فرماندار رفسنجان عامل سرقت‌های مسلحانه را اتباع بیگانه دانست که دستگیر شدند و گفت: عامل سرقت طلاجات و … که در شهرستان‌های کشور اقدام به سرقت می‌کرد از اتباع بود که توسط پلیس رفسنجان دستگیر شد.

به گزارش “روراستی” علیار اسکندری‌نسب ۲۱ اسفند در نشست خبری مشکلات سال ۹۷ که بر کشور تحمیل شده را یادآور شد و اظهار داشت: با همدلی و اتحاد در سایه ولی امر مسلمین سال ۹۸ سال خیلی خوبی خواهد بود.

وی بیان داشت: اعتبارات عمرانی شهرستان سال گذشته، ۳۴ میلیارد تومان بود که وضعیت آن امسال بهتر خواهد شد منهای بودجه‌ای داشتیم، ۹۰ میلیارد تومان در ایام دهه‌فجر پروژه در حوزه حمل و نقل و راهداری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و…افتتاح کردیم.

فرماندار رفسنجان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در موضوع منابع طبیعی و محیط‌زیست افزود: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در حوزه آبخیزداری و آبخوان‌داری جذب کردیم و در این زمینه رتبه اول استان را داریم.

وی بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان سال گذشته پروژ‌ه‌های خوبی اجرا شد و تنها شهرستان استان هستیم که بابت بیمه سلامت و کارانه پزشکان و پیراپزشکان بدهی نداریم.

اسکندری‌نسب خاطرنشان کرد: ۵۶ میلیارد تومان پروژه در حوزه راه و شهرسازی و آب در شهر رفسنجان افتتاح شد و در کمیته انطباق طرح‌هایی که مغایرت با قانون نداشتند مصوبات تأیید شد.

وی با اشاره به جذب ۳۰۰ تن از ۷۰۰ تن قیری که به استان تخصیص داده شده برای شهر و ۳۵۰ تن قیر از یک هزار تن برای روستاهای استان ادامه داد: ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار متر مربع برای زیرسازی و آسفالت آماده است.

فرماندار رفسنجان اختصص ۶۷ درصد آلایندگی به شهرستان رفسنجان را ذکر کرد و گفت: این میزان در توسعه روستایی و فضای شهری هزینه می‌شود.

راه‌اندازی کارخانه اسید سرچشمه با ۱۰۰۰ تن تولید سالانه

این مسئول در بخش دیگری از نشست به کارخانه اسید مس سرچشمه اشاره و اذعان کرد: با راه‌اندازی این کارخانه می‌توانیم بگوییم صنعت سبز هستیم سالانه یک هزار تن تولید این کارخانه خواهد بود.

اسکندری‌نسب هزینه یک میلیارد تومانی برای بازسازی ورزشگاه تختی را یادآور شد و عنوان کرد: این شهرستان رتبه اول اجرای آبیاری تحت‌فشار استان را دارد و اضافه کرد: از ۳۴ میلیارد تومان پرونده اشتغال روستایی نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان جذب کردیم.

بیکاری موجب افزایش سرقت‌ها شده است

وی در بخش پاسخ به سئوالات خبرنگاران تصریح کرد: آنچه در این شهرستان موجب افزایش آمار سرقت‌ها شده آمار بالای بیکاری است و با توجه به وضعیت اقتصادی شهرستان و کاهش محصول این پیش‌بینی انجام شده بود.

اسکندری‌نسب عامل سرقت‌های مسلحانه را اتباع بیگانه دانست که دستگیر شدند و عامل سرقت طلاجات و … که در شهرستان‌های کشور اقدام به سرقت می‌کرد از اتباع بود که توسط پلیس رفسنجان دستگیر شد.

وی با اظهار بی‌اطلاعی از پایان مدیریتش در رفسنجان که در فضای مجازی انتشار داده شد و تکذیب آن بیان کرد: اگر این موضوع واقعی هم بود تکذیب می‌کردم تا شیرازه مدیریت در شهرستان از هم جدا نشود چون با نشر این اخبار مدیریت فشل می‌شود.

مقام عالی دولت در رفسنجان قیمت نان، گوشت، مرغ، شکر و…را تابع استان دانست و سهم رفسنجان از ایجاد شغل را ۲ هزار و ۵۰۲ مورد در سال جاری عنوان و اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار و ۴۶۸ شغل وارد سامانه رصد شده است.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد نبود مسئول تعزیرات در رفسنجان گفت: ۱۷ قاضی در استان کمبود داریم اما اول فروردین این مسئول معرفی خواهد شد.

اسکندری‌نسب همچنین در پاسخ به سئوالی در زمینه معرفی رئیس دانشگاه پیام نور که غیربومی است، افزود: انتخاب مدیران دانشگاه‌ها از سوی وزارت علوم انجام می‌شود و در این رابطه چهار ماه پیش تصمیم‌گیری شده بود.

وی برای جمع‌آوری متکدیان از برنامه‌ای بعد از تعطیلات نوروزی یاد کرد و گفت: این طرح با قدرت بیشتر اجرایی می‌شود.

اسکندری‌نسب تصریح کرد: طرح ساماندهی اتباع بیگانه در دستور کار است و پیرو نیتجه‌دادن آن در مورد جابه‌جایی اردوگاه که هزینه زیادی دارد تصمیم‌گیری می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه دشمن می‌خواهد یاس و ناامیدی به جامعه القا کند، متذکر شد: تا زمانی که دیده‌بان انقلاب اسلامی ولایت‌فقیه در راس است به نظام ما آسیبی وارد نخواهد شد.