بزرگترین کارخانه تولید کابل فیبر نوری ایران در رفسنجان افتتاح شد + عکس

  • شناسه خبر: 12815
بزرگترین کارخانه تولید کابل فیبر نوری ایران در رفسنجان افتتاح شد + عکس

به منظور توسعه صادرات و تسهیل در امور گمرکی و همچنین ایجاد اشتغال در استان کرمان، این طرح در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به اجرا در آمده است و امروز با حضور استاندار کرمان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

به منظور توسعه صادرات و تسهیل در امور گمرکی و هم چنین ایجاد اشتغال در استان کرمان، این طرح در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به اجرا در آمده است و امروز با حضور استاندار کرمان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.
به گزارش” روراستی “، علی بهرام پور اولین تولید کننده کابل های نسل جدید فیبر نوری در ایران در شهرستان رفسنجان، این مجموعه را از نظر تکنولوژِی در خاورمیانه بی نظیر دانست و گفت : کارخانه فیبر نوری آرمان صنعت می تواند بازویی قوی برای توسعه پایدار در حوزه ارتباطات باشد.
وی با بیان این که کلیه متخصصین این مجموعه ایرانی بوده و آموزش های لازم را در این زمینه کسب کرده اند، افزود : با تولید کابل های نسل جدید فیبر نوری، ضمن افزایش طول عمر کابل، در هدر رفت سرمایه ملی نیز کاهش چشمگیری خواهیم داشت و قیمت تمام شده آن را به میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش می دهیم.
مدیر عامل این کارخانه تولید فیبرنوری تصریح کرد : این کارخانه در مساحتی معادل 10000 مترمربع و زیربنای تولیدی معادل 1500 مترمربع احداث گردیده است.
وی اظهار داشت : شرکت صنایع نیرو و ارتباطات آرمان صنعت رفسنجان برای اولین بار در ایران نسل جدید کابل های فیبر نوری که درحال حاضر در ایران به طور تخصصی تولید نمی شود را راه اندازی نموده است.

IMG_3166

بهرام پور نگاهی گذرا به فعالیت های انجام گرفته در پروژه تولید کابل های فیبر نوری نسل جدید انداخت و گفت : وضعیت و نیازسنجی کشور در زمینه ارتباطات بالغ بر 2000 ساعت بررسی انجام شد، در این زمینه تحقیق و پژوهش بر روی راه اندازی خط تولید کابل های فیبر نوری نسل جدید صورت گرفت.
وی با اشاره به این که دوره آموزشی جهت تعلیم نیروهای جذب شده برگزار گردید خاطرنشان کرد : همچنین 6 ماه عملیات عمرانی ساخت سالن تولیدی و اداری کارخانه طول کشید.

مدیرعامل کارخانه تولید فیبرنوری در رفسنجان گفت : طرح ملی تولید نسل جدید انواع کابل های فیبر نوری و متعلقات آن به شماره 1453ثبت شده و آدرس کارخانه کیلومتر 20 اتوبان رفسنجان-کرمان، منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان واقع شده است.
علی بهرام پور بیان کرد : میزان سرمایه گذاری به میزان 25 میلیارد ریال است و نیز 1 میلیون و 300 هزار دلار سرمایه گذاری به صورت ارزی بوده است.
وی موارد مصرف تولیدات این شرکت را در وزارت ارتباطات و فناوری، کلیه ی شرکت های مخابرات ایران و مخابرات های استانی، شرکت های پتروشیمی,نفت, گاز، صنایع نظامی و پزشکی، صدا و سیما، صا ایران،( FTTH اپراتور چهارم )مجری طرح، قطارهای شهری و کنترل ترافیک، صنایع سنگین، پیمان کاران و تأمین کنندگان مخابرات عنوان کرد.

بهرام پور خاطرنشان کرد : در صورت بهره برداری کامل تعداد کارکنان 45 نفر خواهد بود.
وی ظرفیت تولید فیبرنوری در این کارخانه را 26000 کیلومتر، عنوان کرد و گفت : انواع کابل های فیبر نوری را از نوع Indoor ، Micro ، کابل های Outdoor جدید، کابل های ADSS و FTTH و کابل های خاص شامل: کابل جنگی، ترکیبی در حوزه نفت ،گاز و مترو در این کارخانه تولید خواهد شد.
بهرام پور با اشاره به این که این کارخانه در زمینی به مساحت10 هزار متر مربع با سطح زیر بنا 1500متراحداث شده است تصریح کرد : در کشور بیش از 50 هزار کیلومتر انواع کابل فیبر نوری مورد نیاز است که 26 هزار کیلومتر آن در رفسنجان تولید می‌شود و این کارخانه بزرگ‌ترین تولیدکننده نسل جدید فیبر نوری در خاورمیانه است.

IMG_3014

برچسب ها:
کابل نوری، رفسنجان، روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :