نباید گفت برجام از انقلاب اسلامی هم مهم‌تر است

  • شناسه خبر: 22347
نباید گفت برجام از انقلاب اسلامی هم مهم‌تر است

آیت الله خاتمی خطیب جمعه تهران با بیان اینکه هیچ موضوعی به اندازه برجام تندروی دوطرفه نداشته است، گفت: نیابد گفت برجام از انقلاب اسلامی هم مهم‌تر است.

آیت الله خاتمی خطیب جمعه تهران با بیان اینکه هیچ موضوعی به اندازه برجام تندروی دوطرفه نداشته است، گفت: نیابد گفت برجام از انقلاب اسلامی هم مهم‌تر است.

فرازی از خطبه های نماز جمعه تهران به امامت آیت الله خاتمی؛

امام جمعه موقت تهران ضمن تحلیل برخی مسائل داخلی یادآور شد: همه شما می‌دانید از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز هیچ موضوعی به اندازه برجام تندروی دوطرفه نداشته است. یکی می‌گوید در طول ۱۰۰ سال اخیر موفقیتی بی‌سابقه بوده است یعنی برجام را از انقلاب اسلامی نیز مهم‌تر دانسته است! فردی می‌گوید مخالفین برجام از اسرائیل نیز بدتر هستند یکی دیگر می‌گوید مخالفین برجام مانند افراطی‌های آمریکا هستند. (افراطی‌های آمریکا همان صهیونیست‌ها هستند) این فرد درحقیقت مخالفین برجام را به صهیونیست‌ها تشبیه می‌کنند. کمی آنطرف‌تر یکی می‌گوید خیانت شد یا تعبیر باخت می‌کنند یکی می‌گوید کشور رفت. من تعجب می‌کنم با این افراط و تفریط‌ها می‌خواهیم مسائل را تحلیل کنیم؟ اعتدالی که شعار است و خوب هم هست همه جا خوب است اما هیچ کس در این زمینه به سراغ اعتدال نمی‌آید چه اشکالی دارد ما معتدل حرف بزنیم و بگوییم برجام یک پدیده در سیاست خارجی ما است و مسئولان محترم ما مخلصانه به انگیزه خدمت جلو رفتند ولی آمریکا دارد بدعهدی می‌کند. به تعبیر مقام معظم رهبری آمریکا روی کاغذ می‌گوید با ایران معامله کنید ولی عملا مانع می‌شود. چه اشکالی دارد این قضاوت را داشته باشیم و یکجوری عمل کنیم که نه برجام از انقلاب اسلامی هم مهمتر شود و نه به گونه‌ای که بگوییم کشور رفت. این حرف‌ها چیست مگر می‌شود با داشتن رهبری، هوشیار، بیدار مانند مقام معظم رهبری این اتفاق‌ها بیفتد.

*نیابد گفت برجام از انقلاب اسلامی هم مهم‌تر است

وی همچنین با تحلیلی در عرصه سیاست خارجی اظهار داشت: راهزنی دزدی سرگردنه آمریکا مساله مهمی است که ۲ میلیارد دلار پول شما مردم را آمریکایی‌ها غارت کردند. دولت آمریکا هم تایید کرده چرا که در پایگاه تفنگداران آمریکایی در آمریکا آن زمان به اینها حمله شده ایران دست داشته! چرا دروغ می‌گویید سند بیاورید اگر متجاوزین شما به کشور دیگر رفتند و خود مردم به حسابشان رسیدند می‌خواهید به پای ایران بگذارید؟ این روند که پیش می‌رود من می‌بینم یک روز دادگاه‌های آمریکا تمام اموال شما را غارت کنند و بگویند چرا شاه را بیرون کردید یا بگویند چرا انقلاب اسلامی را صورت دادید این یعنی بدعهدی و بی‌اعتبار بودن آمریکا.

*۲ میلیارد دلار لقمه‌ای نیست که به راحتی از گلوی آمریکا پایین برود

خاتمی ادامه داد: مسئولین محترم به ویژه رئیس جمهور در اینجا خوب موضع گرفتند این موضع در شان جمهوری اسلامی است و این لقمه‌ای نیست که به این راحتی‌ها از گلوی آمریکا پایین برود. این حرف درستی بود زیربنایی که می‌بینید هنوز در کشور شعار مرگ بر آمریکا طنین‌افکن است همین است. راهزنی آشکار مخالف با کل قوانین و مقررات بین‌المللی است و معنای آن این است که مذاکره با آمریکایی‌ها، آنها را بر سر عقل نیاورده است. پس از برجام یک ذره از دشمنی‌های اینها کم نشده و فقط مقاومت، مقاومت و مقاومت است که جواب این عهدشکنی‌ها را خواهد داد.

*ایران به حج با ذلت و ناامن نخواهد رفت

وی در خصوص عربستان عنوان کرد: این قارون منطقه که روز به روز ارتباطش و خوش‌خدمتی‌هایش را به رژیم صهیونیستی علنی می‌کند که به نیابت از صهیونیست‌ها در یمن می‌جنگد و در بحرین جنایت می‌کنند و در سوریه نیرو پیاده می‌کنند، جنگ‌های اینها، جنگ‌های نیابتی است. این یک حقیقتی است، در هر کجای دنیا یک عملیات تکفیری می‌بیند، جای پای ریال عربستان سعودی است. در آدمکشی‌ها، همه جا عربستان حاضر است. در داخل نیز دارند شیطنت می‌کنند که حجاج ایرانی را در مراسم حج راه ندهند، شما چکاره هستید؟ مکه و مدینه دو شهر بین‌المللی جهان اسلام است. راه ندادن شما مصداق «صد عن‌ سبیل‌الله» است. پرونده شما ننگین است، پرونده ننگین منای سال گذشته شما تا ابد از پیشانی حاکمان نالایق عربستان محو نخواهد شد. حرف ما یک کلمه است، ایران حج باامنیت و باعزت می‌خواهد و به حج با ذلت و ناامن نخواهد رفت. در عراق نیز اختلافاتی که وجود دارد، مایه نگرانی ما است و به عنوان یک کشور دوست عراق از مسئولان محترم می‌خواهیم اختلافاتشان را کنار بگذارند و در برابر استکباری‌ها و تکفیری‌ها ید واحده باشند.

 

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، برجام، انقلاب اسلامی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :