رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان با اشاره به اینکه تا چهار سال آینده حدود ۱۳ هزار معلم در این استان بازنشسته می‌شوند، گفت: نیاز مبرم به معلم در استان کرمان احساس می‌شود و در همین راستا به فکر توسعه دانشگاه فرهنگیان در شهرستان‌های استان هستیم.

به گزارش “روراستی” عباس توان امروز در جمع مسئولان رفسنجان در محل اداره آموزش و پرورش اظهار داشت: در استان کرمان حدود ۱۳ هزار معلم تا سال ۱۴۰۲ بازنشسته می‌شوند این در حالی است که تعداد دانش‌آموزان نیز در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی باتوجه به دغدغه ای که برای تعلیم و تربیت نسل آینده دارند این نکته را مورد تأکید قرار داده‌اند که جذب مهارت‌آموز از طریق ماده ۲۸ برای تأمین نیاز آموزش و پرورش از راه اضطرار باشد، لذا حتی اگر شده علاقمندان به مربیگری و حرفه معلمی به میزان یکسال به صورت فشرده به دانشگاه فرهنگیان بیایند و مهارت‌ها را آموزش ببینند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان گفت: در این راستا در دانشگاه فرهنگیان باید ظرفیت‌سازی و از ظرفیت شهرستان‌ها استفاده کنیم و در حال حاضر نیز در شمال استان کرمان به مرکزیت رفسنجان دانشگاه فرهنگیان دائر می‌شود و دانشجو پذیرش خواهد شد تا نیازهای استان و کشور تأمین شود.

توان تأکید کرد: ما تا سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۰۰ هزار معلم در سطح کشور و ۱۳ هزار معلم در استان کرمان بازنشسته می‌شوند.

انتهای پیام/