۲۷ زندانی در رفسنجان با یک میلیارد تومان آزاد می‌شوند

  • شناسه خبر: 33226
۲۷ زندانی در رفسنجان با یک میلیارد تومان آزاد می‌شوند

رئیس ستاد دیه استان کرمان گفت: در رفسنجان ۲۷ زندانی جرائم غیرعمد داریم که با یک میلیارد تومان زمینه آزادی آنها فراهم می‌شود و امیدواریم تا پایان ماه مبارک رمضان این تعداد را آزاد کنیم.

رئیس ستاد دیه استان کرمان گفت: در رفسنجان ۲۷ زندانی جرائم غیرعمد داریم که با یک میلیارد تومان زمینه آزادی آنها فراهم می‌شود و امیدواریم تا پایان ماه مبارک رمضان این تعداد را آزاد کنیم.

به گزارش “روراستی” موسوی شامگاه سه‌شنبه در جشن «نسیم مهر» در رفسنجان اظهار داشت: خیران یاوران ستاد دیه هستند و سال‌های سال است که از محل مشارکت‌های خیران زندانیان زیادی آزاد می‌شوند.

وی بیان داشت: دو مؤسسه خیریه و مجموعه حمایتی در کنار دستگاه قضائی داریم که خانواده زندانیان را زیرپوشش قرار می‌دهد که انجمن حمایت از خانواده زندانیان و ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان هستند.

رئیس ستاد دیه استان کرمان ابراز داشت: در زندان‌ها دو دسته زندانی جرائم عمد و غیرعمد داریم و از سال ۸۰ که ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند تشکیل شده تاکنون ۲ هزار و ۶۴۴ زندانی واجد شرایط در استان آزاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار انجمن و ستاد حمایت از زندانیان، هیأت صلح و سازش تشکیل دادیم که با شاکیان صحبت کرده و تعدادی زندانی هم از طریق همین صحبت‌ها بدون پرداخت وجه آزاد شده‌اند.

موسوی عنوان کرد: در رفسنجان طی چند سال گذشته ۱۸۴ نفر زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیران و کمک‌های ستاد دیه استان آزاد شدند.

وی اضافه کرد: ۷۵ نفر بدهکار مالی و دیه در رفسنجان با مبلغ ۴۵۰ میلیون ‌تومان از محل کمک‌های خیران شهرستان استفاده شده که آزاد شدند.

موسوی با بیان اینکه مسؤولان عالی‌رتبه نظام نگاه ویژه‌ای به خانواده زندانیان و آزادی زندانیان دارند، بیان کرد: اخیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی ۳۱۳ میلیون ‌تومان به ستاد دیه کشور کمک کردند که نشان می‌دهد این ستاد اعتمادسازی خوبی صورت داده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۲ جشن گلریزان تاکنون در استان کرمان برگزار شده است، افزود: این جشن در تمام نقاط استان برگزار شده و ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون‌ تومان طی این ۹۲ جشن جمع‌آوری شده است.

موسوی رسالت دیگر ستاد دیه را که حائز اهمیت است، پیشگیری عنوان کرد و گفت: در حوزه پیشگیری هرچه هزینه کنیم نتیجه و خروجی بهتری خواهیم داشت.

رئیس ستاد دیه استان کرمان تأکید کرد: دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فرهنگی و … باید در کنار ستاد دیه در حوزه پیشگیری کمک باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به طور میانگین روزانه یک نفر در استان بابت مهریه وارد زندان می‌شود، تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد زندانیان غیرعمدی به علت مهریه و نفقه وارد زندان می‌شوند و جوانانی که سرمایه مملکت هستند به دلیل ازدواج‌های ناموفق باید زندان باشند.

موسوی بیان کرد: خانواده‌ها باید در ازدواج فرزندان نقش داشته باشند تا ازدواج ریشه‌ای صورت گیرد.

وی مهریه‌های سنگین را عامل دیگری در شکست زندگی برشمرد و افزود: باید با شناخت بیشتری در ازدواج فرزندان ورود کنیم.

رئیس ستاد دیه استان کرمان یادآور شد: خیران همچنین در صلح و سازش هم می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

وی با اشاره به اینکه هر محله می‌تواند یک زندانی غیرعمد را آزاد کند، خاطرنشان کرد: اگر در مساجد محله در این مورد مهم اقدام شود می‌توانیم زندان‌های عاری از زندانیان غیرعمد داشته باشیم.

موسوی عنوان کرد: در شهرستان رفسنجان ۲۷ زندانی غیرعمد با یک میلیاردتومان آزاد می‌شوند که امیدواریم تا پایان ماه مبارک رمضان بتوانیم این تعداد زندانی را آزاد کنیم.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، زندانی، آزاد
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :