موزه خوشنویسی رفسنجان راه‌اندازی می‌شود

  • شناسه خبر: 33957
موزه خوشنویسی رفسنجان راه‌اندازی می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان گفت: تلاش ما برای ماندگاری آثار جشنواره منتهی به راه‌اندازی و ایجاد موزه خوشنویسی در رفسنجان شد که اقدامات اولیه آن انجام شده و مکانی به صورت موقت توسط شهرداری به این امر اختصاص یافت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان گفت: تلاش ما برای ماندگاری آثار جشنواره منتهی به راه‌اندازی و ایجاد موزه خوشنویسی در رفسنجان شد که اقدامات اولیه آن انجام شده و مکانی به صورت موقت توسط شهرداری به این امر اختصاص یافت.

به گزارش “روراستی” ایمان محمدآبادی عصر پنجشنبه در حاشیه آیین اختتامیه دومین جشنواره خوشنویسی استان کرمان در رفسنجان اظهار داشت: از اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیشنهاد رفسنجان برای میزبانی این جشنواره را پذیرفت، قدردانی می‌کنیم.

وی بیان داشت: پس از قبول میزبانی، کمیته تخصصی متشکل از اساتید خوشنویسی تشکیل شد و برای اینکه پس از چندسال وقفه دوباره این جشنواره احیا شده و ماندگار شود سعی کردیم در بین هنرمندان خوشنویس استان اعتمادسازی کنیم.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان تصریح کرد: زیبایی این جشنواره با اشعار زیبای خواجوی کرمانی بیشتر شد و جشنواره به نام این شاعر بلندآوازه کرمانی پیوند خورد.

وی در ادامه عنوان کرد: در ابتدا ۹۴ اثر در دو بخش نستعلیق و شکسته نستعلیق به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در نهایت ۶۳ اثر در بخش نمایشگاهی از ۳۶ هنرمند خوشنویس به مرحله نهایی راه یافتند.

محمدآبادی ادامه داد: اکثر راه‌یافتگان از خوشنویسان جوان استان هستند و برنامه‌ریزی می‌کنیم و با اطلاع‌رسانی در سال آینده بخش دانشجویی را در جشنواره می‌گنجانیم.

وی با قدردانی از حامیان برگزاری جشنواره ابراز کرد: روابط‌عمومی مس منطقه کرمان، فرمانداری، دانشگاه ولی‌عصر(عج) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جشنواره ما را همراهی و حمایت کردند.

محمدآبادی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های جشنواره نمایشگاه آثار منتخب جشنواره است، افزود: در هفت شهرستان استان هفت نمایشگاه و هفت کارگاه تخصصی برگزار می‌شود تا جشنواره تداوم داشته باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان به ایجاد دو اثر نفیس روی کاشی توسط شرکت کاشی و سرامیک الماس کویر رفسنجان از دو هنرمند خوشنویس رفسنجان اشاره کرد که قرار است توسط شهرداری در دو نقطه از شهر نصب شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما برای ماندگاری آثار جشنواره منتهی به راه‌اندازی و ایجاد موزه خوشنویسی در رفسنجان شد که اقدامات اولیه آن انجام شده و مکانی به‌صورت موقت توسط شهرداری به این امر اختصاص یافت.

محمدآبادی اضافه کرد: آثار خوشنویسان شهرستان از اکنون تا آینده در این موزه جلوه‌‌گری خواهد کرد ضمن اینکه قرار شد اساتید شرکت‌کننده در این جشنواره هرکدام یک اثر از خود را به موزه خوشنویسی رفسنجان اهدا کنند.

وی متذکر شد: این اقدام در راستای ترویج فرهنگ خوشنویسی گامی مؤثر خواهد بود.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، موزه، خوشنویسی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :