قائم مقام وزیر علوم:

به ازای هر ۵۰ میلیون تومان یک شغل ایجاد کردیم

  • شناسه خبر: 44833
به ازای هر ۵۰ میلیون تومان یک شغل ایجاد کردیم

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در طول چند سال گذشته به ازای ۵۰ میلیون تومان که به پارک‌ها دادند یک شغل ایجاد کردیم.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در طول چند سال گذشته به ازای ۵۰ میلیون تومان که به پارک‌ها دادند یک شغل ایجاد کردیم.

به گزارش “روراستی” عبدالرضا باقری در حاشیه اولین نشست رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری منطقه هشت کشور در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات چشمگیر در رفسنجان حضور خیران در بنا و توسعه این دانشگاه است و بزرگان شهر در این منطقه همت داشتند که موجب شده دانشگاه‌ها توسعه بیابند.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: باید دانشگاه بیش از گذشته بتواند زمینه‌های اشتغال‌پذیری دانشجویان را فراهم کند و خانواده‌ها بدانند بچه‌هایشان جای خوبی تحصیل می‌کنند و جای امیدواری است.

وی ادامه داد: در دوره جدید آموزش عالی، دانشگاه علاوه بر اینکه خودش فعالیت می‌کند باید بتواند از تجربه‌های دانشگاه‌های دیگر استفاده کند که در دنیای جدید این موضوع مهم است.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: برگزاری نشست مدیران منطقه هشت می‌تواند زمینه‌ساز خوبی برای انتقال تجربیات بین دانشگاه‌ها شود و اثرگذاری و پیامدهای خوبی در بلندمدت داشته باشد.

باقری بیان کرد: در مصوبه ستاد آمایش آموزش عالی که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است یکی از بندهای آن ایجاد مدیریت منطقه آموزش عالی است و این نشست مقدمه ایجاد آن مدیریت منطقه‌ای است.

وی گفت: در مدیریت منطقه‌ای علاوه بر استفاده از امکانات و تبادل‌نظرها بعضی اختیاراتی که در ستاد وزارت هست به مرور زمان به این مدیریت سپرده می‌شود بنابراین می‌تواند در توسعه آموزش عالی در منطقه بسیار اثرگذار باشد.

باقری با اشاره به اینکه پارک‌های فناوری بودجه زیادی ندارند اما اثرگذاری بالایی دارند، افزود: در طول چند سال گذشته به ازای ۵۰ میلیون تومان که به پارک‌ها دادند یک شغل ایجاد کردیم این موضوع موجب شد در بحث و تبادل نظری که با سازمان برنامه و بودجه داشتیم امسال  تنها دستگاهی که بودجه‌‌اش به طور قابل توجه افزایش پیدا کند بودجه پارک‌های علم و فناوری باشد.

وی عنوان کرد: در بودجه سال آینده ۷۲ درصد رشد بودجه به دلیل اثرگذاری پارک‌های علم و فناوری در ایجاد اشتغال برای جوانان داریم.

برچسب ها:
پارک علم رفسنجان شغل
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :