روراستی گزارش می دهد؛

هوایی که خفه می‌کند؛بوی نامطبوع ارمغان تصفیه خانه شهرک هزارواحدی برای منطقه

  • شناسه خبر: 54110
هوایی که خفه می‌کند؛بوی نامطبوع ارمغان تصفیه خانه شهرک هزارواحدی برای منطقه

بوی نامطبوع ناشی از تصفیه‌خانه شهرک هزارواحدی رفسنجان اهالی منطقه را سال‌هاست در رنج و ناراحتی کیش و مات کرده است.

بوی نامطبوع ناشی از تصفیه‌خانه شهرک هزارواحدی رفسنجان اهالی منطقه را سال‌هاست در رنج و ناراحتی کیش و مات کرده است.

به گزارش روراستی، نام خانه را که می‌شنویم ناخودآگاه آرامش در ذهن‌مان تداعی می‌شود، هر شخصی کارمند، کارگر، محصل و هر عضوی از یک خانواده، خانه را بهترین محل برای آرامش خود می‌دانند و هرچه بیرون از خانه برایشان خوش گذشته باشد در نهایت جمله « هیچ‌جا بهتر از خانه خود آدم نمی‌شود» را بر زبان همه جاری می‌بینیم.

اما منطقه‌ و محله‌ای که یک خانه در آن بنا می‌شود هم اهمیت زیادی دارد گاهی یک منطقه شلوغ موجب ناراحتی و ناآرامی برخی اهالی می‌شود، گاهی منطقه دور از آبادی است و دسترسی به امکانات در آن سخت است اما گاهی یک منطقه آباد است، خلوت است و دارای مردمی بافرهنگ و اصیل است و همه امکانات را دارد اما نمی‌توان در آن راحت زندگی کرد، آن هم به علت «بوی نامطبوع».

یکی از روزها سوار بر خودرو وارد بلوار کوثر می‌شوم، بوی نامطبوع و غیرقابل تحملی بر مشام می‌رسد، شیشه‌های خودرو را تا آخر بالا می‌آورم، هرچه جلوتر می‌روم بو بیشتر و بیشتر می‌شود این همان معضلی است که بارها از زبان اهالی شهرک جهاد شنیدم، یک روز که از سفر خبری از سرچشمه برمی‌گشتیم هم از این منطقه عبور کردیم و همکارم که منزل پدری‌اش در این منطقه بود هم از این وضعیت ناراحت بود. بسیار ناراحت شدم و از طرفی خدا را شکر کردم که در محل زندگی من این بوی نامطبوع حکمفرما نیست که قطعا باید نقل مکان می‌کردم.

تمام منطقه مشرف به شهرک هزارواحدی همین مشکل را دارند و متأسفانه طبق صحبت‌های اهالی منطقه بیش از ده سال است که به این مشکل رسیدگی نشده است.

یکی از اهالی ساکن بلوار کوثر اظهار داشت: اینجا تصفیه‌خانه شهرک هزارواحدی است که هیچ سیستمی ندارد، آب از طریق لوله  از شهرک هزارواحدی در این منطقه زیر درختان سرازیر می‌شود و تمام فضولات آن در تمام منطقه پخش می‌شود شهرک جهاد، خیابان حجاب، شهرک شهرداری و… با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند، بارها به تمام ارگان‌ها مکاتبه کردیم اما رسیدگی نشده است.

وی ادامه داد: با وجود ویروس کرونا این روزها مردم نگرانی‌شان بیشتر شده و تقاضای رسیدگی هرچه سریع‌تر به این موضوع را داریم.

یکی از خانم‌های ساکن این محله عنوان داشت: ۱۵ سال در این منطقه زندگی می‌کنیم آرزو داریم یک شب روی حیاط بنشینیم و از هوای خنک تابستان لذت ببریم اما به‌دلیل بوی بسیار بد نمی‌توانیم.

مردی دیگر  گفت: چندین شهرک از بوی بد این فاضلاب در عذاب هستند الان هم که در شرایط قرنطینه هستیم با این بوی نامطبوع طاقت نمی‌آوریم قبلا حداقل می‌توانستیم چندساعتی خارج از منزل باشیم، مسئولان اگر توان رسیدگی ندارند ما به مقامات بالاتر مراجعه کنیم.

اما یکی از اهالی که اطلاعات بیشتری داشت، گفت: مالکیت زمین، تعاونی مسکن شهرک هزارواحدی است شهرکی احداث شده این زمین به‌عنوان تصفیه‌خانه روی سند عنوان شده شهرداری هم تأیید می‌کند ضمن اینکه اکثریت ساکنان این شهرک پرسنل شرکت مس هستند.

مرد دیگری عنوان کرد: یا این تصفیه خانه را جا به جا کنند یا در همان شهرک هزارواحدی چاه حفر کنند.

تصفیه‌خانه جابه‌جا می‌شود/اراضی تغییر کاربری پیدا می‌کنند

محمدرضا عظیمی‌زاده شهردار رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: چند جلسه در فرمانداری در خصوص این مشکل برگزار شده و پیگیری همگانی از چند دستگاه نیاز دارد.

وی ادامه داد: حوضچه فاضلاب شهرک هزارواحدی در آن منطقه است که طبیعتا بوی نامطبوع فاضلاب وجود دارد که طبق مصوبه فرمانداری قرار است جابه‌جا شود.

وی تصریح کرد: بخشی از کار به شهرداری واگذار شده که پس از آغاز عملیات جا به جایی تصفیه‌خانه فاضلاب و لوله توسط شرکت مس، زمین‌ها توسط شهرداری تغییر کاربری شود تا بتوان مورد استفاده بهینه قرار گیرد.

اما تماس چندباره با آرمان معاون فرماندار با عدم پاسخ روبه‌رو شد.

  

چرای دام ها در مجاورت فاضلاب

اکنون که این معضل بزرگ وجود دارد و شاهد چرای دام‌ها در این منطقه هستیم امکان آلوگی این دام‌ها بالاست که ممکن است مورد مصرف قرار گیرد و معضلات بعدی را به‌دنبال داشته باشد بنابراین می‌طلبد مسئولان نسبت به رسیدگی این مشکل چندجهی آستین همت بالا بزنند و بیش از این شاهد پیشرفت آلودگی در این منطقه و ناراحتی اهالی آن نباشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بوی نامطبوع رفسنجان شهرک شهرک جهاد
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حمید

    تورو خدا یکی بیاد جواب مارو بده بابا ماهم از جنس خودتونیم والله میگن حق الناس خوب نیست بنظر شما این چیه. آهای کسانی که میتونید کاری برا ما انجام بدهید اما انجام نمیدهید فقط بفکر خودتونید این حق الناس نیست.مسولین واقعا شما از خدا نمی‌ترسید شما باید جوابگو باشید اون دنیاییم هست. آهای مسولینی که نامه ها رامیخونید ومشکل مردمو میدانید سرتو میکنی زیر گل فرو فکر میکنی خدا نمیبینتون. پول دیگه جلوی چشاتون گرفته. یکم هم بفکر اون دنیاتونم باشید والا همه مردم اون منطقه از بوی بد فاضلاب شهرک هزارواحدی مریض شدن واقعا فکری برای جابجایی بکنید شاید پشت سرتون دعای خیر همسایگان باشه. انشالله باخبرهای خوشی روبرو بشیم

    مهدي

    سلام لطفاً اگه میتونید صدای مارو به مسئولین برسونید که یه فکری به حال مردم این منطقه بکنن والا مگه ما چه گناهی کردیم که باید این بوی گند رو تحمل کنیم. چرا مسئولین هیچ فکری برای رفع این معضل نمیکنن؟؟

    مرتضی

    سلام خواهشا به گوش مسئولین شهرمان برسانید.متاسفانه دوسال پیش مسئولین سابق آمدن ازنزدیک بازدیدکردن قولهایی دادن برای جابجایی اما ...بافروش یک چهارم ازمساحت این زمین میتوان هزینه جابجایی آن رافراهم کردنگن بودجه نیست.

    mrs

    واقعا این بی توجهی مسعولین رو باید قاب کرد برسردر این شهر کوبید تا همگان ببینند درین شهر دل مردم به چه کسایی خوشه. نکبت این منطقه رو گرفته

    جواد

    به نظر بنده شرکت مس اگه بودجه نداره یه خیریه بزاره پوالی جمع آوری بشه تا بعد ۱۵سال اقدامی جهت جابجای صورت گیرد.

    مهدی

    اگه به فکر مردم بدبخت هستین این تصفیه خونه شهرک هزاواحدی که به شهرک شهرداری ختم میشه رو از اینجا جابجا کنید زشته وسط شهرک شهرداری همچین تصفیه ای باشه رسیدگی کنید ممنون

    رضایی

    باید تا بیماری های ناشناس یا شناخته شده مانند صرع،وبا یا عفونت های پوستی از این محل شکل نگرفته فکری برداشت، حتما باید جا به جا شود و به محلی که غیر مسکونی هست انتقال داده شود، این خطریس جدی نه فقط برای مردم ان منطقه بلکه برای کل رفسنجان.

    مصطفی

    چرا بعد از سالها هیچ مسئولی حاضر به رفع این معضل بزرگ اجتماعی نیست؟این معضل وسط یک منطقهء مسکونی با جمعیتی حدود ۵ هزار نفر یک فاجعه س اونم تو این شرایط کرونا و آلودگی زیست محیطی دائمی شرکت مس