رئیس ثبت احوال رفسنجان خبر داد

فاطمه و محمد بیشترین نام‌‌های انتخابی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 44590
فاطمه و محمد بیشترین نام‌‌های انتخابی در رفسنجان

رئیس اداره ثبت ‌احوال شهرستان رفسنجان گفت: بیشترین اسامی انتخابی در این شهرستان بین دختران فاطمه و فاطمه‌زهرا و در بین پسران محمد بوده است.

رئیس اداره ثبت ‌احوال شهرستان رفسنجان گفت: بیشترین اسامی انتخابی در این شهرستان بین دختران فاطمه و فاطمه‌زهرا و در بین پسران محمد بوده است.

به گزارش “روراستی” ثبت‌احوال امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یکصد ساله شد و خدمات متنوعی که این سازمان به مردم ارائه می‌دهد را اکبر حاج‌حمدی رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان رفسنجان در جمع خبرنگاران تشریح کرد.

حاج‌محمدی با بیان اینکه ۳۰ دی سال ۱۲۹۷ هجری‌شمسی اولین شناسنامه در ایران برای دختری به نام فاطمه ایرانی در تهران چاپ شد و فعالیت ثبت ‌احوال رسما آغاز شد، اظهار داشت: در گذشته برای اینکه ولادت و وفات ثبت شود اسامی و وقایع را پشت کتب مقدس در جهت حفظ هویت می‌نگاشتند.

وی بیان داشت: قانونی که امروز در سازمان ثبت‌احوال از آن پیروی می‌شود سال ۱۳۵۵ تصویب شد که دارای ۵۵ ماده است.

رئیس اداره ثبت ‌احوال شهرستان رفسنجان با اشاره به وظایف چهارگانه ثبت ‌احوال از جمله ثبت ولادت، وفات، ازدواج و طلاق افزود: در ثبت ولادت و وفات مهمترین موضوع مهلت قانونی آن است که برای ولادت ۱۵ روز و برای وفات ۱۰ روز مهلت ثبت است که اگر خارج از این مهلت قانونی نسبت به ثبت اقدام شود قانونگذار مجازاتی برای افراد در نظر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: صدور شناسنامه مکانیزه و کارت هوشمند ملی از دیگر وظایف ثبت‌احوال است که با پیشرفت تکنولوژی امروز شناسنامه افراد دیگر دست‌نویس نیست و مکانیزه بوده همچنین تفاوت شناسنامه مکانیزه با قدیم جلوگیری از جعل است.

حاج‌محمدی با بیان اینکه کارت هوشمند ملی یکی از موارد سرنوشت‌ساز در دولت الکترونیک است و ورود به دولت الکترونیک با این کارت انجام می‌شود، گفت: تمام آحاد جامعه صرفا با کارت هوشمند ملی خدمات دریافت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه فرصت زیادی برای ثبت‌نام کارت هوشمند ملی نمانده و تا پایان سال است، ادامه داد: برای سال آینده کلیه افراد جامعه الزاما باید برای دریافت کلیه خدمات دولتی کارت هوشمند ملی داشته باشند.

این مسؤول ضمن یادآوری مدارک لازم برای ثبت‌نام کارت هوشمند ملی از جمله اصل شناسنامه و مبلغ ۳۱ هزارتومان وجه نقد و حضور شخص متقاضی بیان کرد: در شهرستان رفسنجان چهار دفتر پیشخوان از جمله دفتر عدالت خیابان شهید سیدمصطفی خمینی، دفتر آبان میدان شهدا و شهرهای کشکوئیه و سرچشمه این خدمات را ارائه می‌دهند.

**۶۳ هزار و ۵۵۵ نفر در رفسنجان برای کارت هوشمند ملی اقدامی نکردند

حاج‌محمدی در بخش دیگری از این نشست خبری عنوان کرد: در شهرستان رفسنجان ۲۱۵ هزار و ۶۶۷ نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند که ۱۵۱ هزار و ۱۱۲ نفر تا پایان آذرماه امسال ثبت‌نام کردند یا کارت خود را تحویل گرفتند و ۶۳ هزار و ۵۵۵ نفر هنوز برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدامی نکردند.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان رفسنجان ابراز داشت: از جمله خدماتی که صرفا با کارت ملی انجام می‌شود شرکت در انتخابات و استفاده از طرح هدفمندی یارانه‌هاست و بهترین کاربرد کار هوشمند ملی احراز هویت است که امضای دیجیتال در این زمینه از جعل جلوگیری می‌کند.

حاج‌محمدی عنوان کرد: ثبت ولادت در ۹ ماه اول امسال ۹۹٫۷ درصد بوده که مشابه این مدت در سال گذشته است اما درصد فوت امسال ۹۹٫۸ درصد است که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

وی بیان داشت: در ۹ ماه اول امسال یک هزار و ۶۰۲ فقره ازدواج به ثبت رسیده حدود یک پنجم این رقم طلاق صورت گرفته که آمار طلاق نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

حاج‌محمدی از تعویض ۱۴ هزار و ۷۴۷ مورد شناسنامه از اول سال تاکنون خبر داد و تعویض ۸۲۸ مورد شناسنامه المثنی را در سال جاری ذکر و اظهار کرد: ۱۸۶ نفر برای بار دوم و هفت نفر برای بار سوم شناسنامه گرفتند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار و ۷۲۲ مود ثبت ولادت داشتیم، افزود: ۷۶۶ مورد هم فوت به ثبت رسیده است.

حاج‌محمدی متذکر شد: امسال بیشترین اسامی در بین دختران فاطمه و فاطمه‌زهرا و در بین پسران محمد نامگذاری شده است.

برچسب ها:
ثبت احوال رفسنجان فاطمه محمد
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :