در تشریح عملکرد 40 ساله انقلاب در 115 مطرح شد

مجهز شدن کلیه آمبولانس های ۱۱۵ به تجهیزات آی سی یو و سی سی یو

  • شناسه خبر: 45288
مجهز شدن کلیه آمبولانس های ۱۱۵ به تجهیزات آی سی یو و سی سی یو

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی رفسنجان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار سایر پیشرفت های اورژانس ۱۱۵ رفسنجان کلیه آمبولانسها به تجهیزات «آی سی یو» و «سی سی یو» با استانداردهای کشوری مجهز شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی رفسنجان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار سایر پیشرفت های اورژانس ۱۱۵ رفسنجان کلیه آمبولانسها به تجهیزات «آی سی یو» و «سی سی یو» با استانداردهای کشوری مجهز شدند.
به گزارش “روراستی” مرتضوی با اشاره به اینکه اورژانس رفسنجان در سال ۱۳۶۲ با ۱۵ پرسنل و ۵ دستگاه آمبولانس شروع بکار نمودکه تا سال ۱۳۸۲ عملا کار تخصصی انجام نمیگرفت و صرفا از اورژانس جهت انتقال بیمار بین شهرستان و بین استان استفاده می شد ، اظهار داشت: طرح توسعه اورژانس رفسنجان در سه بعد تکمیل ناوگان حمل و نقل، تکمیل تجهیزات پزشکی مدرن و تربیت نیروی تخصصی تدوین گردید که در راستای تحقق برنامه توسعه در سال ۱۳۸۲ سه پایگاه جاده ای احمد آباد، دره جوز و کبوترخان و در سال۱۳۸۳ پایگاه شهری شهرستان انار و تا ۱۳۸۵ تعداد ۶ پایگاه دیگر به تعدادپایگاههای اورژانس رفسنجان اضافه شد. وی بیان کرد: با توجه به عدم پوشش دهی کامل جاده ها و شهرستان های رفسنجان و انار از خدمات اورژانس و نیاز مبرم به اضافه کردن پایگاههای بیشتر و در راستای تحقق اولین قدم از برنامه توسعه اورژانس در رفسنجان تا سال ۱۳۹۰ مجموع پایگاههای اورژانس در رفسنجان به تعداد ۲۰ پایگاه که شامل ۳پایگاه شهری در شهرستان رفسنجان، یک پایگاه شهری در شهرستان انار و ۱۶ پایگاه جاده ای در نقاط پر حادثه در سطح جاده های رفسنجان و انار رسید که موجب پوشش ۸۰درصدی فضای شهرستان رفسنجان و انار گردید.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی شهرستان رفسنجان تصریح کرد: برای استاندارد کشوری هر۲۵ یا ۳۵ کیلومتر یک پایگاه باید وجود داشته باشد که در رفسنجان محقق شدکه در سطح کشور یک رکورد بحساب می آید.

وی خاطرنشان کرد: با چشم انداز برنامه ۱۴۰۰ توسعه ۵ پایگاه دیگر احداث و موجب پوشش ۱۰۰درصدی جاده های اصلی و فرعی سطح شهرستان از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی میشود.در طول سال۱۳۸۳تا کنون۴۳عددآمبولانس تحویل ناوگان اورژانس رفسنجان گردیده که ۱۳ عدد از این آمبولانسها بدلیل اتمام عمر مفید ۱۰ ساله خود از رده خارج و مجدد تعداد ۹ دستگاه آمبولانس مدرن ظرف سال گذشته و امسال جایگزین شده است که مجموع آمبولانسهای فعال ۳۰عدد بهمراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با ظرفیت انتقال همزمان ۱۲ بیمار و دو آمبولانس کمک دار و یک خودرو فرماندهی رسیده است.

مرتضوی اظهار کرد: دومین چالش روبرو در اورژانس رفسنجان تجهیزات پزشکی داخل آمبولانس بود که خوشبختانه طی این چند سال کلیه آمبولانسها به تجهیزات آی سی یو و سی سی یو با استانداردهای کشوری مجهز شدند.

وی ادامه داد: بعد از تکمیل ناوگان حمل و نقل اورژانس رفسنجان و تجهیزات مدرن آن نیاز سیستم به تربیت نیروی متخصص با تحصیلات دانشگاهای احساس می شد که خوشبختانه از سال۱۳۸۶ مقطع کاردانی و در سال ۱۳۹۴ مقطع کارشناسی فوریت های پزشکی در دانشکده پرستاری رفسنجان آغاز بکار کرد و تمامی۱۰۰تکنسین شاغل در سیستم فوریت های پزشکی رفسنجان دارای مدرک کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند که این امر اورژانس رفسنجان را جز محدود سیستم های اورژانس در سراسر کشور از لحاظ نیروی تخصصی فعال کرده است.

مرتضی با بیان اینکه ارتقاء سطح علمی پرسنل اورژانس ۱۱۵ رفسنجان منجر به افزایش آمار ماموریتهای احیا قلبی ریوی و زایمان های موفق در شرایط پیش بیمارستانی گردیده که در سطح کشوری آمار بسیار خوبی است، توضیح داد: از دیگر پیشرفتهای سیستم اورژانس در رفسنجان میتوان به راه اندازیEOC(مرکز هدایت عملیات بحران)MCMC(مرکز پایش مراقبتهای درمانی)و در آینده نزدیک راه اندازی سیستم اتوماسیون تله مدیسین و بیسیم دیجیتال اشاره کرد که موجب تحول بزرگ در ارتقاءسطح کیفی در سیستم اورژانس رفسنجان میگردد.

وی همچنین ابراز داشت: از دیگر فعالیتهای در حال اجرای اورژانس آموزش کمکهای اولیه به گروههای هدف مانند دانش آموزان، طلاب، مربیان مهد کودک، کارمندان دیگر ادارات و… است که در قالب مربیان آموزشی متشکل از پرسنل اورژانس۱۱۵رفسنجان شکل گرفته است.

وی در پایان متذکر شد: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران سیستم اورژانس رفسنجان با بهره گیری از نیروی متخصص و جوان خود با بروز رسانی ناوگان و تجهیزات پزشکی در راستای بالا بردن سطح کیفی سلامت جامعه نهایت تلاش و همت خود را انجام می دهد.

برچسب ها:
115 انقلاب اورژانس رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :