سعودی‌ها کوچکتر از آنند که علیه مردم مظلوم لبنان کاری بکنند

  • شناسه خبر: 37069
سعودی‌ها کوچکتر از آنند که علیه مردم مظلوم لبنان کاری بکنند

امام جمعه رفسنجان گفت: سعودی‌ها کوچکتر از آن هستند که بخواهند علیه مردم مظلوم لبنان قهرمان کاری بکنند.

امام جمعه رفسنجان گفت: سعودی‌ها کوچکتر از آن هستند که بخواهند علیه مردم مظلوم لبنان قهرمان کاری بکنند.

به گزارش”روراستی“حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به موج خروشان چند میلیونی پیاده‌روی اربعین به سوی کربلا اظهار داشت: در شهر ما هم حرکت‌های خوبی از جمله پیاده‌روی از ماهونک تا امامزاده سیدغریب به یاد پیاده‌روی اربعین انجام شد.

وی با اشاره به روایتی از امام باقر( ع) ادامه داد:  خداوند سه چیز را در سه چیز دیگر پنهان کرده، رضایت خود را در طاعت، غصب و دشمنی خود را در معصیت و دوستی و محبتی که باید به مخلوقاتش داشته باشد اولیایش را در میان مردم قرار داده است.

امام جمعه رفسنجان بیان داشت: بحث اربعین یکی از دغدغه‌های امروزی همه ملت‌های مسلمان و حتی دولت‌ها شده است زمانی که خیل عظیم جمعیت میلیونی عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) به سمت کربلا روانه می‌شود دولتمردان هم ورود پیدا کردند.

رمضانی‌پور با اشاره به شکوه و عظمت اربعین تصریح کرد: اربعین یاد و حقیقت عاشورا را زنده نگه داشته و عشق و معرفت ما را نسبت به اهل بیت (ع) را افزایش داده است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به مناسبت‌های هفته پیش رو اشاره کرد و سرانه مطالعه در کشور را پایین دانست و افزود: کتاب باید در سبد کالای زندگی ما قرار بگیرد و والدین اگر به کتاب روی آورند فرزندان هم به این سمت روی می‌آورند.

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: یکی از خانواده‌های فرهنگی ما نیازمند به کلیه است و برای این منظور مبلغ ۲۵ میلیون تومان نیاز دارد متمکنان کمک کنند تا نیاز این خانواده را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر خواهان مقابله با فزون‌خواهی آمریکایی‌ها هستیم باید درصدد کسب اقتدار باشیم، عنوان کرد: باید قدرت خود را در زمینه جسمی و سلاح بالا ببریم هرچه قوی‌تر خود را نشان دهیم دشمن عقب‌نشینی خواهد کرد و هرچه ضعف نشان دهیم دشمن پیشروی می‌کند.

رمضانی‌پور ابراز داشت: رئیس جمهور این روزها موضع خوبی در برابر آمریکا داشته و مجلس و دستگاه‌های دیگر هم باید همین موضع را داشته باشند تا همپایی با یک رهبر مقتدر و شجاع را داشته  باشیم و مقابل آمریکا و استکبار بایستیم.

خطیب جمعه رفسنجان با اشاره به هفته وقف اضافه کرد: وقف سنت حسنه‌ای است که بر اساس نیازهای روز جامعه شایسته است صورت گیرد.

رمضانی‌پور بر ضرورت استغفار برای طلب باران توصیه کرد و گفت: اگر باران میخ‌واهیم باید استغفار واقعی کنیم.

وی تأکید کرد: با توجه به کم‌آبی باید از آب‌های موجود به‌خوبی و صرفه استفاده کنیم تا کشاورزی ما حیات داشته باشد چراکه کشاورزی بالاترین صنعت اشتغالزا در رفسنجان است که بیش از ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کرده است.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: رفتن به سمت آبیاری قطره‌ای اهمیت زیادی دارد و حتی دولت برای باغات خرده مالک هم تسهیلاتی در این زمینه اختصاص داده است.

رمضانی‌پور به بحران منطقه و دست‌های پیدای پلید رژیم صهیونیستی در لبنان اشاره کرد و استعفای سعد حریری که بازیچه سعودی‌ها شده را یاد آور شد و اذعان کرد: او نباید خود را تحقیر می‌کرد که البته با هوشمندی حزب‌الله و به ویژه دبیرکل حزب الله لبنان دچار بحران نخواهد شد.

وی متذکر شد: سعودی‌ها کوچکتر از آن هستند که بخواهند علیه مردم مظلوم لبنان قهرمان کاری بکنند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، سعودی، لبنان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :