رئیس شرکت آبفا رفسنجان عنوان کرد:

افزایش ۸ برابری مشترکان آب از اول انقلاب

  • شناسه خبر: 45281
افزایش ۸ برابری مشترکان آب از اول انقلاب

رئیس شرکت آب و فاضلاب رفسنجان گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۰ هزار و ۶۰۰ مشترک آب داشتیم که امروز این رقم به ۸۱ هزار و ۷۱۲ مشترک رسیده است.

رئیس شرکت آب و فاضلاب رفسنجان گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۰ هزار و ۶۰۰ مشترک آب در رفسنجان داشتیم که امروز این رقم به ۸۱ هزار و ۷۱۲ مشترک رسیده است.

حسین چرخ انداز در گفت و گو با خبرنگار روراستی با اشاره به تاریخچه تأمین آب در رفسنجان اظهار کرد: سال ۳۸ آب به وسیله سه حلقه چاه که فعلا از مدار خارج شدند با شبکه به طول ۴۵ کیلومتر به دست مردم می رسید. سال ۱۳۷۰ امور آبفا رفسنجان از شهرداری به شرکت و آب و فاضلاب استان کرمان انتقال یافت و سال ۸۷ شرکت آب و فاضلاب کشور امور آب رفسنجان به همراه ۱۰ شهر دیگر را به شرکت تبصره ۲ تبدیل کرد.

وی در ادامه با نگاهی به عملکرد شرکت آب رفسنجان در دوران قبل و بعد از انقلاب تصریح کرد: قبل از انقلاب این شرکت زیر پوشش شهرداری به مردم خدمات می داد و ۱۰ هزار و ۶۰۰ مشترک آب داشتیم که در حال حاضر ۸۱ هزار و ۷۱۲ اشتراک داریم تعداد آحاد(دوطبقه) قبل از انقلاب ۱۰ هزار و ۷۰۰ و الان ۹۰ هزار انشعاب داریم.

رئیس شرکت آب و فاضلاب رفسنجان با بیان اینکه خط انتقال آب قبل از انقلاب صفر بوده و الان ۲۹۷ کیلومتر با قطر ۷۰۰ است، افزود: توسعه شبکه به طول ۶۸۴ کیلومتر و بازسازی شبکه به طول ۵۸۳ کیلومتر انجام شده همچنین ۴۷ هزار و ۳۷۸ دستگاه تعویض کنتور داشتیم.

وی عنوان کرد: ۱۵ هزار متر مکعب مخزن در حال احداث داریم که تا شهریور ۹۸ به بهره برداری می رسد.

چرخ انداز با اشاره به حفر ۳۰ حلقه چاه از سال ۵۷ تا امروز، ادامه داد: جهت ارتقای کیفیت آب ۲۰ دستگاه تصفیه آب در سطح شهر نصب شده است.

وی از احداث ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع ساختمان شرکت و ۴۵۰ متر مربع ساختمان سرایداری و نگهبانی این شرکت یاد کرد و توضیح داد: واگذاری کلیه خدمات به مشترکان به دفاتر پیشخوان دولت و کنتورخوانی با استفاده از دستگاه های هوشمند و پرداخت آنلاین درب منزل دیگر پیشرفت های این شرکت است.

این مسؤول راه اندازی مانیتورینگ تله متری با ۳ میلیارد تومان اعتبار بر روی کلیه چاه ها را یادآور شد و بیان کرد: مطالعات آبرسانی به بهرمان در دست اقدام بوده و سال آینده عملیاتی می شود . اجرای ۱۲ کیلومتر خط انتقال آب به بهرمان، ساخت مخزن دو هزار مترمکعبی بهرمان و حفر دو حلقه چاه در بهرمان و حفر و تجهیز دو حلقه چاه در شهر صفائیه دیگر عملکرد این شرکت بوده است.

وی گفت: نصب کنتور مغناطیس بر روی کلیه چاه های آب آشامیدنی از اقداماتی بوده که انجام شده و سالانه ۷۰، ۸۰ کیلومتر بازسازی و توسعه شبکه داریم.

چرخ انداز در پایان از همکاری ۱۱۰ نفر نیرو به طور مستقیم با شرکت آب و فاضلاب رفسنجان خبر داد و متذکر شد: پیگیر تصفیه خانه آب مرکزی شهر رفسنجان هستیم و خبرهای خوشی در این زمینه در راه است.

 

برچسب ها:
انقلاب اسلامی رفسنجان شرکت آب
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :