علی مطهری مانند پسر نوح است/بصیرت و دشمن‌شناسی پیام ۱۶ آذر است

  • شناسه خبر: 28888
علی مطهری مانند پسر نوح است/بصیرت و دشمن‌شناسی پیام ۱۶ آذر است

پژوهش‌گر و مورخ معاصر گفت: علی مطهری بچه یتیمی است که در سن نوجوانی پدر را از دست داد و در معیت آن عالم مجاهد تربیت نشد در نتیجه به مانند پسر نوح به انحراف کشیده شد و امروز چند عقده دارد.

پژوهش‌گر و مورخ معاصر گفت: علی مطهری بچه یتیمی است که در سن نوجوانی پدر را از دست داد و در معیت آن عالم مجاهد تربیت نشد در نتیجه به مانند پسر نوح به انحراف کشیده شد و امروز چند عقده دارد.

به گزارش”روراستی” حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی شه‌شنبه شب ‎در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان اظهار داشت: در سال ۱۳۴۶ امام راحل خطاب به حوزه‌های علمیه و طلاب علوم اسلامی نخستین اعلامیه‌ را صادر و از نجف به ایران ارسال کردند.

وی تصریح کرد: در این پیام آمده بود که شما از نظر رژیم مجرم هستید و جرم شما خدمت به قرآن است، جرم شما مخالفت با دستگاه چپاول و ظلم است، جرم شما دانش شماست و عدم تسلیم کورکورانه در مقابل اجانب است و این جرم را دانشگاهیان و نیروهای تحصیل‌کرده هم دارند و با مرارت‌ها مواجه‌ هستند.

مورخ انقلاب اسلامی بیان کرد: بزرگ‌ترین جرم دانشگاه و حوزه‌های علمیه علم و دانش‌شان است، دانشی که با بصیرت، حکمت و تزکیه نفس و خودسازی همراه است.

علم همراه با تکبر و خودخواهی انسان را به بیراهه و خیانت می‌کشاند

وی ادامه داد: علم همراه با غرور، تکبر و خودخواهی انسان را به بیراهه و خیانت می‌کشاند، روحانی و دانشجویی که تحصیل را برای مدرک بخواهد، نمی‌تواند برای کشور و ملت و آرمان‌های دینی و وطنی فردی مفید باشد در قرآن آمده است که اگر علم با تزکیه نفس و خودسازی و با حکمت و بصیرت همراه باشد می‌توانید برای خود و جامعه مفید باشید.

روحانی تاکید کرد:  در غیراین صورت این علم انسان را از کوری و نابینایی نجات نمی‌دهد به ظاهر علم دارد، اما بصیرت و رشد ندارد، لذا امام راحل در پیام‌شان گفتند «جرم شما این است که علم را همراه با حکمت دنبال کردید».

img_3370-copy

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۳۳ دانشجویانی که به شهادت رسیدند، هدفشان این بود در راه رسالت علمشان در برابر جهان‌خواران بایستند با استکبار جهان‌خوار بستیزند و از آن جایی که دانشگاه و حوزه‌های علمیه دنبال آگاهی و بصیرت بودند برای دشمن مانع بزرگی بودند.

پژوهش‌گر و مورخ معاصر گفت: وقتی نهضت امام راحل آغاز شد در شرایطی بود که حوزه و دانشگاه را رژیم شاهنشاهی در مقابل هم قرار داده بود، امام در مدت کوتاه کاری کردند، نخستین تظاهراتی که در ایران رخ داد و شعاری که سرداده شد و از سوی دانشجویان در ۱۳۴۲ دانشجویان به خیابان ریختند و شعار آیت‌الله خمینی پیروز است را سر دادند

وی با اشاره به اینکه امام راحل با دانشگاهیان ارتباط ناگسستنی داشت، ابراز داشت: در زمانی که امام در نجف اشرف بودند نامه‌هایی بین امام و دانشگاهیان رد و بدل می‌شد را می‌توان به کتابی تبدیل کرد.

بصیرت و دشمن‌شناسی پیام ۱۶ آذر است

روحانی با اشاره به پیام‌های روز دانشجو تصریح کرد: نخستین پیام این روز استکبارستیزی است، پیام ۱۶ آذر و روز دانشجو این است که باید در مقابل استکبار جهانی تا آخرین نفس ایستاد، دومین پیام این روز دشمن‌شناسی است، دانشجویانی که در این روز به صحنه آمدند در مقابل نماینده رئیس جمهور امریکا قد علم کردند.

وی ادامه داد: دانشجویان می‌دانستند که آمریکا دشمن ایران است، این در حالی بود که برخی رجال سیاسی که ملیت را دنبال می‌کردند، چشم امیدشان به آمریکا بود، اما دانشجو می‌دانست که آمریکا ضد بشریت است و جز منافع استعماری هدفی ندارد.

مورخ معاصر سومین پیام ۱۶ آذر را جوشکنی دانست و خاطرنشان کرد: دانشجویانی که به پا خاستند در سراسر کشور خفقان همه جا را فراگرفته بود و پیام این است که شما پیرو امام حسین (ع) هستید و آزادیخواهی و آزادگی از مسائل مهمی است که دانشجو و روحانی بابصیرت آن را دارند.

روحانی متذکر شد: چهارمین پیام روز دانشجو تسلیم‌ناپذیری در برابر دشمنان است، دانشجوی با بصیرت فرزند انقلاب است و راه امام حسین (ع) را شناخته است.

وی آخرین پیام ۱۶ آذر را فداکاری عنوان کرد و افزود: این دانشجویان شهید، جان کف دست گذاشتند، لذا در مقابل هدف مقدس نباید مرعوب شد و نباید در مقابل دشمن برای حفظ جان دست از حرکت کشید و این‌ها پیام‌های ۱۶ آذر است

img_3382-copy

روحانی تصریح کرد: اما آیا امروز کسانی که برای گرامیداشت روز دانشجو به دانشگاه‌ها می‌آیند آیا این پیام‌ها را درک کرده‌اند، آیا می‌دانند که دانشجویان چگونه مظلومانه به شهادت رسیدند، آیا می‌دانند آنها در مقابل ظلم و استکبار ایستادند، اگر اینها را می‌دانستند، پس چگونه با آمریکا می‌خواهند، مذاکره کنند، چگونه می‌خواهند با آمریکا رابطه برقرار کنند و چگونه آمریکا را کدخدا می‌دانند.

استاد حوزه علمیه متذکر شد: چگونه این عده روی خون شهدا پا می‌گذارند، کسانی که دنبال این هستند تا آمریکا به ایران بیاید و برایش فرش قرمز پهن کنند و خون شهدا را پایمال کنند، اینها نسبت به پیام ۱۶ آذر مسائل را درک کرده‌اند یا اینکه سازش با آمریکا را دارند؟

کسانی در کشور در رأس کار هستند که می‌خواهند اهداف و آرمان امام و شهدا را به طور کلی از بین ببرند

وی عنوان کرد: آن‌ها راه ارتباط با آمریکا را تنها راه نجات می‌دانند و به دانشگاه‌ها می‌آیند و روز دانشجو را گرامی می‌دارند، امروز در کشور کسانی در رأس کار هستند که می‌خواهند، اهداف و آرمان امام و شهدا را به طور کلی از بین ببرند، امروز خطر متوجه جوانان دو خطر است که در کنار هم از داخل و خارج علیه جوانان شروع شده تا بتوانند آنها را به بیراهه بکشانند.

وی تصریح کرد: شیطان بزرگ، از آن جایی که دریافتند جوانان انقلابی این انقلاب را به ثمر رساندند، نقشه کشیدند که با فیلم و صحنه‌های مبتذل جوانان انقلابی را از راه امام حسین (ع) و اسلام و قرآن دور کنند.

وی تاکید کرد: نتانیاهو نخست‌وزیر صهیونیست چند سال پیش در سخنرانی خود گفت هرچه بیشتر مفاسد را در جامعه ایرانی رواج دهیم تا از بین برود، موفق‌تر خواهیم بود.

روحانی بیان کرد: در رژیم شاه فساد بود و امروز هم فساد وجود دارد، اما در زمان شاه فساد برای این بود که می‌خواستند ملت ما را از سرنوشت کشور غافل سازند و ملت نتواند بفهمد آمریکا در ایران چه جنایتی می‌کند و چگونه نفت ایران را غارت می‌کند و چگونه با پول‌های ایران بانک‌های خارجی را پر می‌کند.

وی با نقل خاطره‌ای گفت: وقتی به تیمسار نصیری رئیس سازمان امنیت ایران گزارش می‌رسد که در دانشگاه امیرکبیر اعتصاب و تظاهرات است و دائم اغتشاش می‌کنند، او با کمال وقاحت زیر این گزارش نوشت در این دانشگاه دختر نیست و اگر کم است، دختران زیادی در این دانشگاه سوق دهید تا دانشجویان به فکر تظاهرات نیفتند، امروز فساد و فحشا حربه‌ای در دست رژیم صهیونیستی و آمریکا است تا بخواهند انقلاب را به شکست بکشانند و ملت ایران را از نظام جدا سازند.

img_3389-copy

روحانی متذکر شد: در داخل هم کسانی هدفشان این است که ما باید در مقابل بیگانگان تسلیم شویم و از این طریق تلاش می‌کنند، بی‌غیرتی، ذلت‌پذیری و سرسپردگی را در میان جوانان اوج ببخشند و این سرمایه‌های انقلاب و اسلام را به انحراف بکشانند و تکلیف ما در این شرایط سنگین است.

لغو سخنرانی در دانشگاه پردیس قم و اصفهان

وی تصریح کرد: ای دانشجویان فریب نخورید، آلت دست قرار نگیرید، شما باید آزادگی و استقلال داشته باشید و در راستای مقابله با نیرنگ‌ها با هوشیاری حرکت کنید و دانشگاه باید آزادی داشته باشد در همین دو سه روز گذشته از دو تا از سخنرانی‌هایم در دانشگاه پردیس قم و دانشگاه اصفهان جلوگیری کردند.

مورخ انقلاب اسلامی اظهار داشت: در شیراز سال گذشته سخنرانی کردم و در پایان آن اساتید و رئیس را از آن دانشگاه اخراج کردند و من متاسفم باید توجه کنید که وضع این است، شاید شما ریاست دانشگاه ولیعصر رفسنجان فردا اخراج شوید.

وی ادامه داد: کسانی از آزادی بیان و آزادی قلم حرف می‌زنند که فاشیست‌ترین سانسور را در همه جا حاکم می‌کنند، آیا این آزادی است و آزادی برای کسانی است که قلم و زبان آمریکا را دارند، فقط اینها آزادند؟ ما امروز با دولتی مواجه‌ایم که هوادار تسلیم در برابر آمریکا است.

روحانی ابراز داشت: بی‌ایمانی غوغا می‌کند من در عمر خود ندیدم کسی که این قدر دروغ بگوید و مردم را فریب دهد و به انقلاب پشت کند به نظام اسلامی پشت کند، شهدا را نادیده بگیرد، لذا آفرین بر خانواده‌های شهدای هسته‌ای که این افراد را در منزل خود راه ندادند، دولتی که از این مردم رأی گرفته، اما مردم را به حساب نمی‌آورد و مردم را بیگانه حساب می‌کند، مردم را به حساب نمی‌آورد.

img_3407-copy

روحانی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین خدمت امام راحل به کشور این بود، ملت را در سرنوشت کشور شریک ساخت، امام نظام جمهوری اسلامی را برپا کرد، جمهوری یعنی مردم و اسلام یعنی قرآن، این دوبال اگر تخریب شوند، اسلام نابود می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت از روزی که به قدرت رسید، تلاش کرد که مردم را نامحرم بدانند، هنوز برای ملت ما روشن نشده که چه مذاکراتی شد، برجام چی است، چگونه مسائل را رفع کردند؟ سعی کردند مردم را بیگانه جلوه دهند، روحیه دیکتاتوری دارند

مورخ انقلاب گفت: چند نمونه از دروغ‌های آشکار را عرض کنم در ۲۳ تیر سال گذشته رئیس جمهور گفت که امروز به ملت ایران اعلام می‌کنم که طبق توافق هسته‌ای، تمام تحریم‌ها حتی تحریم‌های تسلیحاتی و موشکی حذف خواهد شد، تحریم‌های اقتصادی شامل بانکی، پتروشیمی، بیمه و فلزات گرانبها لغو خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین در ۲۷ دی ماه ۹۴ رئیس جمهور کشورمان افزود که امروز با اعلام رسمی اجرای برجام از پرونده هسته‌ای ایران امنیت‌زدایی شد، قطعنامه‌های ظالمانه علیه ایران لغو شد، تومار تحریم در هم پیچیده شد، حقوق نسبی ایران تصویب شد، اقتصاد ایران در مدار اقتصاد جهانی قرار گرفت و اکنون زمان تاختن و بالیدن است.

هاشمی‌رفسنجانی اندیشه امام راحل را به درستی درک نکرد

روحانی در پاسخ به سوؤال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه شما در سال گذشته در جایی گفته بودید آقای هاشمی رفسنجانی از اول، انقلابی نبودند مگر می‌شود؟ پاسخ داد: باید عرض کنم که هاشمی رفسنجانی اندیشه سیاسی‌شان ریشه در حرکت و نهضت ملی شدن صنعت نفت ایران بود، ایشان در آن مقطع در سال ۱۳۲۷ وارد این گود شدند، راه امام و انقلاب را نتوانستند به درستی درک کنند چراکه امام در ایران نبودند، ریشه اندیشه ایشان ملی شدن صنعت نفت ایران و مصدقی بود.

 استاد حوزه علمیه عنوان کرد: طی دوران ۱۵ ساله تبعید امام راحل هاشمی رفسنجانی تنها یک ساعت با امام در نجف ملاقات داشت و بنابراین خط امام را نشناخت و تلاش کرد، امام را با آمریکا نزدیک کند، پیشنهاد داد، شعار مرگ بر آمریکا را حذف کنند، ارتباط با آمریکا را دنبال کرد تا امام را در عمل انجام شده، قرار دهد.

وی در پاسخ به سوؤالی دیگری که از سوی دانشجویان مطرح شد، مضمون بر اینکه در ماه گذشته شما گفتید، روحانی رئیس جمهور باید محاکمه شود، چرا؟ گفت: از این منظر باید محاکمه شود که دروغ‌هایی در مورد جریان حقوق‌های نجومی از دو حالت خارج نیست یا می‌دانسته از اول یا نمی‌دانسته، لذا اگر نمی‌دانسته که همدستان او چنین حقوق‌های نامشروعی می‌گیرند که بی‌کفایت است و نمی‌تواند کشور را اداره کند.

روحانی تاکید کرد: رئیس جمهور اگر می‌دانسته پس در جرم شریک است، دیگر موضوع این است که در مقابل جنایتی که به عزیزان ایرانی در فرودگاه عربستان شد، رئیس جمهور ملت‌مان چه کرد، آیا به دفاع از آنها برخواست آیا گفت که این دو جنایت‌کار را تحویل ایران دهید تا محاکمه شوند که نفس نکشید، آیا در صحرای منا کسانی که شهید شدند، رئیس جمهور چه کرد، آیا در راستای دفاع از آنها حرکت کرد؟ ملت ما دیدند که رئیس جمهورشان در مقابل این جنایات دست روی دست گذاشته و خودش آمد به صحنه و با حمله به سفارت حق خود را گرفت.

علی مطهری مانند پسر نوح است

سوؤال دیگری مبنی بر اینکه علت مواضع ضد ارزشی علی مطهری چیست؟ از روحانی پرسیده شد که وی جواب داد: علی مطهری بچه یتیمی است که در سن نوجوانی پدر را از دست داد و در معیت آن عالم مجاهد تربیت نشد در نتیجه به مانند پسر نوح به انحراف کشیده شد و امروز چند عقده دارد، یکی اینکه پدرش زنده نیست که رهبر باشد، اشتباه می‌کند.

img_3213-copy

وی افزود: آیت‌الله مطهری اگر زنده بود، رشته‌اش مرجعیت نبود که رهبر انتخاب شود در نتیجه سعی می‌کند، خودش را مطرح کند در مکان‌های شلوغ می‌رود که دعوا شود تا اندیشه‌ها تحت‌الشعاع قرار گیرد و ملت نپرسد که این مشکلات اقتصادی که بسیاری از مردم توان تهیه مواد اولیه و قدرت خرید میوه و گوشت و لبنیات را ندارند که باید جواب بدهد؟

وی در پاسخ به سوؤالی دیگری از سوی دانشجویان که انتخابات سال آینده را چطور می‌دانید؟ افزود: ملت ایران به کسی که به این ملت ظلم کرده و ملت را از صحنه بیرون کرده و اقتصاد مملکت را فلج کرده و برنامه هسته‌ای را خواباند، رآکتور اتمی اراک را گِل گرفتند، رأی نمی‌دهند، بلکه باید محاکمه شود نه اینکه در دوره بعد بخواهد تخت بنشینند.

راه‌انداری داعش برای به خاک و خون کشیدن کشورهای اسلامی است

 روحانی همچنین در پاسخ به آخرین سوؤال دانشجویان که پرسیده شد، دلایل اینکه آمریکا را دشمن بشریت می‌دانید، چیست؟ ادامه داد: وقتی که هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس سرنگون کردند آن فرمانده ناو آمریکایی که دستور زدن این هواپیما را داد و صدها مرد و زن و کودک و بزرگ بی‌گناه کشته شدند، آمریکا به او مدال داد آیا هیچ حیوانی این کار را می‌کند.

مورخ انقلاب اسلامی ابراز داشت: راه انداختن داعش برای این است که کشورهای اسلامی را به خاک و خون بکشانند، ببینید، چه می‌کنند و چگونه عراق، یمن، سوریه و دیگر کشورهای اسلامی را به حمام خون تبدیل کردند، اگر امروز جوانان ایرانی فداکاری نمی‌کردند و این جنایت‌کاران را دور نمی‌کردند، کشور ما نیز همانند سوریه غرق در خون بود.

img_3233-copy

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، علی مطهری، بصیرت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد

    خیلی جالبه لباس پیغمبر رو بپوشی و راحت به مردم ( مطهری ) تهمت بزنی