در صحنه جنگ دوست و دشمن خود را شناختیم/ بازگشت پیکر شهید حسن عبداللهی بعد از ۳۱ سال به رفسنجان

  • شناسه خبر: 31565
در صحنه جنگ دوست و دشمن خود را شناختیم/ بازگشت پیکر شهید حسن عبداللهی بعد از ۳۱ سال به رفسنجان

فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما در جنگ دوست و دشمن خود را شناختیم.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما در صحنه جنگ دوست و دشمن خود را شناختیم.

به گزارش”روراستی” سردار سیدمحمد باقرزاده شامگاه پنجشنبه در یادواره سرداران و ۹۴۰ شهید رفسنجان با محوریت شهدای مفقودالاثر اظهار داشت: زمانی‌که شیپور جنگ نواخته می‌شود انسان تصمیم می‌گیرد چه کند و انسان دائما سر دوراهی‌هاباید تصمیم بگیرد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: زمانی که شیپور جنگ نواخته می‌شود به تعبیر شهید چمران مرد از نامرد جدا می‌شود و استقامت و مبارزه را پیش می‌گیرند یا سازش و تسلیم را انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: ملت ما در هشت سال جنگ مقاومت کرد و کسی تردید ندارد، اگر مقاومت نمی‌کرد الان به سرنوشت دیگری دچار می‌شد.

در صحنه جنگ ما دوستان و دشمنان‌ خود را شناختیم

باقرزاده خاطرنشان کرد: در صحنه جنگ ما دوستان و دشمنان‌ خود را شناختیم، در روزگار خوشی همه می‌گویند ما وفادار امام(ره) و رهبری و مسلمان هستیم.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه مدافعان حرم از ما سبقت گرفتند و عظمت کار آنها بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: برخی‌ها خائن هستند که در مورد مدافعان حرم حرف‌های بی‌جایی می زنند، نمی‌دانند اینها چه تاثیراتی در معادلات مختلف منطقه‌ای و جهانی گذاشتند و آثار آن سال‌ها بعد مشخص می‌شود.

وی بیان داشت: در آیه شریفه قرآن اشاره دارد که شهدا از پیروان انبیا هستند و یادواره برپاکردن، عمل‌کردن به توصیه قرآنی است و در عمل به این توصیه قرآنی نکته‌ای است که آن دغدغه مقام معظم رهبری است.

باقرزاده با بیان اینکه ایشان طی پیامی ابراز داشتند من نگران یادواره شهدا هستم که تکراری و کم‌اثر شود،
تصریح کرد: در یادواره شهدا متدینان حضور پیدا می‌کنند و باید کاری کنیم که همگان حضور یابند.

وی با بیان اینکه جنگ یک پدیده خاصی بود، گفت: نگاه به جنگ هم باید خاص باشد، نگاه خاص به این معنا است که با دید بشری و مادی به جنگ نگاه نکنیم بلکه با معرفت الهی نگاه کنیم.

برخی نکات در مورد شهدا مغفول مانده است

فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: بسیاری از مسائل هست که ما باید در مورد جنگ یاد بگیریم، جنگ یک اتفاق نبود که بگوییم آغاز شد و با پذیرش قطعنامه تمام شد، بلکه مسائل دفاع مقدس نیاز به ساعت‌ها بحث و بررسی دارد.

باقرزاده بیان کرد: نکات زیادی در مورد شهدا وجود دارد که معمولا ما از آن غفلت می‌کنیم.

وی افزود: شهدا چون به عالم بقا و ذات باری‌تعالی متصل شدند جاودانه شدند، آنها شاهد هستند و ما مشهود، ما از شهدا عقب افتادیم و آنها از فرصت‌ها به خوبی استفاده کردند و موفق شدند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در مبانی معرفتی ما شانس چیز غلطی است بلکه استفاده از فرصت‌ها معنا دارد و شهدا از همه زرنگ‌تر بودند.

باقرزاده ابراز داشت: شهدا خط را مشخص کردند و ما باید خط امام(ره) و شهدا را ادامه دهیم و مسیر شهدا را طی کنیم.

وی تصریح کرد: شهدا دنبال قوام دین در جامعه بودند که جامعه روح تدین به خود بگیرد، اگر این مهم حاصل شود بقیه مشکلات بشر هم حل می‌شود.

نباید تحت‌تأثیر حرف‌های روشن‌فکرانه کلاسیک قرار گرفت

باقرزاده با اشاره به اینکه معادلات قرآن کریم در مورد جنگ علاوه بر توصیه تجهیزات و سلاح‌ها عنصر تعیین‌کننده را ایمان دانسته است، خاطرنشان کرد: روحیه ایمانی یعنی باورداشتن به اینکه یک قدرت برتری هست که مارا یاری می‌دهد و باور کنیم در این عرصه نبرد باوجود کمبودها خدا مارا یاری می‌کند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: یک نوجوان ۱۷ ساله در دفاع مقدس یک‌تنه یک گردان را از محاصره تانک‌های دشمن در شلمچه نجات داد و این صحنه دوبار تکرار شد، این ناشی از شجاعتی است که از روحیه ایمانی سرچشمه می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نگاه توحیدی امام راحل است که می‌گوید آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند، بکند، ابراز داشت: در مورد جنگ نباید تحت‌تأثیر حرف‌های روشن‌فکرانه کلاسیک و… قرار گرفت.

باقرزاده خاطرنشان کرد: امام راحل خط را مشخص کردند و خط همان خط استقامتی بود که شهدای ما پایبند ماندند و خون خود را پای حرف امام (ره) گذاشتند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: امام فرمودند، « دفاع تکلیف شرعی است، ما مکلفیم جلوی آنها را بگیریم، چه پیروز بشویم و چه نشویم باید حتما دفاع کنیم».

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب خط مقاومت، گفتمان امام(ره) و شهدا و خط صلابت را تبیین کردند، در قضیه فلسطین چند روز پیش سخنرانی کردند شاید برای برخی مردم سؤال باشد که در شرایط بحرانی و مشکلات مختلف کشور از جمله مشکل خوزستان چه می‌شود که رهبر انقلاب از فلسطین و مقاومت آن سخن به میان آوردند.

باقرزاده ادامه داد: این سؤال برای کسی است که مسائل را با دید بسته می‌بیند و مسائل خوزستان و جهان اسلام و فلسطین و مسائل کشور را تفکیک می‌کند که اگر انسان از بالا مسائل را ببیند همه را در یک راستا می‌بیند چراکه همه مال اسلام است.

بازگشت شهید عبداللهی پس از ۳۱ سال به زادگاهش

باقرزاده در بخش دیگری از سخنان خود به شناسایی شهید حسن عبداللهی اشاره کرد و افزود: پیکر این شهید به‌ زودی به زاگاهش رفسنجان برمی‌گردد.

حدود ۲۰ سال پیش شهید دیگری به‌گمان اینکه شهید حسن عبداللهی است در گلزار شهدای رفسنجان آرام گرفته و اکنون پس از ۲۰ سال او شهید گمنام می‌شود و حسن عبداللهی بعد از ۳۱ سال در زادگاه خود آرام می‌گیرد.

شهید حسن عبداللهی برادر همسر امام جمعه رفسنجان می باشدکه در سال ۶۵ در عملیات کربلای ۴ در منطقه ام الرصاص به شهادت رسیده است.

مراسم تشییع شهید عبدالهی پنج شنبه ۱۲ اسفند همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) برگزار و در قطعه شماره ۲ گلزار شهدای رفسنجان به خاک سپرده می شود.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، شهید، جنگ
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :