آیا وزارت فانی، فانی خواهد شد

  • شناسه خبر: 12946
آیا وزارت فانی، فانی خواهد شد

این روزها باز هم تب استیضاح دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش بالا گرفته است وزیری که پس از رأی ندادن نمایندگان به دکتر نجفی بر کرسی وزارت نشست و با کوهی از مشکلات

این روزها باز هم تب استیضاح دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش بالا گرفته است وزیری که پس از رأی ندادن نمایندگان به دکتر نجفی بر کرسی وزارت نشست و با کوهی از مشکلات به جای مانده از دوره های قبل مواجه بود ولی تا کنون موفق به حل آنها نشده است، او یک کارت زرد در کارنامه کاری خود دارد.
به گزارش روراستی فروردین ماه امسال بود که نمایندگان در ارتباط با »انتصاب مدیران سیاسی و ناکارآمد در آموزش و پرورش« از او سوال کردند و چون قانع‌ نشده بودند به او کارت زرد دادند و روز گذشته نیز با ارسال نامه نمایندگان به هیات رییسه مجلس برای استیضاح، اعلام وصول آن توسط هیات رییسه را شاهد بودیم. اگرچه ابوترابی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام وصول استیضاح وزیر آموزش و پرورش کان لم یکن عنوان کرد.

چه مسائلی فانی را به مرز استیضاح کشاند!
در نامه استیضاح، ناتوانی وزیر در جلب رضایت و اعتماد جامعه آموزش و پرورش، ناتوانی وزیر در توجه دولت به امر آموزش و پرورش، ناتوانی وزیر در اختصاص منابع مالی جهت تامین منابع مالی مدارس، عدم اقدام وزیر برای تبدیل مدارس کشور به مدارس خودگران، عدم تلاش برای افزایش فضای آموزشی با توجه به کمبود سرانه فضای آموزشی بخصوص در مناطق محروم، عدم تامین معیشت شاغلان، عدم وجود نقشه راه برای برنامه‌ریزی عملیاتی سند تحول علیرغم اعلام وزیر در رای اعتماد، ناتوانی وزیر در حذف تفاوت حقوق و مزایای شاغلان آموزش و پرورش به نسبت سایر ارگان‌ها مطرح شده است.

اصرار برخی نمایندگان برای استیضاح!
در حالی که برخی نمایندگان بر استیضاح فانی اصرار دارند، این سوال به اذهان خطور می‌کند که پس چرا این ذوق در دولت قبل و برای حاجی‌بابایی مطرح نبود! چرا از استخدام‌های بی‌رویه، بی ضابطه و استخدام نیروهای کم سواد جلوگیری نشد. دغدغه فعلی نمایندگان، آن زمان کجا بود؟
عبدالوحید فیاضی در گفتگوی ویژه خبری که به دلایل استیضاح وزیر آموزش و پرورش مربوط می شد، در واکنش به سیاسی‌بودن استیضاح فانی آن هم در سال پایانی فعالیت مجلس نهم، پاسخ جالبی می‌دهد و آن اینکه آموزش و پرورش دستگاه مهم و اثرگذاری است و شاید همین الآن هم نمایندگان دیگری در حال پیگیری اعلام وصول استیضاح وزرای دیگری باشند، اما این اتفاق نیفتاده و اینکه مجلس به‌سراغ آموزش و پرورش رفته و نمایندگان به‌دنبال این موضوع بودند دلیل بر اهمیت موضوع بوده است.
فیاضی رابطه میان قوه مجریه و مقننه را مهربانانه توصیف و عنوان می‌کند: در فضای مهربانانه‌ میان دو قوه شاید استیضاح رویکرد مثبتی نباشد، ولیکن یکی از کارهای ناگزیر است.

لغو اعلام وصول استیضاح فانی
نائب رئیس مجلس در جلسه علنی مجلس اظهار کرد : با توجه به آخرین اصلاح آیین نامه داخلی، طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به کمیسیون تخصصی ذیربط یعنی کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شد تا نهایتا کمیسیون جلسه و یا جلساتی با نمایندگان متقاضی استیضاح داشته باشند.
وی افزود : طبق گزارش کمیسیون تخصصی اگر حداقل10 نفر از نمایندگان متقاضی استیضاح به این امر اصرار داشته باشند کمیسیون آموزش و تحقیقات این موضوع را در قالب گزارشی به هیئت رئیسه اعلام می کند تا هیئت رئیسه در اولین جلسه موضوع استیضاح وزیر را از تریبون رسمی مجلس اعلام نماید.
نائب رئیس مجلس درجمع بندی گفت : بر این اساس موضوعی که دیروز به عنوان اعلام وصول استیضاح وزیر آموزش و پرورش اعلام شد تا طی شدن این مراحل کان لم یکن است.
نیک نژاد یکی از اعضای کانون صنفی این استیضاح را موجب آشفتگی نظام آموزش و پرورش می‌داند و می‌گوید: رفتن فانی گره‌ای از مشکلات اموزش و پرورش باز نمی‌کند. همین مجلس در برابر فعالیت‌های شتابزده حاجی بابایی سکوت کرد.
اسماعیل عبدی رییس کانون صنفی معلمان این استیضاح را حرکت سیاسی در آستانه انتخابات می‌داند و می‌گوید: بسیاری از مشکلات جاری آموزش وپرورش مربوط به یکی دو سال اخیر نیست و از دوره‌های قبل وجود داشته و در حال حاضر برجسته شده است که مهمترین آن استخدام‌های بی‌حساب و کتاب حاجی‌بابایی بود.

برچسب ها:
آموزش رفسنجان روراستی فانی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :