طرح احیاگران آبادی رفسنجان قابلیت ملی شدن دارد

  • شناسه خبر: 34423
طرح احیاگران آبادی رفسنجان قابلیت ملی شدن دارد

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذار استانداری کرمان گفت: طرح احیاگران آبادی رفسنجان قابلیت ملی شدن دارد و مردم متولیان اصلی در این طرح هستند.

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذار استانداری کرمان گفت: طرح احیاگران آبادی رفسنجان قابلیت ملی شدن دارد و مردم متولیان اصلی در این طرح هستند.

به گزارش “روراستی” وحید میرزایی امروز در ستاد مشترک مثلث توسعه اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و احیاگران آبادی رفسنجان اظهار داشت: طرح احیاگران آبادی رفسنجان قابلیت ملی شدن دارد و مردم متولیان اصلی در این طرح هستند.

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذار استانداری کرمان بیان داشت: برنامه‌ای در قالب اشتغال فراگیر از دولت برای تمام استان‌ها تدوین و ابلاغ شده و بسته‌ها و ردیف‌های اعتباری خاصی ویژه استان‌ها در حال ابلاغ است.

وی با اشاره به اینکه امسال این بسته به تمام شهرستان‌ها با محوریت فرماندار ابلاغ می‌شود، افزود: در این رابطه تفاهم‌نامه‌ای بین فرمانداران و دستگاه‌ها امضا شده و ماهانه ارزیابی‌هایی با حضور استاندار انجام می‌شود تا مشخص شود کدام شهرستان و دستگاه فعال‌تر بوده و بر اساس منابعی که در اختیار داشتند، کار کردند.

میرزایی با اشاره به اینکه سال گذشته نتوانستیم منابع خوبی جذب کنیم، عنوان کرد: یک بخش مربوط به بی‌انگیزگی دستگاه‌ها و یک بخش مربوط به عدم عمل کرد بانک‌ها به تعهداتشان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال ردیف اعتباری خوبی در استان در نظر گرفتیم که می‌خواهیم یارانه تسهیلات به سیستم بانکی پرداخت کنیم که با این یارانه نرخ دریافت تسهیلات پایین می‌آید و ما به دنبال نرخ ۱۰ درصد هستیم.

میرزایی به اعتبارات خرد از محل بند “د ” تبصره ۱۶ برای کمیته امداد و بهزیستی اشاره و بیان کرد: برای کمیته امداد رفسنجان ۳ میلیارد تومان و برای بهزیستی یک‌میلیارد تومان در نظر گرفته و نرخ آن چهار درصد است.

وی اظهار کرد: بسته دیگر طرح کارورزی است که سازمان فنی و حرفه‌ای متولی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ناظر آن است و در نظر است ۱۰ درصد اشتغالی که در هر شهرستان انجام می‌شود از این طریق باشد.

میرزایی هدف از این طرح را ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی به نیروهای تحصیل‌کرده دانست و افزود: هر نفر ۱۰۰ ساعت آموزش می‌بیند تا سطح بهره‌وری در واحد تولیدی افزایش یابد.

این مسؤول عنوان کرد: از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۳۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای استان کرمان ابلاغ شده که در جلسه‌ای سهم هر شهرستان مشخص شده است و تا سقف ۱۰ میلیون تومان تسهیلات در بخش مشاغل خانگی می‌توان پرداخت کرد.

وی به پرداخت تسهیلات از محل بانک سینا برای روستاها و پست بانک برای دهیاری‌ها خبر داد و گفت: در طرح احیاگران آبادی به تمام ابعاد کار از جمله فرهنگی و اجتماعی در کنار کار اقتصادی پرداخته شده است و زیرساخت‌های بازار را باید ما فراهم کنیم

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، طرح، قابلیت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :