شهردار رفسنجان:

امسال ۱۰ هزار نهال در رفسنجان کاشته می‌شود

  • شناسه خبر: 58164
امسال ۱۰ هزار نهال در رفسنجان کاشته می‌شود

شهردار رفسنجان گفت: امسال ۱۰ هزار اصله درخت در هفته درختکاری در رفسنجان کاشته می شود.

شهردار رفسنجان گفت: امسال ۱۰ هزار اصله درخت در هفته درختکاری در رفسنجان کاشته می شود.

به گزارش روراستی، محمد مختاری عصر امروز در نشست هماهنگی هفته درختکاری با اشاره به اهمیت کاشت درخت اظهار کرد: قطع شاخه درخت مانند صدمه به بال فرشتگان است.

شهردار رفسنجان عنوان کرد: در رفسنجان با ۱۱ حلقه چاه با دبی‌های متفات تأمین آب فضای شهری انجام می‌شود. سرانه فضای سبز رفسنجان ۱۸٫۲ متر مربع است و در حدود ۳۱۰ هکتار فضای سبز داریم که خارج از فضاهایی که در اختیار ادارات و منازل است.

وی عنوان کرد: مهمترین قسمتی که در بحث فضای سبز مطرح است، بحث آب است که چاه‌های مذکور در حال حاضر حداکثر ۲۰ لیتر و حداقل ۵، ۶ لیتر بر ثانیه آبدهی دارند.

مختاری با بیان اینکه شهرستان‌های رفسنجان و انار در استان کرمان شهرستان رفسنجان و انار بدترین کیفیت آب را دارند، تصریح کرد: ما بدترین کیفیت آب از نظر ec، شوری و املاح داریم و به همین دلیل کار اجرا، توسعه و نگهداری فضای سبز بسیار کار سختی است. بعضی جاها ecها خیلی در نگهداری مؤثر است برای همین حرکت به سمت گونه‌هایی که سازگار هستند در برنامه های شهرداری بوده است.

وی با اشاره به شبکه‌های آبرسانی عنوان کرد: ۱۰ سال پیش ما جزو ۲۰ شهر کشور که طرح مطالعات شبکه آب خام شهرداری تأیید شد، بودیم که این مطالعات انجام شده و بخشی از آن اجرا شده است.

مختاری ابراز کرد: در یکی، دوسال اخیر یک منبع دو هزار متر مکعبی ایجاد کردیم و خط لوله آن در حال اجراست که از سمت میدان امام حسین (ع) شروع شده و تا میدان قدس اجرا می‌شود.

شهردار رفسنجان در ادامه اظهار داشت: سال گذشته حدود ۱۲ هزار اصله درخت توسط شهرداری غرس شد و امسال هم ۱۰ هزار اصله درخت می‌آوریم و بین همشهریان توزیع می‌کنیم که مردم هر جا که نیاز است، غرس کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
شهردار رفسنجان فضای سبز محمد مختاری هفته درختکاری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :