شکار ناجوانمردانه قوچ یک شاخ در منطقه رفسنجان + عکس

  • شناسه خبر: 1680
شکار ناجوانمردانه قوچ یک شاخ در منطقه رفسنجان + عکس

شکار قوچ یک شاخ در حومه شرقی رفسنجان ، پس از گذشت دو روز از مصاحبه قبلی ما با گروه دوست داران محیط زیست مرصاد دره در به ما اطلاع دادند که یک قوچ یک شاخ از گونه های کم نظیر توسط شکارچیان غیر مجاز در این منطقه شکار شده … به گزارش روراستی ، […]

شکار قوچ یک شاخ در حومه شرقی رفسنجان ، پس از گذشت دو روز از مصاحبه قبلی ما با گروه دوست داران محیط زیست مرصاد دره در به ما اطلاع دادند که یک قوچ یک شاخ از گونه های کم نظیر توسط شکارچیان غیر مجاز در این منطقه شکار شده …

به گزارش روراستی ، قوچ یک شاخ که در بچگی از ناحیه شاخ مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود و این اصابت باعث شده بود که یک شاخ آن به صورت ناقص رشد کند،  و سپس با آن خاطره تلخ به زندگی خود ادامه داد، تا  بار دیگر بعد از گذشت هشت سال توسط شکارچیان بی رحم مورد اصابت قرار گرفت و این بار شکار شد .

بنا به گزارش رسیده این قوچ در اوایل سال جاری در حومه شرقی رفسنجان توسط شکارچیان رویت و پس از آن چندین بار مورد حمله شکارچیان قرار گرفت اما جان سالم بدر برد ، پس از تشکیل گروه مرصاد خبر  این قوچ به گروه رسید تا اینکه دیروز مورخ 7/16 عکس کشته شده این حیوان بر روی تعدادی از گوشی ها ی موبایل رویت شد ، بنا به تحقیقات گروه ، این قوچ در هفته گذشته به وسیله یک اسلحه گلوله زنی با اصابت دو گلوله شکار شده است .

گفتنی است که این نوع سلاح در دست افرادی  قرار دارد که خودشان قادر به شکار کردن نیستند و اسلحه را در اختیار شکارچیانی قرار می دهند که آنها قبلاً به دلیل شکار غیر مجاز خلع سلاح شده اند، و آنها نیز در حال حاضر شاغل بوده  و نیاز مالی ندارند ولی با این حال این حیوانات را شکار کرده و گوشت آنها را با قیمت بالا به دیگران می فروشند.

این اشخاص به دلیل  این که  اسلحه متعلق به خودشان نمی باشد ترسی از قانون ندارند چون هنگامی که در چنگال قانون می افتند فقط صاحب سلاح است که پایش گیر است، بنابراین اگر دستگاه قضا با این شکارچیان حرفه ای برخورد شدیدی داشته باشد و جریمه شکار را چندین برار افزایش دهد  دیگر ما شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

قوچ

 

برچسب ها:
روراستی ، رفسنجان ، شکار قوچ، شکارچی ، قوچ تک شاخ
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • نادیا

    بسیار متاسفم برای طرز فکر اشتباه شما. همه حیوانات حق زندگی ، حق نفس کشیدن و حق حیات دارن. سن حیوان ملاک برای بقا یا نابودی اون نیست. چه بسا انسانهای کوته فکری مثل شما باعث نابودی حیوانات و گونه های در دست انقراض میشن. همونهایی که انسانیت و عاطفه در وجودش مرده . بنظرم به جای این قوچزیبا و بی نظیر شما باید شکار میشدین و میدادن همون گرگ و روباها شمارو بخورن حداقل حیوانات معصوم و بیگناه از وجود ادمهای خبیث کمی در امان باشن.

    علی

    بیچاره روباه ها و گرگها آنها دیگر روزی ندارند همه نعمت های خدادادی برای انسانهاست به درک که آنها از بین بروند

    شهرام

    درست است که این قوچ پیر بوده اما شکار هم قانونی دارد و برابر با قانون باید صورت پذیرد در ضمن در این شهرستان نسل این حیوان در حال انقراض است و همان قانون شکار هم شامل این منطقه نمی شود

    ننتعت

    این قوچی که در عکس ما میبینیم بهتر که کشتنش این پیر بوده میاس طعمه روباه و گرگا بشه حالا بگذاری ادما گوشتشو بخورند.