در حادثه تروریستی تهران روسیاهی آمریکا و ایادی‌اش بیشتر آشکار شد

  • شناسه خبر: 33241
در حادثه تروریستی تهران روسیاهی آمریکا و ایادی‌اش بیشتر آشکار شد

امام جمعه رفسنجان گفت: در حادثه تروریستی چهارشنبه در تهران روسیاهی آمریکا و ایادی‌اش به‌ویژه شجره خبیثه آل‌سعود بیشتر آشکار شد.

امام جمعه رفسنجان گفت: در حادثه تروریستی چهارشنبه در تهران روسیاهی آمریکا و ایادی‌اش به‌ویژه شجره خبیثه آل‌سعود بیشتر آشکار شد.

به گزارش ” روراستی” حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه افزود: ماه رمضان ماه دعا، کتاب، لیله‌القدر، جهاد، یاد و ماه اطعام است.
وی بیان داشت: بعضی تنها به طعام اهمیت می‌دهند و شیوه زندگی‌شان بر اهتمام به طعام مورد استفاده خود است و برای دیگران اهمیتی قائل نیستند.
امام جمعه رفسنجان ماه رمضان را ماه سلام دانست و افزود: از آداب روزه آن است که روزه‌دار از غیبت، تهمت، دروغ، ناسزادادن، حرص، طمع، بخل و…دوری کند.
وی خاطرنشان کرد: درس‌های زیادی در ماه رمضان نهفته است و در جای‌جای شهرستان فرصت بهره‌گیری از فیوضات این ماه فراهم شده است.
امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت شب قدر از زبان مبارک پیامبر (ص) برای امام‌علی (ع) تصریح کرد: آنچه در این شب اتفاق افتاد خداوند تقدیر قرار می‌دهد و ولایت علی (ع) و ائمه‌اطهار تا روز قیامت مقدر است و وجود دارد.
رمضانی‌پور بیان کرد: آغاز امامت و ولایت از زمان خود رسول‌الله است و این ولایت تا قیامت ادامه خواهد داشت.
وی ابراز کرد: براساس این روایات شب قدر شب ولایت اهل‌بیت (ع) است و فرشتگان هم نازل می‌شوند و آنچه که باید بیان کنند و امور و مسائل را دریافت کنند، انجام می‌شود.
رمضانی‌پور با تأکید بر اینکه باید زمینه پاک‌شدن و رسیدن به تقوای کامل را فراهم کنیم و باید قدر این ماه را بدانیم، گفت: روزه خاص‌الخاص اهمیت دارد اگر درجات روزه‌داری را بالاتر ببریم به تقوای کامل و یقین خواهیم رسید.
وی با تبریک میلاد کریم اهل‌بیت (ع) امام‌حسن مجتبی (ع) بیان داشت: همه ما با شنیدن نام کریم‌ اهل‌بیت (ع) به یاد سفره‌های کریمانه می‌افتیم که باید در میهمانی‌هایی که گرفته می‌شود چندنفر از همسایه‌های نیازمند هم حضور داشته باشند.
رمضانی‌پور همچنین گستردن سفره‌های غیرحضوری و کمک به فقرا را یادآور شد و توضیح داد: نیازهای جامعه را باید درنظر داشته باشیم به‌ویژه خانواده زندانیان را نباید فراموش کنیم.
وی همچنین به مقروض‌شدن بعضی افراد اشاره کرد و دستگیری از آنها را امری پسندیده دانست و بر کمک به دختران دم‌بخت و ازدواج پسران توصیه کرد.
خطیب جمعه رفسنجان در ادامه با اشاره به اینکه سال ۶۰ بنی‌صدر از طرف امام (ره) فرماندهی کل قوا را بر عهده داشت و مجلس می‌خواست عدم کفایت سیاسی او را صادر کند، افزود: اما مجلس صبر کرد تا امام (ره) این حکم را از بنی‌صدر بگیرد سپس وارد شود.
وی اضافه کرد: از طرفی مجلس به اینکه بنی‌صدر از طرف مردم انتخاب شده است هم توجه نکرد، در حالی‌که ممکن است شخص خیانت‌هایی کند و باید برای مردم تبیین شود که بنی‌صدر چه کرد که به این سرنوشت دار شد.
رمضانی‌پور تأکید کرد: اگر مسؤولی از راه منحرف شود ممکن است مردم مطالبه داشته باشند و اقدامی کنند و به سرنوشت بنی‌صدر دچار شود، این نظام و انقلاب به ارزانی به دست ما نرسیده است و خون‌های زیادی همچون شهدای ترور روز چهارشنبه پای نظام ریخته شده است.
وی در ادامه به آغاز هفته محیط‌زیست اشاره کرد و ازمحیط‌‌بانان و حافظان محیط‌زیست قدردانی کرد و معراج پیامبر (ص) را یادآور شد.
امام جمعه رفسنجان به برخی دیگر از مناسبت‌های هفته پیش روی اشاره کرد و جنگ بدر، ضربت‌خوردن امام‌علی (ع) و … از این مناسبت‌ها برشمرد.
وی اظهار کرد: شب‌های قدر در محل مصلای بزرگ امام‌خامنه‌ای برنامه داریم و قبل از نمازجمعه آینده برنامه‌های ویژه شهادت امام اول شیعیان برگزار می‌شود.
رمضانی‌پور مسأله فرهنگ را یک دغدغه برای امام راحل عنوان کرد و گفت: ما باید سطح فرهنگ در جامعه را بالا ببریم و پاسدار فرهنگ اصیل اسلامی و انقلابی باشیم و اجازه رخنه فرهنگ بیگانه به‌ویژه در بعد آموزش ندهیم.
وی سند ۲۰۳۰ را یک سند فاجعه‌بار دانست و تصریح کرد:هرچه جلوتر می‌رویم ابعاد فاجعه این سند بیستر می‌شود، رهبر انقلاب فرمودند« چرا باید در غرب چهارنفر بنشینند و برای ما برنامه آموزشی بنویسند» که این خجالت‌آور است.
خطیب جمعه رفسنجان بیان کرد: اینکه برخی مسؤولان در مورد سند۲۰۲۳۰ عنوان می‌کنند ما تحفظ دادیم و برخی موارد عملی نمی‌شود، فایده ندارد مردم باید این سند را ببیند و این فاجعه که فراروی فرزندان حال و آینده ما قرار گرفته است را بدانند.
وی تصریح کرد: ما از شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس می‌خواهیم این سند برای همیشه باطل اعلام کنند و دغدغه رهبری و همه مؤمنان و دلسوختگان را رفع کنند و به این موضوعات اهمیت بدهند.
رمضانی‌پور در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی چهارشنبه گذشته توضیح داد: ما بیش از ۱۷ هزار شهید ترور داشتیم از جمله شهید تیموری که روز چهارشنبه اوج فداکاری و ایثارگری او بود که اجازه نداد تروریست‌ها به صحن علنی مجلس وارد شوند.
وی ابراز کرد: نمایندگان خیلی مدیون این شهید هستند، در دهه ۶۰ برادر این شهید هدف تیر منافقان قرار گرفت و به شهادت رسید و شایسته نیست که جای جلاد و شهید را عوض کنیم و از منافقان سال ۶۰ دفاع کنیم که اگر ده‌ها هزار نفر هم باشند باید همه را نابود کرد که چنین جنایاتی نکنند.
رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: ورود تروریست‌ها از درب ورودی افراد عادی از نظر نظامی فاقد ارزش بوده است اما روسیاهی آمریکا و ایادی‌اش به ویژه شجره خبیثه آل‌سعود بیشتر آشکار شد.
وی اضافه کرد: اما سپاه که همیشه در گفتار خود صادقانه عمل می‌کند انتقام این کار را خواهد گرفت.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، آمریکا، تروریستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • همشهری

    چرا بین مردم تفرقه می اندازین سپاه ارتش نیروی انتظامی همه نقش داشتن تفرقه کار درستی نیست