مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ولیعصر مطرح کرد؛

طرح «همسفر تا بهشت» هدیه مقام‌ معظم رهبری به دانشجویان

  • شناسه خبر: 52112
طرح  «همسفر تا بهشت» هدیه مقام‌ معظم رهبری به دانشجویان

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان گفت: طرح ” همسفر تا بهشت ” هدیه مقام معظم رهبری جهت اعزام زوج های جوان دانشجو به مشهد اجرا می شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان گفت: طرح ” همسفر تا بهشت ” هدیه مقام معظم رهبری جهت اعزام زوج های جوان دانشجو به مشهد اجرا می شود.
به گزارش روراستی، حجت الاسلام مرتضی جمالی در نشست خبری اظهار داشت: ستاد ازدواج دانشجویی کلیه دانشگاه ها از جمله دانشگاه‌ های آزاد اسلامی، پیام نور، دولتی، علمی کاربردی و دیگر دانشگاه ها هر ساله طرحی تحت عنوان ” همسفر تا بهشت ” را اجرا می کنند و هدف از برگزاری این طرح نیز ترویج ازدواج دانشجویی به دور از تجملات است.
وی تصریح کرد: هر سال از اول آذرماه تا ۳۰ همین ماه اقدام به ثبت نام زوج های دانشجویی می کنیم که این دانشجویان یک سال از عقد آنها گذشته باشد ضمن اینکه حداقل یکی از دو زوج جوان باید دانشجو باشند؛ آنها باید به سایت ezdevaj.nahad.ir مراجعه و ثبت نام‌ خود را انجام دهند و آغاز اعزام دانشجوبان به این سفر معنوی و سیاحتی از اول دی ماه شروع می شود و تا ۲۳ اسفند ماه ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه این سفر ۳ روزه رایگان و هدیه مقام معظم رهبری است افزود: در مشهد مقدس در تللاری جشن ازدواج دانشجویی برای این دسته از افراد برگزار می شود و برنامه هایی هم شامل کارگاه های آموزشی مهارت، کارگاه اختصاصی با حضور روانشناسان برتر، کارگاه اختصاصی بانوان و مردان، قرائت پیمان نامه ازدواج اجرا می شود.
جمالی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۳۰ زوج جوان در دانشگاه ولیعصر(عج) ثبت نام و به مشهد مقدس اعزام شدند و امسال نیز تا کنون ۷۰ زوج ثبت نام کردند و تا آخر ماه فرصت ثبت نام وجود دارد.
اجرای برنامه های یجشن وسرور.
* اعطای وام کمک هزینه ازدواج به دانشجویان
جمالی از دیگر برنامه های این نهاد را اعطای تسهیلات کم بهره یه میزان ۵ میلیون تومان به هر زوج با بهره ۲ درصد از بانک رسالت خر داد و افزود: این برنامه را از امسال شروع کردیم و متقاضیان می توانند به دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه مراجعه و معرفی نامه برای بانک رسالت دریافت کنند و وام‌ ۵ میلیون تومان را دریافت کنند.

وی با اشاره به وجود ۶ خوابگاه دخترانه و ۲ هزار دانشجوی خانم در دانشگاه ولیعصر رفسنجان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های فرهنگی ما اعزام مشاوران مبلغ به این خوابگاه ها است که ما در سال جاری بیش از ۱۷ مشاور خانم به خوابگاه های دخترانه اعزام کردیم را داریم که این مبلغین
مشاوره هایی در حوزه معضلات اجتماعی، روابط بین دختر و پسر، ناهنجاری های خانوادگی، مسایل مذهبی و … ارائه می دهند.

وی گفت: محفل انس با قرآن کریم سه شنبه شب هفته جاری با حضور قاری بین المللی استاد شایق در دانشگاه داریم.
حجت الاسلام جمالی از دیگر برنامه های فرهنگی این نهاد برای دانشجویان هم برگزاری دوره سوادرسانه ای جهت ارتقا سواد دانشجویی برای جلوگیری از بروز آسیب های فضای مجازی برشمرد و افزود: این دوره با حضور دانشجویان سراسر استان روز پنجشنبه هفته جاری در محل داشگاه ولیعصر رفسنجان برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان هم ۳ درس اصلی ارائه می شود و در این دروس دانشجو می تواند خلاقیت خود را نشان دهد؛ درس اول جهاداکبر، خودسازی و جامعه سازی است درس دوم نظام اندیشه اسلامی است که بر اساس کتاب اندیشه اسلامی مقام رهبری این برنامه تدریس می شود در این بحث نظام اندیشه سیاسی و گام های سیاسی مطرح و نظام حق را به دانشجویان آموزش می دهد و سومین درس هم رسالت الهی است که این درس نقش هر فرد در جامعه کنونی را تبیین و دانشجویان را وادار به کار و ایده پردازی و خلاقیت می کند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
ازدواج دانشجویی دانشگاه رفسنجان مشهد ولیعصر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :