عصر امروز انجام شد؛

افتتاح آزمایشگاه تشخیص کرونا با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال در رفسنجان

  • شناسه خبر: 54083
افتتاح آزمایشگاه تشخیص کرونا با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال در رفسنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت:  آزمایشگاه مرجع تشخیصی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با همت شورای شهر و شهرداری رفسنجان با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال تامین اعتبار شد و دستگاه های آن خریداری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت:  آزمایشگاه مرجع تشخیصی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با همت شورای شهر و شهرداری رفسنجان با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال تامین اعتبار شد و دستگاه های آن خریداری شده است.

به گزارش روراستی، علی اسماعیلی ندیمی در حاشیه افتتاح آزمایشگاه مرجع مولکولی اظهار داشت: همه این اتفاقات از یک هفته قبل از نوروز سال ۱۳۹۹شروع شد و ما تقریبا در طول همین چند هفته تعطیلی هم بوده مکان و تجهیزات و امکانات این آزمایشگاه را آماده کردیم طبیعتا این آزمایشگاه فعلا برای تشخیص بیماری کووید ۱۹ و تستهای تخصصی این بیماری افتتاح می شود ولی بعدها می تواند بعنوان آزمایشگاه مولکولی دانشگاه در مورد سایر بیماری مورد استفاده قرار بگیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد:  هدف از راه اندازی این آزمایشگاه این است که نمونه هایی که تا الان از بیماران مبتلا و یا مشکوک به بیماری می گرفتیم مجبور بودیم به مرکز استان بفرستیم در ابتدای شروع بیماری در کشور فقط در تهران انجام می شد و این مستلزم چند روز بود برای پاسخ به جواب آزمایش ها، که تصمیم گیری ما را در مورد  بیماران مقداری سخت می کرد الان این آزمایشات به صورت روزانه انجام خواهد شد و امیدوار هستیم که کمک مهمی در جهت زودرس تشخیص بیماری و طبیعتا در درمان بیماری صورت گیرد.

وی بیان کرد: من از دوستان در شهرداری و شورای شهر بسیار تشکر می کنم اصلا پیشنهاد خود این عزیزان بود در جلسه شورای شهر که چنین کار مهمی در رفسنجان انجام شود و بعدها بعنوان سابقه ای از مسئولانی که در این مقطع حضور داشتند،  باقی بماند و یک کار ماندگار و پایداری برای مردم و دانشگاه علوم پزشکی بنا نهاده شد.

اسماعیلی ندیمی تأکید کرد: بعد از تجهیز این آزمایشگاه توسط آزمایشگاه مرجع پاستور ایران مورد تایید قرار گرفته است.

آزمایشگاه مرجع تشخیص مولکولی یک زیرساخت برای کنترل شیوع کروناست

حجت الاسلام شیخ علی هاشمیان رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان بیان داشت: توانستیم آزمایشگاه تشخیص مولکولی را به همت شهرداری و شورای شهر و دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی و افتتاح کنیم.

وی ادامه داد: یکی از زیرساخت های بسیار مهم برای جلوگیری از شیوع کرونا تشخیص به موقع و انجام سریع آزمایش بود که در رفسنجان نقص بود و با جلساتی که برگزار کردیم تصمیم به انجام کاری ماندگار برای مردم این شهرستان گرفتیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان عنوان داشت: با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال تجهیزات آزمایشگاه خریداری شد و با توجه به تعطیلی که در کشور بود تلاش شد سریعتر کار انجام شود تا بتوانیم آزمایشگاه را مورد استفاده قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای شهر تا ریشه کنی کرونا پای کار هستند و امیدواریم با همدلی و همراهی یکدیگر بتوانیم جلوی شیوع آن را بگیریم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آزمایشگاه رفسنجان علوم پزشکی کرونا مرجع
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :