مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی ده سال گذشته شاهد کاهش ۴۰ درصدی حوادث منجر به فوت و کاهش ۲۰ درصدی کاهش آسیب‌های شغلی بوده‌ایم.

به گزارش روراستی، علی مظفری در مراسم اختتامیه همایش ملی معدن و صنایع معدنی که به همت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به مدت دو روز در مجموعه فرهنگی هنری آزادی شهر سرچشمه برگزار شد، با قدردانی از برگزارکنندگان این رویداد اظهار داشت: مجتمع مس سرچشمه یاور حوزه ایمنی در کشور است.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: آخرین رقم ثبت‌شده حادثه‌دیدگان در حوزه معدن در یک دهه اخیر ۲۲۸ نفر بوده که ۳۴ نفر کشته ثبت شده است.

وی ادامه داد: طی ده سال گذشته شاهد کاهش ۴۰ درصدی حوادث منجر به فوت و کاهش ۲۰ درصدی کاهش آسیب‌های شغلی بوده‌ایم.

مظفری تصریح کرد: حتی یک نفر فوتی هم زیاد است باید به سمت آرمان کار بدون حادثه پیش برویم که چالش‌های زیادی در دست‌یابی به این آرمان داریم و برای دست‌یافتن به کار بدون حادثه نیازمند همراهی همه افراد در بعد اجتماعی کارگری کارفرمایی و نهادهای دولتی هستیم.

وی عنوان داشت: ۳۶۵ میلیون حادثه کاری در سال رخ می‌دهد که ۳۸۰ هزار مورد منجر به فوت می‌شود.

مظفری با اشاره به اینکه سال گذشته بیشترین آسیب‌های شغلی در بخش ساختمان با ۴۸ درصد حوادث شغلی بودیم، افزود: در معادن ۵ درصد بوده، میزان نرخ حوادث ساختمان معادل هشت برابر سایر حرف و مشاغل است.

وی تأکید کرد: استفاده از فنآوری‌های مدرن و تکنولوژی از ارکانی است که باید در ایمنی به آن توجه ویژه شود استانداردهای تجهیزات مورد استفاده در معادن بسیار پراهمیت بوده و باید در کارگاه‌ها تجهیزات استاندارد و قابل اطمینان وجود داشته باشد.

مظفری اضافه کرد: ماشین‌آلات از ابعاد بزرگتری برخوردارند و تبعات مهلک‌تری به‌دنبال دارند. از نگاه ساختاری باید تدوین استانداردهای اجباری برای ماشین‌آلاتی که در کارگاه‌های کشور است را در دستور کار  قرار دهیم.

انتهای پیام/