امام جمعه رفسنجان گفت: شهرستان بزرگی مانند رفسنجان نمی بایست رئیس تعزیرات نداشته باشد.

به گزارش “روراستی” حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور چهارشنبه دوم مرداد در نشست خبری به مناسبت چهلمین سال اولین اقامه نماز جمعه در کشور اظهار داشت: سهم نماز جمعه رفسنجان در بخش‌های فرهنگی و مذهبی خیلی خوب است.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه اولین موقوفه نماز در رفسنجان سال گذشته رقم خورد، ادامه داد: امسال ۶ میلیون تومان از محل این موقوفه وقف نماز شد و باید فرهنگ‌سازی شود، وقف نماز بیشتر شود.

وی بیشترین موضوعات مراجعه به دفتر امام جمعه را مسائل بیکاری و مشکلات اقتصادی عنوان کرد و افزود: کمبود آب در شهرها و روستاها از مطالبات مردم است همان‌طور که دولت در بخش برق اعتبار می‌گذارد باید در حوزه آب هم اعتبارات بگذارد تابستان سختی برای مردم شهر و روستاها در حال سپری شدن است.

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: قرار است مجتمع مس ۸۰۰ نیرو در مردادماه و دی ماه امسال جذب کند که امیدواریم در این راستا اندکی از مشکل بیکاری شهرمان کاسته شود و جوانان واجد شرایط شاغل شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مناسک بزرگ حج اشاره و بیان کرد: امسال زائران رفسنجانی هر کدام برای یک شهید طوافی انجام می‌دهند تا تمام شهدای شهرستان از ثواب یک عمره فیض ببرند.

رمضانی‌پور با اشاره به اینکه شاخص‌های رفسنجان در خیلی جاها پایین است به طور مثال ما ۱۰ مدرسه تخریبی داریم و همچنین سرانه آموزش و پرورش کم است، افزود: در بسیاری از مدارس از والدین تقاضای کمک به مدرسه می‌شود که با توجه به نداشتن سرانه آموزش و پرورش این خواسته‌ها مطرح می‌شود.

وی این رقم بودجه شهرستان را تأسف‌بار دانست و گفت: اگر چه خیران کارهای بزرگی در شهرستان انجام می‌دهند اما رفسنجان در بعضی شاخص‌ها از بعضی شهرستان‌های جنوبی وضعیت بدتری دارد.

رمضانی‌پور در پاسخ به سوالی در خصوص تقاضای امام جمعه برای کنارگیری تصریح کرد: بنده تقاضایم را دادم اما از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور فعلا بنا بر ماندن است.

وی به ساخت مصلی و صرف هزینه ۸ میلیارد تومانی تا اول تیرماه امسال از ابتدای شروع ساخت  اشاره و ابراز داشت: تمام اسناد ساخت مصلی موجود است و تمام چک‌های صادره برای هزینه‌ها به امضای دو نفر از سه نفر رسیده ضمن اینکه برای ساخت مصلی تمام مسئولان وقت ۱۰۰ درصد موافق بودند.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: شبستان مصلای بزرگ امام خامنه‌ای ۳۰ هزار نفر گنجایش دارد و در حال حاضر در محل فعلی اقامه نماز حضور گسترده مردم موجب شده بعد از مرکز استان تعداد نمازگزاران از رفسنجان باشد.

وی به مشکلات شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: در شهرستان بزرگی مانند رفسنجان نباید رئیس تعزیرات نداشته باشیم و این همه پرونده روی هم انباشته شود.

در مورد حجاب امر به معروف و نهی از بر همه واجب است

رمضانی‌پور بر خدمت خالصانه مسئولان به مردم تأکید کرد و ادامه داد: حتی اگر مسئولی نمی‌تواند کاری انجام دهد لااقل پای درد و دل مردم بنشیند جوانان نباید سرخورده شوند و با این بی‌توجهی‌ها از معنویات، نماز جمعه و اجتماعات دوری کنند.

وی بحث حجاب را نیز مطرح کرد و گفت: در رفسنجان به طور عام وضعیت حجاب خوب است اما همان میزان کم بدحجابی و بی‌حجابی زیبنده این شهر نیست، بعضی از جاها مظاهر بدی دارد که امر به معروف و نهی از منکر در این جا بر همه واجب است.

رمضانی‌پور بنا به تقاضای خبرنگاران از شورای شهر خواست در جلسات حضور خبرنگاران را مجاز بدانند چراکه زیانی از خبرنگاران به کسی نمی‌رسد.