امام جمعه رفسنجان:

اصل نظام ما بعد سیاسی آن است

  • شناسه خبر: 42789
اصل نظام ما بعد سیاسی آن است

امام جمعه رفسنجان گفت: اصل کار و حرکت امام حسین(ع) سیاسی بود و بعد اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران سیاسی است.

امام جمعه رفسنجان گفت: اصل کار و حرکت امام حسین(ع) سیاسی بود و بعد اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران سیاسی است.

به گزارش “روراستی” حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان ضمن دعوت خود و همگان به تقوای الهی و اصلاح ذات‌البین و آرزوی قبولی عزاداری‌ها در این ایام اظهار داشت: سالروز شهادت امام سجاد(ع) و روز دفن شهدای کربلا را گرامی می‌داریم.

وی بیان داشت: اکثر هیأت‌ها کار را به خوبی انجام می‌دهند و عزاداری برای امام حسین(ع) را یک حرکت سیاسی اسلام می‌دانند.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: اما بعضی هیأت‌ها خلاف انتظار عمل کردند و اگر در مساجد و حسینیه‌ها اگر روحانی اسمی از سیاست برده هیأت‌امنا مقابله کرده اولا هیأت‌امنا اینقدر اختیار ندارد بلکه برای نظم‌دادن به امور خدماتی مسجد است و اینکه به سخنران و یا مداح بگوید چه بگوید چه نگوید اختیار ندارد و با این هیأت‌امناها برخورد می‌کنیم.

رمضانی‌پور ادامه داد: چنین هیأت‌امناهایی که دخالت بیجا کردند باید کنار بروند و هیأت‌امنای انقلابی سرکار بیایند این امر موروثی هم نیست یکی از معضلات بعضی مساجد و حسینیه‌ها این است که نمی‌گذارند رشدی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اصل کار و حرکت امام حسین(ع) سیاسی بود نظام و انقلاب ما جز سیاست چیز دیگر ندارد و بعد اصلی نظام سیاسی است.

خطیب جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه مقاومتی که در بلاد اسلامی صورت می‌گیرد نشأت‌گرفته از دفاع مقدس است، افزود: اگر در لبنان، غزه، یمن، عراق، سوریه و…انقلاب و مقاومتی که نتیجه داده صورت گرفته است الگویشان هشت سال دفاع مقدس ماست.

وی ابراز داشت: آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها را در پیش روی داریم و فصل جدیدی در آموزش ایجاد می‌شود تربیت نیروهای انقلابی و حماسه‌ساز و نیروهایی که بتوانند با هر تهدیدی مقابله کنند از همین مدارس و دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد اگر امروز از نیروهای کارآمد اقتصادی که در کشور داریم استفاده می‌شد این وضعیت اقتصادی نبود و مقابله با جنگ اقتصادی راحت بود.

وی با بیان اینکه بارها از این تریبون اعلام کردیم که افراد بازنشسته دوباره سرکار بیایند، تصریح کرد: باید اجازه دهند جوانان سرکار بروند و این قانون باید به سرعت عملی شود.

رمضانی‌پور بیان کرد: قرارداد fatf قراردادی است که می‌خواهند تحمیل کنند این در حالی است که خود آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها مستقیما به تروریست‌ها کمک می‌کنند دشمن با توهم اینکه می‌توانند نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند توطئه‌ها را پیش می‌گیرند خیال می‌کنند یک تجمع در بازار یا میدان این نظام را از بین می‌برند.

وی با تسلیت حادثه‌دیدگان اتوبوس تهران به کرمان متذکر شد: فرزند شهید عابدی در بین کشته‌شدگان بود که در تشییع وی حضور خواهیم داشت.

برچسب ها:
بعداصلی رفسنجان عاشورا نظام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :