وقتی مسیر شاهزاده عباس برای گردشگران در روز طبیعت مشکل‌ساز می‌شود

  • شناسه خبر: 32365
وقتی مسیر شاهزاده عباس برای گردشگران در روز طبیعت مشکل‌ساز می‌شود

مسیر روستای زیبای شاهزاده‌عباس رفسنجان برای گردشگران روز طبیعت مشکل‌ساز شد.

وقتی مسیر گردشگران در روز طبیعت مشکل‌ساز می‌شود

به گزارش”روراستی” روستاهای زیبایی در مسیر جاده رفسنجان – سرچشمه واقع شده که یکی از پرآوازه‌ترین آنها که روز طبیعت مسافران زیادی به خود جذب می‌کند، مرقد مطهر امام‌زاده عباس معروف به شاهزاده‌عباس است.

از پیش تعطیلات نوروز بارندگی‌های زیادی در منطقه بوده و آب چشمه‌ها و رودخانه چندب رابر شده و سرسبزی و تازگی زیادی به این منطقه کوهستانی بخشیده است.

خانوارهایی در این منطقه سرسبز و زیبا سکونت دارند و پرندگان زیادی از جمله کبک، تیهو و و حیوانات وحشی و اهلی در این منطقه وجود دارد.

بارندگی‌های اخیر سبب سیراب‌شدن زمین خسته از خشکسالی شده و درختان جانی دوباره گرفتند، دامنه‌ کوه‌ها و دشت‌ها سرسبز و برکات زیادی جاری شده است.

اما باران‌ برخی مسیرها را تخریب کرده و خطرآفرین شده است، مانند راه اصلی رسیدن به امام‌زاده عباس و چند مسیر دیگر در روستاها که گردشگران مجبور می‌شوند، تغییر مسیر داده از راه دیگری به مقصدشان برسند.

مسیر‌ فرعی خطراتی نیز دارد و بهتر بود متولیان امر نسبت به رفع این مشکلات و معضلات پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند تا از گیرافتادن خودروها در رودخانه‌ جلوگیری شود.

طی مدت زمانی که در مسیر حضور داشتم به ‌طور متوسط خودروهایی که کوچک‌تر بودند، گرفتار می‌شدند ‌و به سختی فراوان حاضران در محل آن خودرو را از رودخانه خارج می‌کردند، رودخانه‌ای که با اندک تمهیدات‌ از سوی مسؤولان، این گرفتاری‌ها پدید نمی‌آمد.

وجود رودخانه، درختان پرشکوفه، کوه‌های بلند، تپه‌های سبز و از همه امام‌زاده عباس فرزند موسی‌بن جعفر(ع) و برادر امام ‌رضا(ع) سبب شده عده زیادی به این منطقه سفر کنند و میهمانانی به غیر از ساکنان شهرستان رفسنجان در آنجا حضور یابند.

یکی از گردشگران گرفتار در رودخانه که خسارت زیادی به خودروی وی وارد شده گفت: اگر می‌دانستم این همه خسارت می‌بینم نمی‌آمدم‌، مسئولان یا مسیری را برای گردشگران باز نگذارند یا اگر قرار است گرفتار شویم از قبل هشدار دهند، اینجا حتی یک تابلو ندارد در حالی ‌که منطقه‌ای زیباست و گردشگران زیادی جذب می‌کند.

در روز طبیعت جاده‌های رفسنجان که به روستاهایی از جمله راویز، داوران، دره‌رنج، درّه‌در، خنامان و سرچشمه منتهی می‌شود، ترافیک سنگینی دارند، نیروهای پلیس راهور، اورژانس، هلال‌احمر، آتش‌نشانی، گشت راهداری و … در مسیرها حضور دارند و پشتیبانی‌های لازم انجام می‌شود، اما افرادی هستند که مسؤولیت خود را به خوبی انجام نمی‌دهند و این مشکلات برای گردشگران در مسیرهای گردشگری به وجود می‌‌آید.

مسیر روستای زیبای امامزاده عباس، گردشگران زیادی را به خود می‌بیند، اما عدم پوشش‌دهی تلفن همراه و فاصله زیاد با جاده اصلی مشکلاتی را به همراه دارد.

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • روح الله صاحبی

    باسلام.همه چیزش خوب اب هوا منظره زیبا زیارتگاه وغیره....فقط مشکل جاده خاکی.نداشتن انتن. نداشتن تابلو.و...خیلی مشکل سازه.! لطفااگه امکانش هست بابوجه مس سرچشمه که حق اوناست به مشکلات رسیدگی کنید.تشکر از همه عوامل