موضع اصلی در انتخابات معیشت و اقتصاد بود/ اختلاف آراء اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در طبقات محروم و مرفه مشهود است

  • شناسه خبر: 21074
موضع اصلی در انتخابات معیشت و اقتصاد بود/ اختلاف آراء اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در طبقات محروم و مرفه مشهود است

منتخب مردم مشهد گفت: در استانهایی که نرخ بیکاری بالاتر و مشکلات اقتصادی سنگین تر است مردم به اصولگرایان رای داده و در مناطق مرفه تر و کلان شهر ها مردم به اصلاح طلبان گرایش داشته اند. اگر در کلان شهرها نیز آرای مردم تجزیه شود مناطق بالاشهر به اصلاح طلبان و پایین شهر به اصولگرایان تمایل نشان داده اند.

به گزارش”روراستی” به نقل از سرویس سیاسی پایگاه ۵۹۸، امیرحسین قاضی زاده نماینده مردم مشهد در مجلس نهم و همچنین منتخب نخست مردم مشهد در انتخابات مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه ۵۹۸ در تحلیل نتایج انتخابات ۷ اسفند و علت رأی آوردن اصلاح‌طلبان در تهران اظهار داشت: مدل گفتمانی دولت برای انتخابات هفتم اسفند این بود که آیا در پسا برجام عنصر انقلاب اسلامی در جمهوری اسلامی حفظ شود یا خیر؟ و دولت در تلاش برای به رای گذاری چنین موضوعی در آراء عمومی بود.
عضو ائتلاف اصولگرایان مشهد بیان نمود: در واقع رای مردم در این انتخابات بر اساس امید و یا عدم امید به دولت برای رفع مشکلات اقتصادی بود و به همین خاطر طبقات محروم به جریان مخالف دولت و طبقات مرفه و کسانی که اثرات رکودی کمتر بر زندگی آنها تاثیر گذاشته است به طرفداران دولت رای دادند.
منتخب اول مردم مشهد در انتخابات مجلس دهم در خصوص موفقیت اصولگرایان در شهرستان ها و عدم موفقیت آنها در تهران بیان داشت: عمده امکانات در تهران قرار دارد و آثار اقتصادی ناشی از رکود در شهرستانهای پیرامونی نمود بیشتری دارد به همین خاطر در استانهایی که نرخ بیکاری بالاتر و مشکلات اقتصادی سنگین تر است مردم به اصولگرایان رای داده و در مناطق مرفه تر و کلان شهر ها مردم به اصلاح طلبان گرایش داشته اند. اگر در همین کلان شهرها نیز آرای مردم تجزیه شود مناطق بالاشهر به اصلاح طلبان و مناطق پایین شهر به اصولگرایان تمایل نشان داده اند.
وی با بیان اینکه “برخلاف برخی تحلیل ها بنده معتقدم انتخابات مجلس دهم سیاسی نبوده” تصریح کرد: موضوع اصلی موضوع معیشت و اقتصاد بود. تعداد اندکی از مردم سیاسی هستند و طرفدار اصلاح طلب و یا اصولگرا هستند و عمده مردم نگاه غیر سیاسی دارند. عده ای از کارآمدی دولت برای حل مسائل اقتصادی مایوس شده اند و به همین خاطر به جریان مخالف رای داده اند. عده ای دیگر هنوز امیدوار اند به اینکه دولت می تواند مشکلات را سروسامان دهد بنابراین احساس کردند اگر مجلس را در اختیار طرفداران دولت قرار دهند شاید دولت بتواند کاری انجام دهد در نتیجه به لیست اصلاح طلبان رای دادند.
ایشان در پایان در خصوص برنامه های مجلس دهم در خصوص بهبود اوضاع اقتصادی خاطر نشان ساخت: باید دید که مدیریت مجلس به دست چه افرادی خواهد افتاد. اگر مدیریت در دست طرفداردان دولت باشد قاعدتا آنها سیاست های دولت را دنبال خواهند کرد که من سیاست های دولت را در حوزه اقتصاد ناکارآمد و دچار یک بن بست ایدئولوژیک و برنامه ای می دانم. اگر مخالفین دولت بتوانند مدیریت مجلس را در اختیار بگیرند شاید بتوانند با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارند کارهایی را در حوزه اقتصاد انجام دهند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، اصولگرا، اقتصاد رفسنجان، روراستی، اقتصادی، مشکلات
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :