اختصاص بیش از 3 تن پسته در رفسنجان به زکات

  • شناسه خبر: 11582
اختصاص بیش از 3 تن پسته در رفسنجان به زکات

مسوول زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) رفسنجان، گفت : کشاورزان رفسنجانی سال گذشته بیش از 3 تن پسته به ارزش 900 میلیون ریال به امر زکات اختصاص دادند.

مسوول زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) رفسنجان، گفت : کشاورزان رفسنجانی سال گذشته بیش از 3 تن پسته به ارزش 900 میلیون ریال به امر زکات اختصاص دادند.
حجت الاسلام حمید رمضانی در گفتگو با خبرنگار روراستی افزود : پارسال بیش از 10 میلیارد ریال زکات نقدی و غیر نقدی در این شهرستان جمع آوری شد که از این میزان بیش از 3 تن پسته به ارزش 900 میلیون ریال بوده است.

زکات
وی تصریح کرد : امسال از نظر جمع آوری زکات رفسنجان رتبه اول استان را کسب کرده است و کشاورزان رفسنجانی از سال گذشته تاکنون با اجرای طرح طیبه شجره، درآمد سه هزار و 750 اصله درخت پسته در رفسنجان را به امر زکات اختصاص دادند.
مضانی افزود : این درختان پلاک گذاری طیبه شجره شده اند و درآمد حاصل از آن ها هر ساله در راستای امور عام المنفعه، ساخت و ساز مساجد و خانه عالم، جاده سازی و برآوردن نیازهای فقرا صرف می شود.
حجت الاسلام رمضانی، گفت: با پرداخت زکات، آثار و برکات فراوانی در زندگی افراد مشاهده می شود ضمن اینکه نزول رحمت الهی، جلوگیری از قحطی و خشکسالی را نیز در برخواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه در 29 سوره از قرآن کریم کلمات نورانی خداوند صلاه وزکات با هم آمده اند، تصریح کرد : اهمیت موضوع زکات در کنار انجام واجبات الهی نماز بسیار زیاد است.
وی ادامه داد: بنا به احادیثی از ائمه اطهار (ع)، برای هر چیزی زکات واجب است همچنانکه زکات علم، نشر و یاد دادن آن است، زکات بدن روزه گرفتن و زکات اموال نیز پرداخت بخشی از اموال در راه رضای خداوند است.
وی بیان کرد: زکات واجب اقلام 9گانه گندم، جو، خرما، کشمش، گاو، گوسفند، شتر و انگور را شامل می شود.
حجت الاسلام رمضانی، تصریح کرد : زکات مستحبی به تمام محصولات کشاورزی غیر از اقلام 9 گانه، تعلق می گیرد و مالک، مقداری از مال خود را به فقرا و نیازمندان پرداخت می کند.

برچسب ها:
زکات، رفسنجان،
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :