رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان گفت: با توجه به مشکلات مالی که در بیمارستان وجود دارد و منابع مالی محدود و همچنین مشکلات مالی جامعه سعی کرده‌ایم که حرکت رو به جلو و توسعه بخش‌ها برای نیاز درمانی شهرستان و حفظ و نگهداری هر آن چه که داریم، داشته باشیم.

به گزارش “روراستی” علی موسوی با اشاره به توسعه درمان و خدمات در این بیمارستان اظهار داشت: با توجه به مشکلات مالی که در بیمارستان وجود دارد و منابع مالی ما محدود شده است و سازمان بیمه توان مالی‌اش نسبت به گذشته برای پرداخت کمتر شده است و همچنین مشکلات مالی جامعه هم به وجود آمده سعی کرده‌ایم که حرکت رو به جلو و توسعه بخش‌ها برای نیاز درمانی شهرستان و همچنین تلاش برای حفظ و نگهداری هر آن چه که داریم داشته باشیم.

رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان بیان داشت: در طول دو سال گذشته تعداد تخت‌های مصوب بیمارستانی ما از ۳۲۰ تخت به ۳۸۰ تخت افزایش پیدا کرده است که هر تخت هزینه انبوهی دارد، علاوه بر تخت‌ها بخش‌ها و تجهیزات این بیمارستان نیز افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در بین شهرستان‌های مادر خدمات و تجهیزات و بخش‌هایی که داریم در سطح بالایی قرار داریم، بیان کرد: در این بیمارستان ۳۰ تخت آی‌سی‌یو برای بزرگسالان، ۹ تخت آی‌سی‌یو برای اطفال و ۱۸ تخت آی‌سی‌یو برای نوزادان داریم و تعداد تخت‌های ویژه ما نسبت به جمعیت شهرستان‌مان در مقایسه با ملاک‌های کشوری در صدر هستیم.

وی با اشاره به امکانات مورد نیاز برای هر تخت ویژه ادامه داد: دستگاه‌های تجهیزاتی و تجهیزات مورد نیاز در این بیمارستان مانند دو دستگاه آنژیوگرافی که دستگاه آنژیوگرافی دوم با توان بالایی در خدمت بیماران است را داریم.

تجهیز بیمارستان به دو دستگاه سی‌تی‌اسکن مدل بالا

موسوی ادامه داد: دستگاه سونو و آندوسونو پزشکان از دیگر تجهیزات این بیمارستان بوده که با وجود دستگاه آندوسونو می‌توانیم هم تشخیص و هم درمان را داشته باشیم که قبلا برای نمونه‌برداری و یا خارج‌کردن سنگ‌های صفرا باید بیمار جراحی می‌شد اما در حال حاضر با وجود این دستگاه نیاز به جراحی نیست .

وی از خرید دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید با مدل بالا و قابیلت‌های زیاد خبر داد و گفت: این دستگاه هم با قابلیت خود در خدمت بیماران است و هم اینکه در صورت خراب شدن دستگاه دیگر بیماران معطل نمانند.

وی خاطرنشان کرد: دو دستگاه سیستم اکسیژن‌ساز که هر کدام ۳۰۰ کیلو اکسیژن تولید می‌کنند و دستگاه سونو گرافی با ورژن بالا از دیگر امکانات این بیمارستان است.

موسوی با بیان اینکه هدف ما ارتقای درمان و ارتقای آموزش است، افزود: رادیولوژی، ماموگرافی، سی‌تی‌اسکن، ام‌آر‌ای، فلوروسکوپی در بیمارستان و رادیولوژی برای اورژانس راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی بیان کرد: در کنار بحث درمان و تعداد دستگاه‌هایمان تعداد دانشجوهای تخصصی‌مان را هم  افزایش می‌دهیم که امسال اولین گروه تخصصی فارغ‌التحصیلان دستیاران تخصصی در داخلی و بیهوشی را داشته‌ایم.

موسوی ادامه داد: چهار سال قبل دستیار تخصصی در رشته‌های داخلی، بیهوشی را شروع کردیم و سال بعد پذیرش دستیار تخصصی رادیولوژی و امسال پذیرش دستیار تخصصی برای اطفال را اضافه کرده‌ایم، به‌همین دلیل دنبال ارتقای درمان، آموزش و امکانات مورد نیاز هستیم.

وی اذعان کرد: تجهیزاتی که در بیمارستان‌های خصوصی خیلی از شهرستان‌ها وجود دارد در این بیمارستان دولتی هست که دارو و خدمات ارائه می‌شود و با تلاش همه همکاران ما در این سطح که هستیم باز هم باید خدماتمان را افزایش دهیم و با کمک کادر بیمارستان در تلاشیم وضعیت موجود را حفظ و ارتقا دهیم.

موسوی در ادامه با اشاره به اینکه در بخش اونکولوژی و سرطان از بیمارستان‌هایی هستیم که داروها را در اختیار بیمار گذاشته‌ایم و شیمی‌درمانی سرپایی انجام می‌دهیم، یادآور شد: از کمک خیران هم در این راستا استفاده کردیم.

۱۳۰ متخصص و فوق تخصص با تعرفه دولتی خدمت‌رسانی می‌کنند

وی با ذکر این مطلب که در رفسنجان سه متخصص اینتر ویشن به جز متخصصان قلب داریم که این خدمات را می‌دهند، ابراز داشت: این خدمت در بیمارستان‌های دولتی کشور به ندرت است همچنین در بخش جراحی قلب آمار موفقیت بالایی داریم.

موسوی عنوان کرد: ۱۳۰ متخصص و فوق‌تخصص در حال خدمت‌رسانی با تعرفه دولتی در این بیمارستان در این شهر هستند و اورژانس تخصصی و فوق‌تخصصی ما از بهترین اورژانس‌هاست که با استانداردهای اورژانس ساخته شده است و با وجود متخصص و فوق‌تخصص خدمت‌رسانی می‌کند.

وی به ساخت و سازها در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ما مجبوریم که فضای بیمارستان را بهسازی کنیم هر چند که صدای بهسازی‌ها مورد آزار بیماران و همراهانشان می‌شود اما بیمارستان باید مقاوم باشد تا بتواند خدمت‌رسانی کند حتی بخش‌های بهداشتی بیمارستان هم نیاز به بهسازی دارند.

رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان خاطرنشان کرد: اورژانس بیماران را سطح‌بندی می‌کنیم اول بیماران بد حال بعد سطح دو و … تا سرعت عمل خدمت‌رسانی بیشتر باشد.

روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر در بیمارستان بستری می‌شوند

وی از حضور متخصص خون، فوق‌تخصص ریه، فوق تخصص گوارش و کلیه، روماتولوژی و فرونشیپ قلب و فرونشیپ مغز و اعصاب و فوق‌تخصص بیهوشی خبر داد و اضافه کرد: با این حال به دنبال توسعه هستیم و فوق‌تخصص قلب نوزادان و غدد نوزادان و اطفال هم دیگر داشته‌های ماست که این عوامل هم کمک به درمان دارند.

موسوی گفت: جمعیت مراجعه‌کنندگان به این بیمارستان بسیار زیاد است روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ بیمار در بخش‌های بستری ۱۰۰ تا ۱۵۰ بیمار در بخش‌ اورژانس و دو برابر این تعداد حدودا بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ بیمار به صورت سرپایی درمان می‌شوند و در کنار این بیماران هر کدام یک یا دو همراهی دارند و ساعات ملاقات هم تعداد زیادی می‌آیند و این‌ها هم خدمات می خواهند.

موسوی افزود: برای این همراه‌ها لابی ایجاد کرده‌ایم که صندوق و بانک و … در یک مکان وجود دارد تا به کار سرعت ببخشد.

وی بیان کرد: برای تاسیس هر تخت معمولی بیمارستانی مبلغی بالای ۵۰۰ میلیون تومان و برای هر تخت ویژه حداقل یک میلیارد تومان هزینه لازم است.

موسوی متذکر شد: باید متناسب با افزایش تخت‌های بیمارستان و بیمار پذیری نیرو جذب کنیم اما چون با تعرفه‌های دولتی داریم کار می‌کنیم دستمان بسته است، از نظر استاندارد بیمارستان‌های دولتی تعداد کارکنان ما در سطح بالایی هستیم اما باز هم کمبود داریم و به دنبال افزایش این نیروها هستیم.

انتهای پیام/