رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان خبر داد

راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در رفسنجان

  • شناسه خبر: 48474
راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در رفسنجان

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان از راه اندازی شعبه دانشگاه فرهنگیان در رفسنجان خبر داد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان از راه اندازی شعبه دانشگاه فرهنگیان در رفسنجان خبر داد.

به گزارش “روراستی” توان رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان در دفتر نماینده مردم این شهر در مجلس با حضور جمعی از مسئولان اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان رسالتش تربیت معلم برای آموزش و پرورش بوده و تا سال ۱۴۰۲ در کل کشور ۶۵۰ هزار معلم بازنشست می شوند این در حالی است که تعداد دانش آموزان ورود به مدارس بیشتر می شود.

وی بیان داشت: در استان کرمان تا ۱۴۰۲ حدودا ۱۳ هزار نفر معلم بازنشست می شوند و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری این نیاز باید از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین شود؛ برای اینکه این نیاز را براورده کنیم و تا سال ۱۴۰۲ این ۱۳ هزار معلم را داشته باشیم باید از ظرفیت های شهرستان ها استفاده کنیم.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان تصریح کرد: رفسنجان که ۱۶ دانشگاه و مرکز اموزش عالی دارد یک شعبه دانشگاه فرهنگیان نیاز است و دانشجویان در شهرستان های انار و شهربابک برای اینکه این بعد مسافت را از شهرهای خود تا مرکز استان طی نکنند جا دارد که در رفسنجان ایجاد شود.
وی ادامه داد: باید تعداد نیاز آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان بررسی شود که چه تعداد نیاز دارند و سهمیه های رفسنجان و انار وشهربابک بررسی می شود.
توان در زمینه اعتبارات این دانشگاه هم توضیح داد؟ بین مسئولان رفسنجان همدلی وجود دارد؛ از نظر فضای فیزیکی وتجهیزات از رفسنجان تهیه می شود و دانشجو هزینه های غذایی وخوابگاهی و هزینه های حق التدریسی اساتید و .. را دانشگاه استان می پردازد. ودر آینده برای ساخت آن از خیران استفاده می کنیم.
وی اضافه کرد: در حال حاضر شعبه رفسنجان وابسته به دانشگاه فرهنگیان کرمان است اما هنوز در واقع مجوزهای لازم برای جذب اعتبارات تملک و عمرانی، اعتبارات هزینه ای و جذب نیروی انسانی نداریم.

توان با اشاره به اینکه به تدریج برای آینده بودجه مستقلی خواهیم داشت، گفت: تا ۹ مرداد فرصت داریم به سازمان سنجش کشور اعلام کنیم که اگر دانشجوی کارشناسی داریم محل تحصیلش در رفسنجان قید شود .

وی عنوان داشت: در حال حاضر در دانشگاه فرهنگیان ۳۲۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

برچسب ها:
دانشگاه فرهنگیان رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :