اینجا ترکیه نیست که امام جمعه سکولار بخواهند/دیگران در کار ائمه جمعه دخالت نکنند

  • شناسه خبر: 29206
اینجا ترکیه نیست که امام جمعه سکولار بخواهند/دیگران در کار ائمه جمعه دخالت نکنند

امام جمعه رفسنجان گفت: بعضی می‌گویند، ائمه جمعه در مورد برجام حرف نزنند، ائمه جمعه تنها از ولی‌امر خط می‌گیرند و ما می‌خواهیم دیگران در کار ائمه جمعه دخالت نکنند.

به گزارش”روراستی” حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های  آخرین نمازجمعه فصل پاییز  افزود: از آغاز حرکت نیروی انتظامی در برخورد با متکدیان قدردانی می‌کنیم که این متکدیان از کشورهای دیگر ازجمله پاکستان در معابر و چهارراه‌ها و … چهره بدی ایجاد کرده بودند.

رمضانی‌پور یادآور شد: بعضی‌ها می‌گویند، ائمه جمعه استان در مورد برجام حرف نزنند، اول اینکه امام جمعه‌ها از ولی‌امر خط می‌گیرند و لاغیر، شورای سیاست‌گذاری هم به ائمه جمعه نمی‌گوید چه بگویند چه نگویند از طرفی این جا ترکیه نیست که سکولار باشیم و نیز نماز جمعه صرف عبادی نیست بلکه عبادی سیاسی است.

وی تاکید کرد: اگر من مسائل کشور را نگویم می‌گویند از وقایع کشور چیزی نمی‌داند و لذا ما می‌خواهیم دیگران در کار ائمه جمعه دخالت نکنند.

رمضانی‌پور با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه یاد کرد و افزود: همه بر این باور هستیم ک حوزه و دانشگاه دو مرکز مهم و اساسی و رکن آموزش و علم در کشور هستند.

وی ادامه داد: این دو مرکز باید عامل رشد و  پیشرفت کشور باشند، رهبر انقلاب فرمودند «ثمره وحدت حوزه و دانشگاه آبادانی دین و دنیای مردم باید بشود»، حوزه‌ها باید به دین، خلاق، سیاست، ترویج مسائل اقتصادی بپردازند.

امام جمعه رفسنجان ابراز داشت: روز جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری را در پیش داریم، این تنها عنوان این روز است درحالی که غرب و آمریکا کمک می‌کنند که مسلمانان به شهادت برسند، آنها از خشونت در کشورهای منطقه منفعت می‌برند و دست از سر مردم این منطقه بر نمی‌دارند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا و اروپا دنبال منافع خود هستند و نباید دل‌خوش باشیم، آنها نفوذهای متعدد در کشورما دارند و اقتصاددانان آنها هم جزو سیاست‌های نیروهای اطلاعاتی و امنیتی‌شان هستند که رهبری بارها خطر نفوذ را گوشزد کردند.

رمضانی‌پور تصریح کرد: رزمندگان اسلام با مقاومت در سوریه و حلب به پیروزی رسیدند و این پیروزی دل همگان به‌ویژه خانواده‌های شهدا را خوشحال کرد و دل کسانی را که می‌گفتند بشار اسد باید برود ناراحت شدند.

وی بیان کرد: پس از ۲۰ ماه عربستان به استیصال رسیده و مجلس یمن دولت نجات ملی را تشکیل داده و کارهای بزرگی در یمن صورت می‌گیرد، اگر چه زیرساخت‌های این کشور از بین رفته، اما کمک‌های مردمی به این شیعیان می‌رسد.

امام جمعه رفسنجان اذعان کرد: غربی‌ها و سعودی‌ها راهبردی در منطقه نداشتند در واقع امروز عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی غاصب در حلب شکست خوردند.

رمضانی‌پور اظهار کرد: رزمایش مقتدرانه ارتش جمهوری اسلامی با عظمت به پایان رسید و در کشور ما نیروهای نظامی و انتظامی مقتدر و با عظمت هستند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا راه تحریم‌های ۱۰ ‌ساله را همواره کرد و بدعهدی خود را اثبات کرد، ما می‌خواهیم بینیم به چه وظیفه‌ای باید عمل کنیم هر زمان ما به آمریکا اعتماد کردیم، موفق نشدیم و این باید درسی باشد، برای مجلس و دولت‌مردان و صاحب‌نظران که اعتماد به آمریکا نتیجه نمی‌دهد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، امام جمعه، دیگران
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علی

    چه کسی دخالت کرده

    شهروند

    منظورشان فک کنم اقای استانداره