در نشست گفتمان کارآفرینی با مسؤولان مطرح شد:

از مشکلات صادرات تا حال خراب صنعت در رفسنجان

  • شناسه خبر: 43783
از مشکلات صادرات تا حال خراب صنعت در رفسنجان

جمعی از کارآفرینان شهرستان رفسنجان در نشست گفتمان کارآفرینی با مسؤولان و مدیرکل تعاون استان کرمان به بیان مشکلات خود در حوزه صادرات و تولید پرداختند.

جمعی از کارآفرینان شهرستان رفسنجان در نشست گفتمان کارآفرینی با مسؤولان و مدیرکل تعاون استان کرمان به بیان مشکلات خود در حوزه صادرات و تولید پرداختند.

به گزارش “روراستی” عصر امروز با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان و جمعی از کارآفرینان نشست گفتمان کارآفرینی با مسؤولان شهرستان رفسنجان برگزار شد.

عدم همراهی کشورهای بزرگ در تحریم‌ها با آمریکا

علیار اسکندری‌نسب فرماندار رفسنجان در این نشست به گرفتاری‌های جامعه اشاره داشت و عمده این گرفتاری‌ها را ناشی از تحریم‌ها دانست و اظهار کرد: با مذاکرات هسته‌ای قید و بندهایی که در گذشته داشتیم باز شد، اما بعد از به نتیجه رسیدن برجام همدلی و همراهی که باید در کشور ایجاد شود به خاطر بعضی مسائل خاص نشد از برجام استفاده کنیم.

وی بیان داشت: آمریکا از روزهای آغاز نتیجه دادن برجام که قطار اقتصادی کشورمان روی ریل اصلی خود افتاده بود بدعهدی‌هایش را شروع کرد و برجام را بدترین عهدنامه تاریخ کشورش خواند.

فرماندار رفسنجان تحریم‌های جدید آمریکا را یادآور شد و گفت: اما صادرات ۳٫۵ میلیون بشکه نفت به بازارهای جهانی فرصت را به آمریکا نخواهد داد.

وی تصریح کرد: اکنون همه چشم‌اندازها به بازار نفت دوخته شده و با اقداماتی که در بازار بورس ایجاد شده مشکلی نخواهیم داشت و درآمدهای حاصل از نفت  راحت‌تر از دوران تحریم گذشته به کشور بر می‌گردد.

اسکندری‌نسب تأکید کرد: ایران با جمعیت بیش از ۸۰ میلیون نفری و موج تحصیلکرده‌هایش، لقمه کوچکی برای آمریکا نیست، آمریکا در دور دوم تحریم‌ها همراهی کشورهای بزرگ را از دست داده است.

وی خاطرنشان کرد: برای خروج از بحران اقتصادی در شهرستان باید به سمت و سوی کارآفرینی و نوآوری برویم.

حال صنعت رفسنجان خوب نیست

سیدعلی هاشمی نماینده شهرک صنعتی رفسنجان در این نشست با اشاره به اینکه ۱۰۲ واحد صنعتی در شهرک پروانه دارند، اما ۷۰ واحد در حال فعالیت هستند که این تعداد هم با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشتند، اظهار داشت: باید تدبیری اندیشیده شود تا مشکل این واحدها و صنعت شهرستان برطرف شود.

وی به برخی از مشکلات واحدهای صنعتی از جمله بیمه تأمین اجتماعی، دارایی و مالیات، سرمایه در گردش واحدهای صنعتی، تهاتر و … اشاره کرد و توضیح داد: شرکت‌هایی که از طریق کشتیرانی صادرات داشتند، دچار مشکل شده‌اند چون بار صادراتی را از طریق کشتیرانی نمی‌توانند صادر کنند و شرایط سخت‌تر از تحریم‌های گذشته است.

هاشمی سهمیه‌بندی مواداولیه شرکت‌ها را غیرکارشناسی‌شده عنوان کرد و افزود: بسیاری از مواد اولیه ناعادلانه تخصیص داده می‌شود و در مجموع حال صنعت شهرمان خوب نیست.

عباس عسجدی مسؤول نمایندگی اتاق بازرگانی در رفسنجان هم مشکل صادرات را مطرح کرد و عدم اجرای صحیح قوانین توسط بانک‌ها را یادآور شد و بخشنامه‌های ارزی را برای صادرکننده یک مشکل بزرگ دانست.

وی همچنین مبادلات ریالی را از سوی دولت مردود خواند و افزود: معاملات ریالی مورد نظر بخش دولتی نیست.

عبداللهی نماینده بخش صنایع دستی شهرستان هم خواستار ایجاد بازارچه صنایع‌دستی برای هنرمندان شهرستان شد.

عدم کنترل آفت پسیل مشکلات بزرگی کشاورزی

مسعود معین نماینده کشاورزان شهرستان رفسنجان، نبود محصول پسته را در سال جاری و آینده یک سونامی دانست که هنوز آثارش را احساس نکرده‌ایم.

وی بیان کرد: اگرچه دلایل نبود محصول، کمبود آب و گرمای هوا است، اما یکی از مشکلات بزرگی که کشاورزی ما را به نابودی کشانده عدم کنترل آفت پسیل(شیره خشک) است.

معین عنوان کرد: سال ۹۵ حدود ۶۷ میلیارد تومان سم خریداری کردیم که فقط خرج سرمایه بود، اگر بتوانیم این حشره را کنترل کنیم کارآفرینی بالایی انجام دادیم.

این کشاورز ابراز داشت: امسال مجوز سم‌پاشی هوایی را برای ما صادر کنید تا در یک روز بتوانیم یک منطقه وسیعی را از وجود این حشره پاکسازی کنیم.

برچسب ها:
حال بد رفسنجان صادات صنعت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :