شهردار رفسنجان:

هزینه زیباسازی شهر رفسنجان به بخش کرونا اختصاص یافت

  • شناسه خبر: 54077
هزینه زیباسازی شهر رفسنجان به بخش کرونا اختصاص یافت

شهردار رفسنجان با اشاره به اینکه قبل از نوروز هر سال گل آرایی، زیباسازی و تزئین شهر رفسنجان برای استقبال از بهار انجام می شد گفت: امسال این هزینه در بخش مبارزه با ویروس کرونا و تجهیز آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا اختصاص یافت.

شهردار رفسنجان با اشاره به اینکه قبل از نوروز هر سال گل آرایی، زیباسازی و تزئین شهر رفسنجان برای استقبال از بهار انجام می شد گفت: امسال این هزینه در بخش مبارزه با ویروس کرونا و تجهیز آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا اختصاص یافت.
به گزارش روراستی، محمدرضا عظیمی زاده در رابطه با فعالیت هایی که شهرداری رفسنجان در رابطه با کنترل و شیوع بیماری کرونا انجام داده است اظهار کرد: خوشبختانه استان کرمان و شهرستان رفسنجان با توجه به تجربه هایی که از سایر استان ها در مبارزه با ویروس کرونا داشتند و آنها را در راستای حفظ سلامت مردم به کار گرفتند شیوع بیماری در این استان و رفسنجان به نسبت دیگر استان ها خوب کنترل شد.
شهردار رفسنجان افزود: دستگاه ها و ارگان ها در مهار این ویروس وظایفی داشتند و باید برای حفظ سلامت مردم اجرا می کردند که شهرداری و شورای اسلامی شهر رفسنجان هم به تبعیت از فرامین ستاد مبارزه با کرونا در استانداری و فرمانداری شهرستان خوب عمل کرد و فعالیت های شایسته ای را انجام داد.
وی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت ها توسط شهرداری پاکسازی و نظافت شهر به طور جدی تر از قبل توسط پیمانکاران هر روز در حال انجام است اظهار کرد: در بحث ضدعفونی کردن شهر، مشق همدلی توسط شهرداری، بسیجیان، گروه های جهادی، موکب ها و تشکیلات مختلف در حال انجام است و هر روز شهر ضدعفونی می شود؛ مواد اولیه شستشو و ضدعفونی کننده، سوخت، آب، لباس، ماسک و دستکش برای افراد پای کار این مجموعه ها تأمین می کنیم تا شهر از آلودگی پاک شود و این موضوع بسیار کمک کننده بود.

تأمین اعتبار راه اندازی آزمایشگاه کووید ۱۹ در رفسنجان به میزان ۱۴ میلیارد ریال
عظیمی زاده عنوان کرد: آماده سازی شهر برای استقبال از بهار کاری است که هر ساله شهرداری انجام می دهد از نظر زیبایی و گل آرایی اتفاقات کم امّا خوب انجام شد تعداد کمی سفره های هفت سین در سطح شهر پهن شد چون نمی خواستیم تجمع زیاد شود و مردم در شهر کمتر حضور یابند و با ماندن د رخانه از سلامتی بیشتر برخوردار باشند.
عظیمی زاده تصریح کرد: هزینه گل آرایی، زیباسازی و تزئین شهر رفسنجان در جهت استقبال از بهار، امسال خرج تأمین تجهیزات آزمایشگاه کووید۱۹ شد و در این راستا با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال صرف شد و این آزمایشگاه در هفته جاری راه اندازی خواهد شد و نمونه های آزمایش تست کرونا در همین شهر انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که شهرداری هم مثل سایر نهادها وظیفه ای در قبال حفظ سلامتی مردم دارد یکی دیگر از فعالیت های شهرداری، کمک به نیازمندان واقعی است که نان آور خانه هستند و به نوعی از بحران کرونا آسیب دیده اند لذا با برگزاری طرح میهمانی بزرگ رفسنجانی ها در نیمه شعبان ما هم یک هزار سبد کالا به ارزش هر کدام ۴۰۰ هزار تومان کمک کردیم کسانی که کسب و کارشان مورد آسیب قرار گرفته و توان مالی و ارتزاق شان کم شده از این سبد بهره مند شوند.
شهردار رفسنجان از دیگر فعالیت ها برای مهار کرونا تعطیلی جمعه بازار، خاموش شدن روشنایی پارک ها جهت جلوگیری از تجمعات عنونان کرد و گفت: حمل و نقل عمومی و خط واحد ها نیز تا زمانی که کار می کردند ضدعفونی می شدند و از چند روز قبل از عید نوروز تا کنون تعطیل شدند تا مردم کمتر رفت و آمد داشته باشند و این همکاری و همیاری با حمایت شورای اسلامی شهر و شهرداری اتفاق افتاد و خوشحالیم که این بیماری در رفسنجان مهار شد.وی در بحث ارائه خدمات شهرداری در سطح شهر به معلولان هم اظهار کرد: بحث مناسب سازی شهر برای معلولین و سالمندانی که توان جسمی شان محدود است کار بسیار بزرگ بود امّا هنوز این طرح تکمیل نشده و امیدواریم با مناسب سازی بتوانیم خدمتی به جامعه معلولین برسانیم.
شهردار رفسنجان گفت: با توجه به رویداد اخیر و شیوع ویروس کرونا به کسانی که برای دریافت خدمات شهرداری و تمدید پروانه چک دارند فرصت مناسب می دهیم تا پرداخت کنند و مشکلی ندارند.
وی تأکید کرد: مردم در خانه بمانند و برای انجام کارهای غیرضروری بیرون نیایند؛ خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام دهند با هماهنگی پلیس راهنمایی رانندگی دستفروشان جمع آوری شده اند و این کار ادامه دارد ممکن است این تماس ها به سلامت مردم آسیب برساند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان زیباسازی شهرداری شورای شهر کرونا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :