نقش بارز و تاثیر گذار تایید صلاحیت، بر سلامت جسمانی و اجتماعی مردم

  • شناسه خبر: 12628
نقش بارز و تاثیر گذار تایید صلاحیت، بر سلامت جسمانی و اجتماعی مردم

رییس اداره استاندارد شهرستان رفسنجان گفت: تایید صلاحیت نقش بارز وتاثیر گذاری بر سلامت جسمانی واجتماعی مردم دارد

رییس اداره استاندارد شهرستان رفسنجان گفت: تایید صلاحیت نقش بارز وتاثیر گذاری بر سلامت جسمانی واجتماعی مردم دارد
ناهید سربازپور در گفتگو با خبرنگار روراستی به مناسبت قرار گیری در روز جهانی تایید صلاحیت9 ژوئن 18 خرداد با تبریک این روز اظهار داشت: نظام تایید صلاحیت معین می‌سازد که یک آزمایشگاه آزمون، تشخیص پزشکی و کالیبراسیون، شرکت بازرسی فنی و شرکت صدور گواهی جهت ارائه خدمت ، صلاحیت انجام یک فعالیت خاص با قابلیت اعتماد بالا و انطباق با کیفیت مورد نظر را دارد یا خیر .
وی بیان داشت: مرکز ملی تایید صلاحیت ایران ، صلاحیت سازمان‌های گواهی کننده (سیستم مدیریت و محصول)، نهادهای بازرسی، آزمایشگاهها، مراکز برگزار کننده آزمون‌های مهارت را براساس استاندارد های بین المللی
(ISO/IEC 17021 ، ISO/IEC17043,ISO/IEC17025,ISO/IEC17020,ISO/IEC17065) و براساس الزامات استاندارد ISO/IEC 17011 مورد ارزیابی قرار می‌دهد.
رییس اداره استاندارد شهرستان رفسنجان افزود: شرکت‌هایی که گواهی‌نامه‌های ایزو را صادر می‌کنند باید به تایید این مرکز برسند و گرنه دریافت گواهینامه‌های ایزو از شرکت‌های فاقد صلاحیت ،جز هدر رفت سرمایه ارزش دیگری ندارد.
سرباز پور گفت: این مرکز ،مرجع اعتبار دهنده ملی در سطح کشور است که از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران با هدف تسهیل امور تجارت به‌ویژه تشریفات اداری صادرات، برای تایید صلاحیت رسمی سازمان‌های گواهی کننده سیستم‌های مدیریت ، ‍آزمایشگاهها و موسسات بازرسی به رسمیت شناخته شده است.
وی تاکید کرد: چنانچه آزمایشگاهی بدون دریافت تاییدیه از این مرکز فعالیت نماید نتایج آن فاقد اعتبار لازم است و چنان‌چه آزمون در خصوص کالاهایی باشد که مشمول استاندارد اجباری است صدور نتیجه آزمون بدون دریافت مجوز و تاییدیه از این مرکز ،بر خلاف مقررات بوده و عواقب قانونی در بردارد.
وی تاکید کرد اعتبار مجوز تایید صلاحیت ، سالانه بوده و تمدید آن منوط به رعایت مقررات تضمین کیفیت آزمایشگاهی شامل تجهیزات و صلاحیت کاری کارکنان است.
وی خاطر نشان کرد: شعار امسال روز جهانی تایید صلاحیت ” پشتیبانی از ارائه مراقبت های بهداشتی و اجتماعی ” به نقش بارز و تاثیر گذار تایید صلاحیت، بر سلامت جسمانی و اجتماعی مردم در جامعه اشاره دارد که این مهم بر مبنای اصول پذیرفته شده بین المللی استوار است.

برچسب ها:
سلامت جسمانی، روراستی، رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :