نماینده مردم رفسنجان در مجلس:

آزمایشگاههای پیام نور رفسنجان تجهیز می شود

  • شناسه خبر: 46879
آزمایشگاههای پیام نور رفسنجان تجهیز می شود

به گزارش “روراستی” احمد انارکی محمدی در نشست هم اندیشی دانشگاهیان پیام نور اظهار داشت: دانشگاهها در دنیا به سمت دانشگاه های نسل سوم پیش رفته اند اما در کشور ما دانشگاهها نتوانسته اند با صنعت و کارآفرینی ارتباط بگیرند و بتوانیم از ظرفیتهای خوبی که در کشور وجود دارد در دانشگاهها استفاده شود که نتیجه این اقدام تعداد زیادی فارغ التحصیل بیکار شده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی برای تجهیز آزمایشگاههای دانشگاه پیام نور رفسنجان قول مساعد داد.

به گزارش “روراستی” احمد انارکی محمدی در نشست هم اندیشی دانشگاهیان پیام نور اظهار داشت: دانشگاهها در دنیا به سمت دانشگاه های نسل سوم پیش رفته اند اما در کشور ما دانشگاهها نتوانسته اند با صنعت و کارآفرینی ارتباط بگیرند و بتوانیم از ظرفیتهای خوبی که در کشور وجود دارد در دانشگاهها استفاده شود که نتیجه این اقدام تعداد زیادی فارغ التحصیل بیکار شده است.
احمد محمدی انارکی تأکید کرد: امروز اگر بخواهیم توسعه کشور را داشته باشیم باید دانشگاه های کارآفرین و صنعتی را داشته باشیم و دانشگاههای ما به سمت کارآفرینی بروند.
وی بیان کرد: ۷ هزار فرصت شغلی در استان کرمان وجود دارد که بخش زیادی از آنها دانشجویان فارغ التحصیل با رشته مرتبط وجود دارند اما کار بلد نیستند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره دستاوردهای علمی کشور در چهل سال گذشته، خاطرنشان کرد: با وجود همه تحریم ها امروزه در تولید علم جزو رتبه های برتر در دنیا هستیم که این مهم است و اگر بخواهیم می توانیم از تحریم ها فرصت ایجاد کنیم.
محمدی انارکی ابراز داشت: ظرفیتهای فراوانی در کشور داریم و در برخی از محصولات کشاورزی رتبه اول در دنیا را داریم، که اگر دانشگاههای ما قوی نباشند قطعا به جایی نمی رسیم و امروز موفقیت در گرو علم است.
وی در این زمینه افزود: روشهای سنتی در کشاورزی جوابگو نیست و باید کشاورزی را به سمت علمی شدن پیش ببریم.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ظرفیت مجتمع مس سرچشمه را امتیاز مغتنمی برای پیشرفت و توسعه شهرستان در حوزه های مختلف پژوهشی و کارآفرینی برشمرد و گفت: وجود معدن مس سرچشمه در شهرستان رفسنجان می تواند ظرفیتی برای دانشگاه های شهرستان باشد که نتیجه آن به سود مردم خواهد رسید.
محمدی انارکی در زمینه تجهیز آزمایشگاههای دانشگاه پیام نور رفسنجان قول مساعد داد و از تصویب بند(و) و تبدیل وضعیت کارکنان بعنوان دو طرح حمایتی کلان برای دانشگاه پیام نور یاد کرد و از زحمات و پیگیری های دکتر محدثی رئیس مرکز استان قدردانی کرد.
دکتر محسن ارسلان دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی مجتمع مس سرچشمه نیز در این نشست با اشاره به زمینه های همکاری بین دانشگاه پیام نور و مجموعه مس سرچشمه، از حمایت از طرحهای تحقیقاتی و پژوهشی ارائه شده از طرف دانشگاه از جمله طرح تاسیس سایت گیاهان تزیینی و گیاهان دارویی و همچنین راه اندازی نیروگاه خورشیدی خبر داد.
در ادامه این نشست همچنین حجت الاسلام علی هاشمیان رئیس شورای شهر رفسنجان خواستار تربیت دانشجویان متناسب با نیاز جامعه و بازار کار و ارایه اموزش های تخصصی به دانشجویان جهت پیشرفت و توسعه کشور شد.
مهندس محمد مختاری معاون خدمات شهری شهردار رفسنجان نیز در سخنان کوتاهی از نگاه نو شهرداری رفسنجان به ایده ها و نظرات شهروندان دانشگاهیان و سایر بخشها یاد کرد و خواستار جمع آوری ایده های خلاقانه و مبتکرانه در زمینه کمک به مدیریت شهری رفسنجان شد.
راه اندازی اولین کلینیک سلامت دانشگاه پیام نور در رفسنجان
به گزارش ایسنا، در این مراسم از کلینک سلامت دانشگاه که با همکاری معاونت بهداشت رفسنجان و کانون دانشجویی همیاران بهداشت دانشگاه راه اندازی شده است رونمایی شد.
این کلینک که نخستین کلینیک در سطح دانشگاههای پیام نور کشور می باشد، در مرحله اول دو روز در هفته خدمات. رایگان پزشکی و مشاوره ای به دانشجویان ارائه خواهد داد و در کلیه ایام هفته طرح شناسنامه سلامت (سیب سلامت) مخصوص جوانان را اجرا و کلیه دانشجویان را از لحاظ سلامت جسم و روان بررسی و در صورت نیاز جهت درمان های تخصصی به مراکز دیگر معرفی می کند.
کلیه پرسنل حاضر در کلینک. بجز پزشک و روانشناس از دانشجویان آموزش دیده عضو کانون همیاران بهداشت. دانشگاه هستند.

برچسب ها:
آزمایشگاه پیام نور رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :