مرگ یک بیمار در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) به علت کرونا ویروس،شایعه است

  • شناسه خبر: 17396
مرگ یک بیمار در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) به علت کرونا ویروس،شایعه است

رییس بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان گفت: علت مرگ بیماری که چند روز پیش در بیمارستان علی بن ابیطالب فوت کرد و شایعه شده بود در اثر کرونا ویروس است شایعه بوده است

رییس بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان گفت: علت مرگ بیماری که چند روز پیش در بیمارستان علی بن ابیطالب فوت کرد و شایعه شده بود در اثر کرونا ویروس است شایعه بوده است.

علی مظفری در گفت و گو با خبرنگار ” روراستی ” افزود: بیماری ها به دلایل مختلف ممکن است منتقل شوند اگر بیمار ایدزی نیاز به خدمات داشته باشد آیا ما نباید او را معالجه کنیم؟  پرستار باید فکر کند هر بیماری که مراجعه می کند ایدز دارد تا خلاف آن ثابت شود هر بیماری را می خواهد بستری کند به ظاهر توجه نکند شاید ویروسی در بدن وی وجود داشته باشد.

وی بیان داشت: در رابطه با بیماری های تنفسی که یکی از آن آنفلوآنزا، یکی کرونا ویروس یا ابولا و…است کرونا ویروس بیشترین مرگ و میر را در عربستان داشته اکثر حاجیان عمده علائم سرماخوردگی دارند اگر پزشک متخصص تشخیص داد باید بیشتر مراقبش باشیم در بخش ایزوله بستری می شود و  با توجه به ضوابط علمی و علائم بیمار وی را بستری و نمونه گیری به تهران ارسال می کنیم.
مظفری بیان کرد: ما مسئولیم بیمار که آمد برای او اقداماتی انجام دهیم  اگر بیماری علائم بیماری تنفسی اعم از سرفه، تب، یا تماس با کسانی که  از سفر مکه آمده یا خود زائرانی که از مکه برگشتند و این علائم را دارند می توانند در گروه مشکوکین بیماری کرونا قرار گیرند.
وی افزود: بیماری که چند وقت پیش فوت کرد هیچ ارتباطی به کرونا نداشته سابقه بیماری تنفسی داشته ما از بیماران مشکوک که بستری می شوند نمونه گیری میکنیم بیمارانی که مشکوک هستند در اتاق ایزوله و پرسنل با ماسک و ابزار خاصی نزد آن ها می روند که اگر یک در هزار مثبت شده باشد پرستار و پرسنل ما دچار مشکل نشده باشند.
رییس بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) اذعان کرد: هیچ موردی در رفسنجان از کرونا ویروس مثبت اعلام نشده است.
وی در ادامه با بیان اینکه اکنون در بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) در بخش داخلی ۳۰ تخت از رده خارج است تصریح کرد:  اتاق های این بخش دو تخته می شوند و دیگر اتاق شش تخته نخواهیم داشت.
مظفری خاطر نشان کرد: مردم صبور باشند و سروصدایی از بنایی که در حال انجام است را  تحمل کنند شاید حدود دو سال این کار طول بکشد تا در تمام زمینه ها اصلاح صورت گیرد.
تاکنون مورد مثبتی از کرونا ویروس در رفسنجان مشاهده نشده است
احمد جمالی زاده نیز افزود:  تا الان هیچ مورد مثبتی از ویروس کرونا نداشتیم چند مورد مشکوک داشتیم برای آزمایش به تهران فرستادیم و اما مورد مثبتی نبوده است.
وی بیان داشت: مرگی که اخیرا رخ داده ما احتمال آنفلوآنزا دادیم اما در زمینه کرونا منفی بوده است.
جمالی زاده افزود: در این فصل انفلوآنزا شیوع دارد و باید راههای انتقال را کاهش دهیم سرفه ، تب، بدن درد و ..علایم آنفلوآنزا هستند.
وی تاکید کرد: استراحت کافی ، مصرف مایعات ، اگر مدرسه هستند در خانه استراحت و اگر کارمند هستند مرخصی و به استراحت بپردازند.
وی همچنین تاکید کرد: دست دادن، روبوسی کردن با کسی که بیمار است و علائم تنگی نفس و سرفه های شدید باید به پزشک مراجعه کنند.
جمالی زاده گفت: معمولا این نوع بیماران  به آنتی بیوتیک نیاز ندارند  که باید مورد توجه قرار گرفته شود مردم اگر مسائل بهداشتی را رعایت کنند نباید نگرانی از این بیماری ها داشته باشند.
برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، مشکوک، کرونا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :