رئیس دادگستری رفسنجان:

بیکاری در افزایش جرم سرقت اثر گذار است

  • شناسه خبر: 47653
بیکاری در افزایش جرم سرقت اثر گذار است

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: اشتغال، مسکن، تعطیلی کارخانه ها و واحدهای تولیدی در افزایش وقوع جرایمی مانند سرقت تأثیرگذار است.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: اشتغال، مسکن، تعطیلی کارخانه ها و واحدهای تولیدی در افزایش وقوع جرایمی مانند سرقت تأثیرگذار است.
به گزارش “روراستی” حجت الاسلام مهدی پورمحمدی رئیس دادگستری رفسنجان پیش از خطبه های نماز جمعه به مناسبت گرامیداشت سالروز شهدای هفتم تیر با اشاره به سجایای اخلاقی و شخصیت شهید بهشتی اظهار کرد: تمام زوایای زندگی آیت الله بهشتی می تواند الگویی برای تمام مسئولان باشد.
وی با بیان اینکه در شهرستان رفسنجان ۲۰ قاضی شامل ۱۰ قاضی در دادسرا و ۱۰ قاضی در دادگاه فعالیت می کنند، ادامه داد: سال گذشته ۳۳ هزار و ۵۰۰ پرونده وارد دادگستری شد و به ۹۸ درصد آن رسیدگی و مختومه شدند.
رئیس دادگستری رفسنجان با بیان اینکه سرقت در کل کشور بیشترین آمار جرایم را دارد و در رفسنجان نیز بالطبع همینگونه است، عنوان کرد: ۷ درصد سرقت های استان مربوط به رفسنجان، کهنوج و جیرفت است.

وی اذعان کرد: حوزه های نظام در افزایش جرم تأثیر دارد؛ اشتغال، مسکن، تعطیلی کارخانه و واحدهای تولیدی در افزایش پرونده ها به دادسرا اثرگذار است.

پورمحمدی اضافه کرد: مؤسسات مالی غیرمجازی که نظارت کافی روی آن ها نیست و قارچ گونه تأسیس می شوند پرونده های زیادی به دستگاه قضا سرازیر می کنند.
وی خاطر نشان کرد: در قوه قضائیه بخشی از کارمان با مسائلی است که ریشه در خارج از قوه قضائیه دارد.
بعضی پرونده ها قطور هستند که رسیدگی به آن ها زمان بر است.
پورمحمدی در پایان متذکر شد: مؤسسات حقوقی داوری برای تایید صلاحیت و اخذ مجوز هیچ ارتباطی با ما ندارند و به هیچ عنوان زیرمجموعه دادگستری نیستند.

برچسب ها:
بیکاری پورمحمدی دادگستری سرقت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :