حجت‌الاسلام رمضانی‌پو امام جمعه رفسنجان آخرین نماز جمعه خود در رفسنجان را اقامه کرد و از مردم خداحافظی کرد.

به گزارش “روراستی” حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به آیات قرآن اظهار داشت: اگر قدرت و امکانات دست افراد صالح باشد بهره‌برداری صحیح می‌کنند اما اگر دست افراد نااهل قرار بگیرد سوءاستفاده کرده طغیان‌گری و فساد به وجود می‌آورند.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: مردم باید بهترین انتخاب را داشته باشند و از افراد امین و بی‌غرض سؤال کنند و فرد اصلح را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: دولت و مجلس زیاد روی نماز سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی نمی‌کنند و شاهد بی‌نمازی در جامعه هستیم وضع ناپسند حجاب در جامعه بیداد می‌کنند کار به کشف حجاب رسیده اما قانون امر به معرف و نهی از منکر در جایگاه خود عملی نمی‌شود.

رمضانی‌پور با بیان اینکه مصرف انرژی به ویژه بنزین در کشورمان خیلی بالاست؛ اینکه نرخ بنزین و دیگر فرآورده‌های نفتی پایین بود همه قبول داریم، افزود: در این راستا افراد سودجو خیلی منافع می‌بردند و هزاران میلیارد تومان در طی این سال‌هایی که دولت کارت سوخت را کنسل کرد به جیب‌شان رفت.

وی ادامه داد: در این راستا متأسفانه بد مدیریت شد و به رئیس‌جمهور بد مشورت دادند و خیال می‌کردند کارت سوخت غلط بوده در صورتی که خودشان فهمیدند که این کار خودشان که کارت سوخت را حذف کردند غلط بوده همچنین در بحث ساخت منزل برای افراد ضعیف در جامعه این دولت یک قدم هم برنداشت مسکن ملی برای افراد پولدار است.

خطیب جمعه رفسنجان تصریح کرد: فقیر، فقیرتر، محروم، محروم‌تر شده و باید بی‌خانمانی ادامه داشته باشد سازوکاری هم در مسکن و شهرسازی هم وجود ندارد و به واسطه این مدیریت ناکارآمد و ضعیف راه‌ها برای قشر محروم جامعه بسته شده است.

وی تصریح کرد: یکی از ناکارآمدی‌های دولت این است که رئیس دولت می‌گوید من هم نمی‌دانستم که قیمت بنزین کی گران می‌شود. چرا نمی‌دانستی از هرجهت که حساب کنیم باید می‌دانست.

امام جمعه رفسنجان اضافه کرد: برای اعلام‌کردن قیمت بنزین صف‌کشیدن زیان داشت یا هزاران میلیارد تومان خسارتی که اغتشاش‌گران وارد کردند.

رمضانی‌پور ابراز داشت: وزیر کشور تمام آمارها را برای ناامیدکردن مردم از نگاه یک تلویزیون عنوان می‌کند شخص وزیر کشور مسئول امنیت کشور است لازم نبود این آمار اعلام شود.

وی در پایان خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: روزی که از قشم به رفسنجان آمدم به اندازه یک وجب قدمی برای آمدن به رفسنجان برنداشتم رفسنجان شهری کاملا سیاسی و با مردمی فرهیخته در ذهن من بود و به مخیله من هم نمی‌خورد به رفسنجان بیایم.

امام جمعه رفسنجان افزود: زیرساخت‌هایی برای قشر ضعیف قشم انجام دادیم و برای حسب‌الامر دفتر رهبری به رفسنجان آمدم در دهه اول سال ۸۸ به رفسنجان آمدم نهاد نماز جمعه در رفسنجان شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که نماز جمعه را در مسجد حاج‌شریف مدیریت می‌کردند و بعد هم مسجد جامع بدون مزد و بدون امکانات کار می‌کردند حتی یک خودکار من تحویل نگرفتم. امروز الحمدالله به همت مردم این مکان ظرف ۹ ماه آماده شد، ۷ تیرماه سال ۹۰ فونداسیون این مجموعه ریخته شد.

رمضانی‌پور عنوان کرد: بدترین سال مالی سال ۹۸ و ۹۷ بود اما با همت خیران و مردم بزرگوار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان طی تاریخ اول فروردین ۹۷ تا پایان آبان ۹۸ جمع‌آوری شد و حصار مجموعه مصلی ایجاد شد و امنیت مصلی تأمین شد.

وی بیان داشت: ساخت شبستان اصلی مصلی بالغ بر ۱۸هزار متر مربع است هم با کمک مردم تکمیل م‌شود الان هم که دارم می‌روم قرض‌ها را پرداخت می‌کنیم تا چیزی روی دست امام جمعه جدید نماند.

امام جمعه رفسنجان گفت: در این ۱۰  سال و ۵ ماه توفیق خدمت به مردم رفسنجان داشتم، روزهای اول هم گفتم خیلی قصد ماندن ندارم اما ادامه فعالیت گسترده برای بنده مقدور نیست به همین جهت اواخر آذر سال گذشته رفتم شورای سیاست‌گذاری اعلام کردم که وقت رفتن است چون از نظر جسمی هم دیگر توان ندارم.

رمضانی‌پور توضیح داد: دوماه قبل حکم امام جمعه رفسنجان حجت‌الاسلام عسکری زده شده و هفته آینده خطیب جمعه رفسنجان خواهد بود که وی تجربه و سابقه زیادی دارد من نسبت به مردم رفسنجان خودم را مدیون می‌دانم اما این نیست که توجه‌مان از رفسنجان خارج شود.

وی ابراز کرد: از عموم مردم خبره‌ها، کسبه و بازار، تولیدکنندگان و اصحاب رسانه  و تمامی رؤسای ادارات و نهادها و روحانیت و دانشگاهیان و حوزویان و…تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/