش میخورد باید  مدیران آینده نگر بودند تا امروز مردم رفسنجان نیز مانند سایر شهرها هم سهام دار کارخانه ها بودند و هم فرزندانشان مشغول کار.

متاسفانه در این ۴ دهه گذشته مسؤولان با استفاده ابزاری از مردم آن ها را قربانی بازی ها و جناح بندی های سیاسی کرده اند.
بگذریم…
مردم ما آن قدر در این دو سه سال اخیر بصیرت شان افزایش پیدا کرده که هر کلاهی سرشان نمی رود و قدرت تشخیص خوب و بدشان خیلی بیشتر از پیش شده است.
اگرچه حق مسلم این مردم شهیدپرور و انقلابی استفاده حداکثری از اشتغال در مجتمع مس سرچشمه است اما مدیران این شرکت باید به این حق احترام بگذارند و هرچه را که تا به حال گذشته دیگر تکرار نکنند البته افرادی که از مناطق مختلف سال های سال در این شرکت خدمت کردند و این سختی های کار را تحمل کردند مقصر نیستند که بر این کارها گماشته شده اند مقصر اصلی به قول بزرگی«مدیران قبلی» هستند.
امیدواریم مدیران شهرستان از خواب بیدار شوند و هر کس در جای خود خدمت کند و زحمتش را بر دوش کسانی که دنبال موج سواری می گردند، نیندازند.

در پایان متذکر می شویم جوانان جویای کار شهرستان رفسنجان با استفاده از راه کارهای قانونی پیگیر مطالبات به حق خود باشند تا فرصت طلبان ، آشوب گران و معاندان نظام از ظرفیت جوانان شهرمان موج سواری نکنند.

برچسب ها:
رفسنجان سواستفاده شورای شهر موج سواری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • پرسپولیس

    سلام من باید بگم که همع مسولین هدفشون حل مشکل مردم است ولی بعضی وقتا یه کارهایی ما میکنیم که از اون بندهای خدا کاری بر نمیاد .پس بهتره بزاریم خود مسولین در زمینه ایجاد اشتغال کار شون رو انجام بدهن

    سید مجید

    سلام بعضی ها ادم رو ......فرض می کنن .ای جونا نه از کار خبری هست نه از.....اینا همش واسه انتخابات سال اینده است .از همین حالا اقایون جو زده شدن و از احساسات مردم بویزه جوانا استفاده می کنن .اگه هم تعداد معدودی برن سرکار شک نکنید از آشناهای خودشون میبرن نه من و شمای بی پارتی رو .حرف اول توی این قضیه بند پ میزنه

    کاسب

    شنیده ها حاکی از این است که در مس برخی افراد از ۹میلیون تا۲۰میلیون که اغلب غیر بومی هستن میگیرند .واسه چی ......میتونن همین مبالغ که گاها حقوق چندین کارگر با ماهیانه یک تومن است رو به چندین کارگر جوان و با انگیزه بدن و بکار بگمارن .خدایش اجحاف نکن مسولین مس .

    منصوری

    سلام من یک جووون بیکارم از بیکاری زن عقد بستم نتونستم ببرم خونه هر جا رفتم وعده دادن .ولی اینو بگم بعضی مسولان که عقز جلسه میگیرن و حرف میزنن .باید جواب خدا رو بدن که چرا این حقوق های هنگفت رو میگیرن و کاری واسه جونا که با یک حداقل حقوق میتونن برن سر خونه زندگیشون انجام نمیدن بخدا واگذارتون می کنیم .این جونا هم که تجمع کردن از ناچاری بود و بدبختی

    علی قاری زاده

    باسلام.حرفی براگفتن ندارم فقط میتونم بگم خدا سزاشون و بده من نمیدونم این مدیران که خودرا از زیر بار مسولیت ببرون میکنن خودشون زن و بچه ندارن؟؟ دستشون تو خرج نیست؟؟من خودم از وضعیت بکاریم زندگیم داره ازهم میپاشه و شرمنده زن وبچمم.به اقای هاشمی رییس شورای شهر هم گفتم شرایطمو ولی متاسفانه گفتن.کاری ازدست مابرنمیاید.واقعامتاسفم که مدیران ما باعث ننگ و فحشا و دزدی در مملکت شدن

    علی محمودی

    سلام ایشالا مشکلات همه بیکار حل شه مشکل ماجوناااا هم حل شه

    زیزیگلو با دوستان

    ماکه نمیعهمطم تواین شهر چه خبره🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

    اردشیر

    ماهی خوردن خوب نی ماهی گرفتن خوبه .بعضی ها ماهیو میگیرن ولی از دستشون لیز میخوره بر میگرده توی اب .بعدشم خودشون لیز میخوزن میفتن داخل اب

    محمود

    مطلبتون خنده دار 😃😃😃خوب همه یه جور مسولن در قبال جونا

    همشهری

    مدیر اگه مدیر بود الان اینهمه جونای ما بیکار نبودن .که بخان تجمع کنن .ایشالا مسولین بالا دست ایشونا کمی موارد شهرو از نزدیک لمس کنن بهتره .یا علی

    خانه بدوش

    سلام ای ول حرف دل ما جوانا رو زدید کار در کمال ارامش

    کارگر

    احسنت ... یه عده از الان برای انتخابات سال آینده مجلس در حال صحنه گردانی هستند....حیف از اعتماد مردم...