استاندار کرمان گفت: در استان کرمان، ۸ شهرستان بافت، رودبار جنوب، ریگان، فاریاب، فهرج، کهنوج، کوهبنان و منوجان بنا به اعلام وزارت بهداشت جزو مناطق کم خطر هستند که مشمول مصوبه ستاد ملی کرونا می‌شوند.

به گزارش روراستی، محمدجواد فدائی در تشریح مصوبات امروز ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار داشت: بنا به درخواست اداره کل عشایری استان و با توجه به آغاز زمان کوچ عشایر، مقرر شد تا سپاه و ارتش با استفاده از امکانات خود به کمک بیایند تا کوچ عشایر به شکل مکانیزه و در زمان کمتر صورت گیرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر به دلیل بیماری کرونا روند کندی پیدا کرد، اظهار کرد: مقرر شد در جلسه‌ای با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری، سپاه، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی در خصوص جمع‌آوری این افراد تصمیم‌گیری شود.‌

وی عنوان کرد: در استان کرمان ۸ شهرستان بافت، رودبار جنوب، ریگان، فاریاب، فهرج، کهنوج کوهبنان و منوجان بنا به اعلام وزارت بهداشت جزو مناطق کم خطر هستند که مشمول مصوبه ستاد ملی کرونا می‌شوند.

فدائی با بیان اینکه جشنواره‌ها و اجتماعات کماکان تعطیل و ممنوع هستند، خاطرنشان کرد: اعتراضی نسبت به ادارات در مورد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود که قرار شد مجدد پروتکل‌ها برای آنها ارسال شود و تاکید شود و در صورت عدم رعایت مدیر مربوطه باید پاسخگو باشد.

۲۴ مورد مثبت قطعی ابتلا کووید ۱۹ شناسایی شدند

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز اظهار کرد: از ۲۳۲ مورد تست که روز گذشته در آزمایشگاه‌های سطح استان انجام شده، ۲۴ مورد مثبت قطعی ابتلا کووید ۱۹ شناسایی شدند و مجموع مبتلایان قطعی استان به ۷۹۴ تا امروز رسیده است.

وی با بیان اینکه روز گذشته مورد فوتی از بیماری کرونا در استان نداشتیم، افزود: ۷ مورد بیمار کرونایی بهبود یافته با حال عمومی خوب طی روز گذشته ترخیص شده‌اند و آمار بهبود یافته‌های استان در مجموع ۳۶۸ نفر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای اپیدمی تا امروز مجموعا ۶ هزار و ۵۶۶ مورد انجام آزمایش مولکولی تشخیص کووید ۱۹ در سطح استان انجام شده است، گفت: از ۲۴ مورد ابتلای جدید استان، ۱۹ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۲ مورد دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و ۳ مورد دانشگاه علوم پزشکی سیرجان است.

انتهای پیام/