اگر مقداری در حقوق‌های نجومی صرفه‌جویی شود «گورخوابی‌ها» حل می‌شود/ مسئولان با طرح «عقیم‌سازی» نمک به زخم محرومین جامعه نپاشند

  • شناسه خبر: 29721
اگر مقداری در حقوق‌های نجومی صرفه‌جویی شود «گورخوابی‌ها» حل می‌شود/ مسئولان با طرح «عقیم‌سازی» نمک به زخم محرومین جامعه نپاشند

وزیر ارشاد دولت دهم با تأکید بر اینکه در کابینه، افراد سرمایه‌دار و مرفهی حضور دارند که کمتر درد محرومین را حس می‌کنند، گفت: اگر مقداری در حقوق‌های نجومی صرفه‌جویی شود مشکل این گورخواب‌ها حل می‌شود.

 به گزارش “روراستی” وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در واکنش به پدیده گورخوابی گفت: در جامعه اسلامی که یکی از اهداف و آرمان‌های آن بحث عدالت و حمایت از محرومان جامعه است شنیدن چنین اخباری واقعا دردناک و غیر قابل قبول است ولو اینکه محدود باشد. در جامعه اسلامی زیبنده نیست که چنین صحنه‌هایی مشاهده شود.

وی افزود: در گذشته کارتن‌خواب‌هایی در تهران داشتیم که با همکاری نهادها از جمله شهرداری سامان داده شد و این مسئله که یک امر زشتی برای نظام اسلامی بود، تا حدود زیادی برطرف شد.

وزیر ارشاد دولت دهم با تأکید بر اینکه دولت‌ها مسئولیت دارند که از قشر مستضعف جامعه حمایت کنند، گفت: این مسئولیت (حل مشکلات گور‌خواب‌ها) بر عهده دولت است حتی اگر این افراد معتاد باشند و یا در ایجاد این گرفتاری خودشان مقصر باشند.

حسینی گفت: اینکه رئیس‌جمهور در چنین موضوعی ورود می‌کند و در یک موضع احساسی و عاطفی موضوع را بیان می‌کند که نوعی فرافکنی قلمداد می‌شود، نمی‌تواند قابل قبول باشد. مسئولین اجرایی باید در خصوص این موضوع ابتدا پیشگیری می‌کردند، حال که مطلع شدند باید اقدام کنند. امروز بیش از حرف زدن و شعار دادن نیاز به اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در این امر کوتاهی از سوی هر مسئولی از جمله فرمانداری،‌استانداری و مسئولین محلی صورت گرفته اشد، باید بازخواست شوند و دستور داده شود که قضیه حل شود. در این امر محکوم کردن نظام اسلامی معنا ندارد. چرا که بار اصلی اجرا در نظام اسلامی بر دوش دولت و قوه مجریه است.

وزیر ارشاد دولت دهم افزود: اگر در طول این سال‌ها کمبودها و نابسامانی‌هایی وجود دارد، به غیر از هشت سال دولت نهم و دهم، در بقیه آن مسئولیت بر عهده همین طیفی است که اکنون سرکار هستند که در گذشته به عنوان کارگزاران و اصلاح ‌طلبان مسئولیت داشتند. بنابر این در امر گورخوابی و مشکلات دیگر نمی‌توان فرافکنی کرد و دیگران را مقصر جلوه داد.

حسینی با تأکید بر اینکه کسانی که در بدنه نظام هستند نمی‌توانند نقش اپوزیسیون را بازی کنند،‌ گفت: اینکه افرادی نقش اپوزیسیون را بازی می‌کنند، نشان می‌دهد که نیم‌نگاهی به خارج از مرزها و به حمایت هایی که در داخل از طرف کسانی که میانه خوبی با اسلام و نظام ندارند،‌ دارند.

وی با بیان اینکه در کابینه دولت یازدهم، افراد سرمایه‌دار و مرفهی حضور دارند که کمتر درد محرومین را حس می‌کنند، گفت: امام خمینی (ره)‌ هشدار داده بودند که اگر افراد مرفه وارد شوند اینان به نظام اسلامی آسیب می‌زنند.

وزیر ارشاد دولت دهم با اشاره به طرح مسکن مهر برای محرومیت‌زدایی گفت: امروز مشاهده می‌کنیم یک طرح موفقی به نام مسکن مهر که مشکل بسیاری از افراد محروم جامعه را برطرف کرد، مورد استهزاء برخی دولتمردان قرار می‌گیرد و مزخرف خوانده می‌شود.

حسینی تصریح کرد: کسی که خود در خانه دو هزار متری در لواسان زندگی می‌کند و از ابتدا هم سر سفره انقلاب بوده و به هر موقعیتی دست پیدا کرده از جمله اینکه مسئولیتی گرفته و یا در انگلیس مدرک گرفته از صدقه سر نظام اسلامی بوده است، اینگونه بی‌اعتنا به موضوعی مانند مسکن مهر برخورد می‌کند معلوم می شود نگران وضعیت محرومان جامعه نیست و طرح و برنامه جدی برای محرومیت زدایی ندارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ کسی که به راحتی درباره گورخواب‌ها اظهار نظر می‌کند که باید آنها را عقیم کنیم، به افراد مستمند و محروم جامعه توهین می‌کند چرا که باید این افراد را درمان کنند. مسئولینی که با افکار اسلامی آشنایی ندارند و بیشتر تابع دستورالعمل‌های غرب هستند این راهکارها را به عنوان یک نوآوری مطرح می‌کنند که البته مورد قبول مردم جامعه قرار نمی‌گیرد.

وزیر ارشاد دولت دهم خاطرنشان کرد:‌ مسئولان اگر کاری نمی‌کنند لااقل سکوت کنند و با ارائه راهکارهایی مانند عقیم کردن گورخواب‌ها مردم را آزرده نکنند و نمک به زخم محرومین جامعه نپاشند.

حسینی با بیان اینکه کشور با نگاه سرمایه‌داری و متأثر از نظام سلطه راه به جایی نخواهد برد، گفت: با این نگاه روز به روز فاصله طبقاتی بیشتری را شاهد خواهیم بود. اینها اگر می‌توانستند همین یارانه‌ها را نیز حذف می‌کردند. آنچه که بیشتر مد نظر دولت است مسائل رفاهی اقشار خاص است.

وی افزود: برای این‌ها حقوق‌های نجومی و یا وام‌های نجومی که به برخی مسئولین می‌دهند،‌ مسئله مهمی نیست. وقتی در کاخ ریاست جمهوری به دنبال ایجاد امکانات رفاهی جدیدی هستند که این امر به دیگر وزارتخانه‌ها نیز تعمیم پیدا می‌کند، وقتی خودروها تغییر می‌کند و حقوق‌ها افزایش می‌یابد نشان از این دارد که اینان مسئولیت را برای بهره‌برداری و تمتع فردی پذیرفته‌اند و نه خدمت به مردم.

وزیر ارشاد دولت دهم افزود: کسی که به دنبال کار و خدمت به مردم باشد‌،‌ اصلا نگاه نمی‌کند که دکوراسیون اتاقش چگونه است بلکه دائم بین مردم است و مشغول سرکشی به برنامه‌ها و پروژه‌هاست. این وضعیت نشان می‌دهد عزم و اراده جدی در دولت برای خدمت به مردم وجود ندارد. اگر مقداری در حقوق‌های نجومی صرفه‌جویی شود مشکل این گورخواب‌ها و کارتن‌خواب‌ها حل می‌شود.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، دولت، حل
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :