امر به معروف و نهی از منکر منوط به زمان نیست

  • شناسه خبر: 26954
امر به معروف و نهی از منکر منوط به زمان نیست

امام جمعه رفسنجان گفت: امر به معروف و نهی از منکر منوط به زمان نیست و معروف‌ها و منکرها در هر زمان که باشند، باید ترویج و یا تذکر داده شوند.

به گزارش ” روراستی ” حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور صبح امروز در آیین نواختن زنگ امر به معروف و نهی از منکر در دبیرستان علامه حلی رفسنجان اظهار داشت: اقامه امر به معروف و نهی از منکر از فلسفه‌های قیام امام حسین (ع) است و یکی از معروف‌های خوب در جامعه اسلامی دو ماه محرم و صفر است که در آن میزان گناهان و ارتکاب جرم و خطاها کم می‌شود.

وی بیان داشت: در ماه‌های محرم و صفر شیعیان هیچ‌گونه جشنی برپا نمی‌کنند و طبق سنت و اعتقادی که دارند، برپایی این چنین جشن‌ها را منکر می‌دانند.

وی ادامه داد: در زمان کوتاه نمی‌شود، منکر را زدود و معروف را ترویج داد، اما باید طی سال این کار انجام شود و امر به معروف ترویج و منکر از جامعه رخت بربندد.

وی خاطرنشان کرد: باید از این فلسفه امام حسین (ع) مواظبت کرد اما در جوامع بشری شاهد هستیم که معروف جای خود را به منکر داده و منکر در حال ترویج است، مانند بی‌حجابی و بدحجابی.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: اگر این کار ترویج یابد و ما مسلمانان و مسوولان چیزی نگوییم و اقدامی نکنیم در واقع باید منتظر هر نوع بلایی از جانب خداوند باشیم.

رمضانی‌پور عنوان کرد: تحت هیچ شرایطی نباید بگذاریم که این دو واجب جایشان را عوض کنند و معروف جای خود را به منکر و بر عکس بدهد.

وی با اشاره به اینکه به طور مثال پوشیدن طلا برای مرد حرام است، تاکید کرد: اما بسیاری از مردان این را می‌پوشند و مسوولان هم چیزی نمی‌گویند و اصلاً حرکتی در این باب صورت نمی‌گیرد، لذا امام حسین (ع) با بزرگ‌ترین منکر زمان خود قیام کرد و خون خود و حامیانش را در این راه داد.

امام جمعه رفسنجان متذکر شد: پس افراد چرا به منکرهای کوچک گیر نمی‌دهند و دائم در حال ترویج آن هستند تا این منکرها غول‌پیکر شوند و جامعه اسلامی را برانداز کنند، لذا باید انسان از هر منکری جوشش داشته باشد و به خطاکاران تذکر دهد.

رمضانی‌پور با بیان اینکه فلسفه قیام امام حسین (ع) اقامه امر به معروف و نهی از منکر بوده است خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین معروف روحیه جهادی و انقلابی و حفظ این روحیه در جامعه است، این است که برای خدا، قرآن و ولایت از جان خود بگذریم، همان گونه که شهدا در دفاع مقدس جان خود را اهدا کردند.

وی تصریح کرد: تا زمانی که روحیه انقلابی بودن، انقلابی فکر کردن و عمل کردن باشد، دشمن نمی‌تواند تهدید داشته باشد و جوانی که این روحیه را داشته باشد، دیگر به سمت گناه نمی‌رود.

img_4931-copy img_4940-copy

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،زنگ،امر به معروف
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :