مسئول امور اداره هادیان سیاسی ستاد کل سپاه پاسداران گفت: دولت اسلامی که تمام نهادها و ارگان‌ها و سازمان‌های متولی بر مدار اسلام حرکت کنند هنوز تحقق پیدا نکرده است.

به گزارش “روراستی” محمد نوری امروز در اجتماع عظیم بسیجیان شهرستان در حسینیه ثارالله رفسنجان اظهار داشت: یکی از کارهای ویژه که امام (ره) در صدر انقلاب انجام دادند نهادسازی‌هایی بود که صورت گرفت و برای پیشبرد انقلاب نقش‌هایی برای این نهادها تعریف شد.

مسئول امور هادیان سیاسی ستاد کل سپاه پاسداران ادامه داد: بسیج یکی از نهادهای مقدس بود که شکل گرفت که شعارهای انقلاب را جامه عمل بپوشاند و همین یک نکته برای درک عظمت این نهاد مقدس کافی است.

نوری بیان کرد: بسیج برای تحقق شعارهای انقلاب تشکیل شد، شعار استکبارستیزی اگر داده شده، اگر شعار استقلال جزء اهداف اصلی انقلاب بیان شده بسیج متولی تحقق آن بوده، بسیج با نگاه متعالی امام شکل گرفته و این نهاد مقدس در یک کشوری که نگاه‌شان به کلام رهبر برای فرمانبرداری است.

وی تصریح کرد: نگاه و رویکرد بسیج به اهدافی است که امام در انقلاب دنبال آن بوده است، راهبرد تمدنی امام راحل پنج تابلو جلوی چشم ما قرار داد و مسیر حرکت‌مان را مشخص کرد تابلوی اول خود انقلاب اسلامی بود یعنی باید در این کشور بر اساس نگاهی که امام داشتند یک نظام و رژیمی که ظالم و مستکبر بود و منافع ملی برایش جایگاهی نداشت را کنار بزنیم و از صحنه اجرایی کشور حذف کنیم.

نوری تشکیل نظام اسلامی را تابلوی دوم عنوان کرد و افزود: بعد از انقلاب شاکله خدمت‌سانی و اداره کشور و سامانی که باید در کشور شکل بگیرد بر مبنای اسلام و ارزش‌های اسلامی باید صورت می‌گرفت که دوازدهم فروردین ۵۸ مردم به این تابلو رسیدند.

وی گفت: تشکیل دولت اسلامی تابلوی سوم بود یعنی در این کشور کسی که مجری قانون است ملاک و معیار حرکت‌شان اسلام باشد یک صفت اسلامی جمع شود با دولت، تاکنون به این تابلو نتوانستیم دست پیدا کنیم یعنی دولت اسلامی که تمام نهادها و ارگان‌ها و سازمان‌های متولی بر مدار اسلام حرکت کنند هنوز تحقق پیدا نکرده است.

مسئول امور هادیان سیاسی ستاد کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: تابلوی چهارم این است که کشورمان تماما در مدار اسلام کار کند و نمونه و الگوی تمام کشورهای دنیا شود و تمدن اسلامی تابلوی پنجم است که به رهبری حجت در جهان فراگیر خواهد شد.

وی گفت: بسیج تمام هم و غمش این است که شعارهای انقلاب را محقق کند، بستر تمام شعارهای انقلاب در راهبرد تمدنی است که یک بسیجی باید این را مدنظر قرار دهد اگر رشد علمی قرار است در کشور تحقق پیدا کند و قله‌های دانش فتح شود به دست کسانی که به این راهبرد تمدنی و شعارهای انقلاب تعلق و تعصب دارند اتفاق می‌افتد.

نوری بیان کرد: یکی از مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران بسیج است اگر تا الان دشمن جرأت تعرض به این سرزمین را نداشته یکی از دلایل آن اقتدار بسیج است که باید بروز و ظهور داشته باشد.

وی اظهار کرد: بالاتر از بسیج تفکر بسیجی است که اگر تفکرمان بسیجی شد تحقق تمام شعارهای انقلاب در بستر راهبرد تمدنی امام سرعت بیشتری می‌گیرد و تحقق آن آرزو نخواهد بود.

نوری ابراز داشت: اگر بخواهیم به دولت اسلامی در گام دوم انقلاب برسیم با گسترش تفکر بسیجی در بین مردم تحقق پیدا می‌کند، تکفر بسیجی یعنی من که در این کشور زندگی می‌کنم وظیفه‌ام را درک کنم و با انگیزه بالا و منش جهادی به آن عمل کنم.

مسئول امور اداره هادیان سیاسی ستاد کل سپاه پاسداران اظهار کرد: کشورمان تا زمانی که ملتش تفکر بسیجی دارند دشمن خواب تعرض را هم برای آن نمی‌تواند ببیند.

وی تصریح کرد: کسی که علم انقلاب را بر دوش می‌گیرد باید اهل صبر و بصیرت باشد بسیجی ما اگر این دو بازو را داشته باشد، می‌تواند علم انقلاب را در گام دوم هم به صلابت گام اول جلو ببرد.

نوری تصریح کرد: کشور ما به واسطه برنامه‌ریزی که دشمنان برای آن انجام دادند از سال ۹۰ در جنگ تمام‌عیار اقتصادی به علاوه جنگ‌های دیگر هستیم که در واقع راهبرد استکبار علیه انقلاب جنگ ترکیبی است یعنی جنگ اقتصادی، تحمیل جنگ رسانه‌ای و ناامن‌سازی اجتماعی هم در دستور کارشان است.

وی یادآور شد: حوادثی که چند روز گذشته در کشور اتفاق افتاده باید در جنگ رسانه‌ای قدرت تمیز داشته باشیم بسیجی ما باید فهم و معرفتی داشته باشد که بتواند تشخیص دهد، خوراک مسموم در فضای مجازی به خورد جوانان و مردم داده می‌شود.

نوری گفت: شاخصه فرد بصیر این است که از حوادث عبرت بگیرد دشمنی آمریکا و ایادی و نوچه‌های آن در کشورهای حاشیه خلیج برای ما اثبات شده است.

وی صبر در انقلابی‌بودن و انقلابی‌ماندن و مقاومت را دیگر شاخصه یک بسیجی دانست و افزود: انقلاب خار چشم دشمنان در چهل سال گذشته بوده چون ظلم‌ستیز است و زیر بار ظلم نمی‌رود مسیر انقلاب اسلامی را کشورها پیش گرفتند و بیداری اسلامی شکل گرفت.

انتهای پیام/