توسط آتش نشانان رفسنجان انجام شد

طراحی و ساخت دوربین امداد چاه در رفسنجان

  • شناسه خبر: 50295
طراحی و ساخت دوربین امداد چاه در رفسنجان

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رفسنجان گفت: صفر تا ۱۰۰ طراحی و ساخت دوربین امداد چاه توسط آتش‌نشانان رفسنجان انجام شد که در استان کرمان بی‌نظیر است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رفسنجان گفت: صفر تا ۱۰۰ طراحی و ساخت دوربین امداد چاه توسط آتش‌نشانان رفسنجان انجام شد که در استان کرمان بی‌نظیر است.

به گزارش “روراستی” علی رمضانی‌نژاد سه شنبه ۹ مهرماه ۹۸ در جمع خبرنگاران با اشاره به تأسیس سازمان آتش‌نشانی رفسنجان از سال ۴۸ با یک خودرو آتش‌نشان و سه نفر نیرو اظهار داشت: در حال حاضر این شهر مجهز به پنج ایستگاه است که سه ایستگاه آن دو منظوره است یعنی هم مجهز به اطفای حریق هم امداد و نجات هستند.

وی بیان داشت: رویکرد آتش‌نشانی این است که شهر را به سمت شهری ایمن پیش ببریم تا روزی برسد که که هر شهروند یک آتش‌نشان باشد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رفسنجان مرکز پیام ر از مهمترین بخش‌های سازمان آتش‌نشانی عنوان کرد و از بروزسانی آن خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضرسیستم ضبط مکالمات را بروزرسانی کردیم و هر گونه تماس با مرکز ضبط می‌شود و مکلمات بین نیروها که با بی سیم و با مرکز پیام انجام می‌شود هم ضبط می‌شود.

نصب دکل ۲۴ متری روی ایستگاه شمار ۵ برای پوشش جاده سرچشمه و کرمان

وی با اشاره به اینکه ایستگاه شماره ۵ که سال گذشته با بیش از یک میلیاردتومان راه‌اندازی شد باید جاده سرچشمه و کرمان را هم پوشش دهد بنابراین برای اینکه ارتباط خوبی داشته باشیم دکل  ۲۴ متری روی ایستگاه نصب کردیم.

رمضانی‌نژاد در بحث تجهیز خودروهای آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: از مهرماه سال گذشته تا کنون سه دستگاه خودرو که دو دستگاه اطفای حریق که در ایستگاه‌های شماره ۴ و ۵ هستند و یک دستگاه خودرو امداد و نجات در ایستگاه شماره ۳ تجهیز شده است.

وی ادامه داد: برای اینکه در بعضی ساعات شبانه‌روز ترافیک موجب می‌شود دیر به محل حادثه برسیم دو دستگاه موتورسیکلت ۲۰۰ سی سی مجهز به تجهیزات اطفای حریق و امداد و نجات هستند که حوادث کوچک را پوشش می‌دهند.

رمضانی‌نژاد بیان کرد: در بحث آموزش از مهرماه سال گذشته تا مهر امسال ۱۲ هزار و ۶۸۵ نفر از شهروندان آموزش اطفای حریق و امداد و نجات دیدند و اکنون نیز سازمان آمادگی هرگونه آموزش به شهروندان را دارد همچنین انجام ۱۴ مانور شهری نظیر زلزله، اطفای حریق و..طی این مدت انجام شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رفسنجان از انجام بازدیدهای ایمنی طی یک سال گذشته از مدارس، کارخانجات، ادارات، صنایع و…یاد کرد و گفت: نواقص به صورت کتبی تذکر داده شده تا اصلاح شود و از حوادث پیشگیری شود و از هفته آینده دور دوم بازدیدهای ایمنی از مدارس مجددا آغاز خواهد شد.

شروع کار و پایان کار ساختمان‌های دوطبقه و بالاتر باید مجوز آتش‌نشانی داشته باشند

وی اظهار کرد: طبق مجوزی که از اول سال ۹۸ از طرف شورا به سازمان آتش‌نشانی ابلاغ شده ساختمان‌های دو طبقه به بالا باید شروع کار و پایان کارشان با مجوز سازمان آتش‌نشانی باشد.

رمضانی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به نصب دوربین روی خودروهای آتش‌نشان اشاره کرد و افزود: این دوربین‌ها در طول مسیر داخل کابین خودرو و از پرسنل فیلمبرداری می‌کنند و مشکلات موجود تا رسیدن به محل حادثه مشخص می‌شود مانند مسدودبودن مسیر، اشتباه‌بودن محل حادثه یا راه‌بندان و ..که بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

وی برگزاری سه دوره آموزشی تخصصی توسط برجسته‌ترین اساتید آتش‌نشانی کشور را طی یکسال گذشته یادآور شد و اذعان کرد: بچه‌های آتش‌نشان ما از تحصیلات عالی و مدارک بالای تحصیلی برخوردار هستند.

اما طراحی و ساخت صفر تا ۱۰۰ دوربین امداد چاه موضوع دیگری بود که رمضانی‌نژاد در این نشست به آن اشاره کرد و توضیح داد: تاکنون در استان کرمان چنین طراحی و ساختی در این حوزه صورت نگرفته است ضمن اینکه تهیه این دوربین ۶۰ میلیون تومان هزینه داشت که با کار بچه‌های ما تنها ۶ میلیون تومان هزینه ساخت آن شده است.

وی خاطرنشان کرد: در چاه‌های عمیق حتما آتش‌نشان باید وارد چاه شود که زمانبر بود با این دستگاه با وجود مانیتوری که دارد تمام وضعیت چاه را نشان می‌دهد و زمان کوتاه‌تری برای رسیدگی به حادثه صرف می‌شود.

 ۱۱ فوتی از حوادث آتش‌سوزی و امداد و نجات طی یکسال گذشته

رمضانی‌نژاد عنوان کرد: از مهرماه سال گذشته تا امسال کل حوادث آتش‌سوزی شامل مسکونی، تجاری، صنعتی، کشاورزی و… ۳۲۸ مورد بوده که چهار نفر مجروح شامل سه مرد و یک زن و یک نفر فوتی زن داشتند همچنین کل حوادث امداد و نجات شامل گیرافتادن در آسانسور، سقوط در چاه و..۳۶۴ مورد بوده که مجروحان این حوادث ۳۴ نفر بودند که ۲۸ نفرشان مرد و ۶ نفر زن بودند و ۱۰ نفر فوتی شامل هشت نفر مرد و ۲ نفر زن بر جای گذاشتند.

وی چیدمان ایستگاه‌های آتش‌نشانی را در پوشش حوادث  دارای تأثیر مثبت دانست و بیان کرد: چهار ایستگاه اطراف شهر و یک ایستگاه وسط شهر است که با توجه به اینکه زمان استاندارد رسیدن به محل حادثه سه دقیقه است با این چیدمان همان سه دقیقه خودروها به محل حادثه می‌رسند اما برای پوشش حوادث اطراف شهر زمان بیشتری لازم است.

رمضانی‌نژاد در پاسخ به پرسشی در خصوص چرایی مطرح نکردن علت برخی حوادث مسائل امنیتی را عنوان کرد و منع قانونی استفاده از خودروهای آتش‌نشان برای شستشوی معابر و خیابان‌ها را یادآور شد و گفت: معمولا از خودرهای پشتیبان در مواقعی این استفاده می‌شود که اگر در آن زمان به خودروی پیشتیبان نیاز نباشد استفاده می‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان در ادامه ابراز داشت: آمادگی شارژ کلیه خاموش‌کننده‌های دستی هم پودری و هم گازی و همچنین شارژ سیلندرهای تنفسی را داریم که قبلا بایستی برای شارژ سیلندرهای تنفسی مسیر کرمان را طی می‌کردند که با ۶۰ میلیون تومان دستگاه سیلندر تنفسی را خریداری کردیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
آتش نشانی امداد چاه دوربین امداد رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :