رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد:

پرفشاری خون عامل بیماری های قلبی و سکته ها

  • شناسه خبر: 46270
پرفشاری خون عامل بیماری های قلبی و سکته ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: فشار خون عامل بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی، بیماری کلیوی و درگیری چشم است و نصف جمعیت بالای ۵۰ سال پرفشاری خون دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: فشار خون عامل بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی، بیماری کلیوی و درگیری چشم است و نصف جمعیت بالای ۵۰ سال پرفشاری خون دارند.

به گزارش “روراستی” علی اسماعیلی ندیمی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: با توجه به هزینه های بالای درمان هرچه در بحث پیشگیری هزینه کنیم معادل ۱۵ برابر هزینه درمان صرفه جویی کردیم.
وی بیان داشت: حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد جمعیت بزرگسال به پرفشاری خون مبتلا هستند و ۲۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال دیابت دارند همچنین دو سوم جمعیت شهرنشین به نوعی اختلالاتی از چربی خون دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عواملی همچون مصرف مشروبات الکلی، مواد مخدر، سیگار و شیوع آن در سنین پایین و بانوان را از عوامل خطرزا برای سلامتی عنوان کرد و افزود: جمعیت بزرگسال ما در معرض خطر و تهدید جدی قرار دارند.
وی فشار خون را عامل بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی، بیماری کلیوی و درگیری چشم دانست و ادامه داد: نصف جمعیت بالای ۵۰ سال پرفشاری خون دارند و با توجه به اینکه سن جمعیت رو به افزایش است کنترل فشار خون می تواند از این بیماری ها پیشگیری کند.
این متخصص بیماری های قلبی عروقی تصریح کرد: هسته مرکزی موفقیت ما مردم هستند و بدون مردم هرچه دولت تلاش کند به نتیجه نمی رسیم.
اسماعیلی ندیمی متوسط طول عمر جامعه ایران را ۷۵ تا ۷۶ سال مطرح کرد که مانند کشورهای اروپایی بوده و گفت: متوسط طول عمرذجمعیت اول انقلاب ۵۲ سال بود.
وی تأکید کرد: پیاده روی، داشتن فعالیت فیزیکی و رژیم غذایی سالم زمینه عوامل خطرساز را کنترل می کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: ۲۰ درصد جمعیت بزرگسال ما به نوعی اختلال روانی دارند که اگر پیگیر نباشند نمی توانند مشکل را برطرف کنند مردم باید سطح خدمات را ببیند و از آن بهره مند شوند تا بیماری های خود را بشناسند.
وی با اعلام این خبر که ردیف مستقل بودجه برای احداث بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی در رفسنجان اخذ کردیم، توضیح داد: این مهم برای سال ۹۸ پنج میلیاردتومان بودجه برای مطالعه و احداث دارد و تکمیل آن سه تا پنج سال طول می کشد.
اسماعیلی ندیمی با بیان اینکه تمام بیمارستان های رفسنجان خیرساز هستند، اضافه کرد: در رفسنجان حداقل به ۳۰۰ تخت نیازمندیم.

برچسب ها:
رفسنجان سکته مغزی علوم پزشکی فشار خون
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :