چهل و سومین دوره مسابقات ریاضی دانشجویان کشور در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان به کار خود پایان داد.

به گزارش “روراستی” رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه چهل و سومین مسابقات ریاضی دانشجویان کشور در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان با نگاهی به تاریخچه برگزاری مسابقات ریاضی کشور اظهار داشت: متأسفانه نگاه به علوم پایه جایگاه خود را از دست داده است، علوم پایه مادر رشته‌هاست.

حسن رنجبرعسکری بیان داشت: امسال سازمان سنجش با بردن رشته‌های علوم پایه به دفترچه بدون آزمون تبر به ریشه این رشته‌ها زد، شاید بزرگترین ضربه در این خصوص بود که اگر به آن توجه نداشته باشیم اثرات خوبی نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان از میزبانی این دانشگاه در ۹ همایش ملی خبر داد و عنوان داشت: امیدواریم شاهد باشیم رشته‌های علوم پایه به سمتی برود که نگاه کاربردی باشد رشته ریاضی زبان علوم است.

معافیت سربازی در انتظار مدال آوران ریاضی

محمدعلی دهقان سرپرست معاونت اقتصادی استاندار کرمان اظهارکرد: مدال‌آوران این مسابقه کمتر از المپیاد نیستند و دنبال این هستیم که معافیت سربازی یا امتیازهای دیگر برای مدال‌آوران در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: ایرانیان در هر گوشه دنیا در علم ریاضی افتخارآفرین هستند و ریاضی در کشور جایگاه خوبی دارد.

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان بیان کرد: اگر مبانی درست و هوشمندانه در کشور تعبیه نشود علوم کاربردی در کشور طرفدار کمتری در بین نخبگان دانش آموزی خواهد داشت.

توجه به علوم پایه از سوی سیاست گذاران این حوزه در اولویت باشد

وی بر تغییر نگرش در خصوص رشته‌های علوم پایه تأکید کرد و افزود: اگر این مهم صورت نگیرد در آینده نزدیک با فقدان نخبگان در این خصوص مواجه خواهیم شد.

فرماندار رفسنجان خلأ علوم پایه و انسانی در کشور را متوجه کل جامعه دانست و ادامه داد: امروز علم یکی از ابزارهای  تسلط بر جوامع است.

فصیحی‌هرندی خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری به گونه‌ای باشد که توجه به علوم پایه در اولویت قرار گیرد اگر در دانشگاه‌ها به این علوم توجه نشود دچار فقر می‌شویم و این بی‌توجهی تهدید برای دانشگاه‌هاست.

انتهای پیام/