فرماندار رفسنجان تاکید کرد:

ضرورت برنامه ریزی دولت و مجلس نسبت به جبران کمبود نیروی آموزش و پرورش

  • شناسه خبر: 55516
ضرورت برنامه ریزی دولت و مجلس نسبت به جبران کمبود نیروی آموزش و پرورش

فرماندار رفسنجان گفت: باید اذعان کنیم به لحاظ فضا و کادر آموزشی کمبود داریم و نیروی آموزشی تحلیل رفته و جایگزین به‌کندی انجام می‌شود که باید در برنامه دولت و نمایندگان این موضوع دیده شود.

فرماندار رفسنجان گفت: باید اذعان کنیم به لحاظ فضا و کادر آموزشی کمبود داریم و نیروی آموزشی تحلیل رفته و جایگزین به‌کندی انجام می‌شود که باید در برنامه دولت و نمایندگان این موضوع دیده شود.

به گزارش روراستی، مجید فصیحی‌هرندی صبح امروز در آیین افتتاح یک مجتمع آموزشی غیردولتی با گرامیداشت یاد شهدای فرهنگ بر اهمیت تقویت فعالیت‌های آموزشی تأکید کرد و اظهار داشت: ۳۵ درصد پوشش دانش‌آموزشی شهرستان را در مدارس غیردولتی داریم.

فرماندار رفسنجان بیان داشت: عدالت آموزشی می‌طلبد فضای مناسبی برای همه کسانی که نیاز به آموزش دارند، اجرا شود دولت‌ها شاید توان نداشته باشند که همه امکانات آموزشی را فراهم کنند که بخش خصوصی با ورود خود باری از دوش دولت برداشته همچنین خیران در راستای توسعه فضاهای آموزشی خیلی کمک کردند که در واقع کمک به توسعه عدالت آموزشی بوده است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان تصریح کرد: باید اذعان کنیم به لحاظ فضا و کادر آموزشی کمبود داریم و نیروی آموزشی تحلیل رفته و جایگزین به‌کندی انجام می‌شود که باید در برنامه دولت و نمایندگان این موضوع دیده شود.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه آموزش خوب مستلزم فضای آموزشی متناسب با نسل جدید است، افزود: همچنین باید شرایطی ایجاد شود مدارس غیردولتی بتوانند از تسهیلات بهره‌مند شوند که فضا و امکانات را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه ابزارهای آموزشی بهتر در اختیار معلمان قرار گیرد و مواد آموزشی و دروس متناسب با فضای روز و بین‌المللی تدریس شود، گفت: مؤلفان کتب درسی متناسب با روز برای دانش‌آموزان مواد درسی فراهم کنند.

فصیحی‌هرندی خاطرنشان کرد: برای پیشرفت‌های آموزشی ضرورت دارد در چارچوب اعتقادی خود از پیشرفت‌های کشورهای مختلف درس بگیریم و متناسب با فرهنگ خود بومی‌سازی و نسل نو را پرورش دهیم چراکه دوره آموزش سنتی تمام شده است.

صرف هزینه ۲ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان برای احداث مجتمع

محمد شایگان‌فر مدیر این مجتمع آموزشی اظهار کرد:» سال ۹۱ بنای این مجتمع در حوزه پیش‌دبستانی گذاشته شد و در طول هشت سال پله پله دوره اول ابتدایی و دوره دوم ابتدایی در حال فعالیت است و مورد اقبال عمومی قرار گرفته است.

وی شعار این مجتمع را «بانشاط و شادابی به بچه‌ها آموزش می‌دهیم» عنوان کرد و گفت: در گذشته این مدرسه با عنوان ابوریحان بوده که در سال ۴۷ بنا نهاده شده که با همت و حمایت همه‌جانبه بخش‌های مختلف پس از تأیید اداره کل نوسازی مدارس استان، سازمان نظام مهندسی و دیگر نهادهای مربوطه ساختمانی با استحکام ایجاد شد.

شایگان‌فر عنوان کرد: این مجتمع به سیستم اطفاء حریق و خروج اضطراری مجهز بوده و فضای ورزشی و چمن مدرسه کاملا انجام شده و در مجموع ۲ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان هزینه شده است

  حجت‌الاسلام علی هاشمیان رئیس شورای شهر تبدیل ویرانی به آبادی برای ایجاد فضای آموزشی را امری مهم دانست و بیان کرد: انسان، محور توسعه است و پرورش دادن انسان‌ها در این مدارس بسیار مهم است.

وی ابراز داشت: آموزش نسل جدید و قدیم تفاوت پیدا کرده، ارتباطات هم پیشرفت کرده، بچه‌های دبستانی با دنیا ارتباط دارند و در مدارس شکل ارتباط با دنیا را باید آموزش بدهند.

رئیس شورای شهر رفسنجان از رویداد رویای من شهر یاد کرد و ادامه داد: نسل جدید خواسته‌هایی دارند که ما نمی‌دانیم، بیانیه گام دوم انقلاب هم جوانگرایی را تأکید دارد که مدیران امروز بچه‌های امروز را درک کنند و سلیقه‌های دیروز را اعمال نکنند.

وی عنوان کرد: ۸۰۰ اثر از بچه‌ها ارسال شد که مورد مطالعه کامل قرار گرفت و در بودجه امسال نظرشان را اعمال کردیم. تحولات شهر ماحصل فکر بچه‌هاست.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان فرماندار مجتمع غیردولتی مدرسه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :